• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor z warsztatu Telewizor11

m_zntk

Znany użytkownik
Kalkomanie na Traxsie mają to samo z czym walczył Pan Andrzej Brylski. Ta na niebieskim tle łapie kolor tła i jest ciemna. Po jakimś czasie jego PCC już były bardzo dobre nie wiem jakiej metody używał ale był taki sam problem, te pierwsze miał białe, drugie przepuszczały kolor pudła a ostatnie były idealne. Na starcie też jego kalkomanie miały prześwit ale po poprawkach wstrzelił się w 10. Teraz to z tymi kalkomaniami jak go brakło jest kłopot i to nie tylko w modelach kolejowych.

Tak kolor kalek jak i same kalki to dziś problem, nie da się tak szybko zastąpić św pamięci Andrzeja. Nie da się też kłaść kalki na kalkę, czyli biały podkład, a na to kalka kolor, czy też podwójna kolorowa kalka, wychodzi bardzo grubo. Pozostaje więc dobieranie koloru farby do kalki, co też nie zawsze się da idealnie utrafić. Przy kalce do PCC miałem konkretny kolor RAL od PCC Intermodal, RAL został przeliczony w corelu na CMYK , ale jak widać drukarni też nie udało się idealnie dobrać koloru w stosunku 1:1 ...RAL = CMYK.
 

mikl

Znany użytkownik

J1974H0

Znany użytkownik
Ja nie jestem przekonany czy ta narożna szyba nie jest za brudna. Na bocznicy to pewnie nie robi różnicy ale chyba na szlaku by pewnie została przetarta przed wyjazdem. Żeby nie było nie jestem maszynista więc mogę gadać dyrdymały
Zapewne tak by było, wszystko zależy od kultury technicznej i pracy maszynisty :)



Zobacz załącznik 656334
...teraz kolega 'mikl' już wie, że gdy 'm_zntk' zrobi patynę, to taka musiała być na prawdziwej lokomotywie. Dlaczego? Bo kolega 'm_zntk' nie wymyśla śladów eksploatacji tylko wzoruje się na rzeczywistości.
A nawiasem pisząc widzę, że warto trzymać fotki oryginałów by mieć twardy dowód w ręku w odpowiedzi na jakieś uwagi.
 

mikl

Znany użytkownik
...teraz kolega 'mikl' już wie, że gdy 'm_zntk' zrobi patynę, to taka musiała być na prawdziwej lokomotywie. Dlaczego? Bo kolega 'm_zntk' nie wymyśla śladów eksploatacji tylko wzoruje się na rzeczywistości.
A jakbym Ci pokazal zdjęcie lokomotywy która ma startą szybę i to nawet z tym samym numerem to byś powiedział że nie prawdziwa? Bo zdjecie ktore TV wkleil to jest "byk" z innym numerem;). Wiec nie popadajny w skrajności. Kolega TV zna się na rzeczy i tego w moim wpisie nie kwestionuje. Po drugie wiele zależy od tego co klient chce na swoim loku. I często jest tak że sam prześle zdjęcie pytajac: zrobisz mi taka patynę? I pewnie tez bylo tak w ttm przypadku. Dla mnie na chłopski rozum wygląda to zbyt brudno. Stąd też zapytanie.
 
Maszyniście w myśl obowiązujących przepisów nie wolno wejść na pojazd aby wyczyścić szyby.Jest to praca powyżej 1m.czyli na wysokości i pod siecią,do której maszynista nie posiada uprawnień.Obecnie szyby jak i cały pojazd można myć na torze niezelektryfikowanym lub przy wyłączonym napięciu w sieci oraz uziemnieniu sieci,z pomostu lub narzędziami (szczotami) na długich trzonkach z ziemi.Kultura osobista maszynisty nie ma tutaj nic do rzeczy.Czasy kiedy sami to robiliśmy dawno mineły.Obecnie mycie szyb czołowych odbywa się na wszystkich przglądach od P1 po P5 oraz w miejscach do tego wyznaczonych przez uprawnionych (przeszkolonych) pracowników na każde żądanie maszynisty.
 
Ostatnio edytowane:
a jakby boczną odsunął i zrobił psik-psik z Rossmanna i szmatą przetarł ,to były problem ?
Mam wrażenie że lokomotywę serii ET22 to kolega oglądał tylko z zewnątrz i tylko na zdjęciu.Otóż informuję że pod bocznymi oknami w kabinach (tymi zsuwanymi) znajdują się ok.20cm.szerokości grzejniki grzania kabin i dojście z wewątrz kabiny do okien jest mocno utrudnione.Mnie przy wzroście ok.176 cm. i średniej długości rąk udawało się dosięgnąć raptem do górnej części owiewki.Okna te w przeciwieństwie do okien czołowych przez które maszynista prowadzi obserwację szlaku-nie są potrzebne,służą tylko do doświetlenia kabiny w porze dziennej,a podczas nisko świecącego słońca stają się dla maszynisty udręką (oślepiają),stąd te zasłonki na nich.Jeżeli kolega ma jeszcze jakieś (sensowne) pytania dotyczące lokomotywy ET22 to chętnie odpowiem.Dużo lepiej było to rozwiązane w lok.EU07 i pochodnych do niej.;)
 

Podobne wątki