• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie

Ariel Ciechańsk

Znany użytkownik
Reakcje
239 3 0
#41
Następny sceptyk....Przestaliście chyba być Miłośnikami Kolei i staliście się zwykłymi, marudnymi i leniwymi Polakami...
Szkoda.
I jutro właśnie w ramach bycia leniwym i marudnym Polakiem będę jutro przesiewał setki kilogramów tłucznia i wymieniał podkłady. Całe szczęście są matki z dziećmi...
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.285 41 5
#42
1. Muzea państwowe to jest marnotrawstwo środków - dotacja podmiotowa powoduje, że pracownicy wyzbywają się kreatywności.
2. Ustawowe zwolnienie z podatków lokalnych przysługuje tylko muzeum rejestrowym - prywatne muzea mają tutaj bardzo nieliczną reprezentację.
3. CHCIEĆ - chęciami nie zapłacimy za prąd, wodę, usługi, lakiery, deski i pracowników.
To jest akurat następna rzecz do zmiany w tym kraju. Dzięki za wyjaśnienie.

CHCIEĆ - tu nie chodzi tylko o samo chcenie. Napisałem z dużych liter, bo w tym zawiera się też działanie. Ci co chcą bardziej i mają możliwości - działają.
Choć, jak porzekadło rzecze "Dobrymi chęciami tory w piekle są zaszutrowane" ;)


Na te 2-2,5 bańki na start przy dobrych wiatrach trzeba mieć 400 tysi na start na wkłady własne. Potem trzeba zarobić na:
- utrzymanie obiektu;
- obsługę taboru (pracownicy)
- kolejne rewizje
Tu potrzeba niecałe 2 mln na spłatę długu za czynsz na dzieńdobry. I pewnie z 1mld, żeby zbudować odpowiedni kompleks, o którym pisałem wcześniej.
Wydają pieniądze na byle sranie, to dlaczego nie powalczyć, aby wydali wreszcie na coś dobrego.
Wspomnę parki technologiczne - da się....

Nie jest to niemożliwe oczywiście,
I tego się trzymajmy ! :)
ale polski system prawny i podatkowy mocno to utrudnia.
Dla chcącego nic trudnego. Mając odpowiednie środki i możliwości i to da się obejść. Skoro (nie)rząd potrafi jawnie kraść, to i zbudować muzeum kolejnictwa z prawdziwego zdarzenia da się zbudować.
:)
 

Ariel Ciechańsk

Znany użytkownik
Reakcje
239 3 0
#43
Dla chcącego nic trudnego. Mając odpowiednie środki i możliwości i to da się obejść. Skoro (nie)rząd potrafi jawnie kraść, to i zbudować muzeum kolejnictwa z prawdziwego zdarzenia da się zbudować.
:)
Niestety jest to wyświechtany frazes. Publiczne muzea przeżerają kasę na multum etatów, nie zawsze koniecznych, a przede wszystkim niekreatywnych. Muzea społeczne zaś są kreatywne, natomiast nie mają kasy na realizację swoich pomysłów...
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.285 41 5
#44
Ariel, ale to co piszesz poniekąd ma związek z moim punktem widzenia - ODPOWIEDNIE ZARZĄDZANIE. Co jest niestety piętą achillesową polskich biznesmanów wykształconych w "zarządzaniu i marketingu"...
Ale skończmy dyskusję, bo dopóki żaden z nas nie będzie dysponował wolnymi 3ma miliardami, nie mamy co gdybać :D
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.285 41 5
#46
Tu nawet nie chodzi o to, czy ktoś jest z partii, czy z klubu osiedlowego. Chodzi o umiejętność zarządzania i wyciągania kasy z pozornie nierentownych jednostek.
I nie chodzi tylko o MuzKol....tak ogólnie...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.391 463 29
#50
Zastanawiam się, czy użycie właściwie dobranej barwy do pomalowania parowozu byłoby droższe? Równie dobrze można byłoby pomalować tę Pm3 na różowo.
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.497 56 5
#54
Zapewne spore ,ilu urzędasów musiało podjąć decyzje ,przyłożyć swoją pieczątkę podpisać wniosek ,później trzeba było rozpisać przetarg na dostawę farby ,pędzli itd. Następnie wyłoniono oczywiście firmę w ramach przetargu która pomaluje w/w obiekt ...cała procedura jest dość zawiła ,cud ,że ją pomalowali...
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.417 110 1
#56
Muzeum Kolejnictwa umrze, podobnie jak umarła kiedyś kolej parowa. Nie uratuje tego żaden biznesmen, polityk ani nawet duch święty. Doskonale zorganizowane, nieźle zarządzane, w pełni nowoczesne Muzeum Powstania Warszawskiego zaistniało w obecnej formie tylko dzięki silnej inicjatywie politycznej, a funkcjonuje właściwie dzięki stałemu dopływowi pieniędzy ze szkół (głównie warszawskich) za sprawą zorganizowanych wycieczek. Centralne Muzeum Morskie jest deficytowe, bo dzieciaki zamiast zwiedzać Błyskawicę wolą w okolicznych budach kupić frytki a ich tatusiowie koszulki z napisem "Piwo ukształtowało to piękne ciało". Młodzi Żydzi przywożeni z Izraela pośpiesznie przebiegają przez Muzeum Żydów Polskich by czym prędzej udać się do Złotych Tarasów, bo coraz mniej obchodzi ich Holocaust a coraz bardziej za ile można kupić fajne dżinsy.

Tych kilkanaście pordzewiałych gratów pomalowanych w odblaskowe kolory po prostu się kiedyś rozsypie, nie dlatego, że istnieje jakiś spisek masonów, nieuków, czy sprzedajnych samorządowców. Po prostu coraz mniej osób się koleją interesuje. Polska wydaje grube miliony na muzeum Jana Pawła II ale w sprawie starych wagonów palcem nie kiwnie. Może dlatego, że zwolennicy kolei nie mają swojego radia, nie zrobią marszu gwiaździstego i zatem daleko im do osiągnięcia masy krytycznej. Gdyby naszym krajem rządził bułgarski car, mający słabość do kolei, zapewne byłoby odwrotnie. Nawet gdyby jutro muzeum otworzyło bar dworcowy w stylu lat siedemdziesiątych (z bigosem, flakami i wódą z czerwoną kartką), albo wystawiło stare salonki w których korporaci mogliby doprowadzać się do nieprzytomności na imprezach integracyjnych, ciężko byłoby wyjść na swoje, a po roku i to by się znudziło.
 
OP
OP
Konrad Lewandowski
Reakcje
292 0 0
#58
Z kosztami samych materiałów czy całkowicie? Jeśli chcemy zrobić to porządnie, z piaskowaniem, lakierami samochodowymi itp i szybko to w 100 kaflach jest szansa się zmieścić. Zaciąg darmo pracujących ochotników można od razu wrzucić między bajki.
Przyznam, że oceniałem taką akcję nawet na wyższą kwotę. A gdzie jeszcze sprawność mechaniczna.
Mimo wszystko mam nadzieję, że nie będą to aż takie przykre scenariusze jakie snują koledzy powyżej. Ale fakt, że zainteresowania mocno się zmieniają i co innego zajmuje młodych ludzi dzisiaj, niż tych 20 czy 30 lat temu.
 

Ariel Ciechańsk

Znany użytkownik
Reakcje
239 3 0
#59
Ja pisałem o stanie ekspozycyjnym. Bez konserwacji do transportu na zimno. Same piaskowanie + powłoki antykorozyjne to wydatek co najmniej 15-20 kafli. Do tego lakiery, szpachle, robocizna...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 20
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 1

Podobne wątki