• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie

OP
OP
Konrad Lewandowski
Reakcje
292 0 0
#21
Zniekształcenia i tak już są trudne do zaakceptowania, więc szerszy kąt jest raczej nie do przyjęcia. Ale wiem, że tam jest bardzo ciasno i lepiej się nie da. A te 17 mm to przy jakiej wielkości klatki?
Przy pełnym małym obrazku, czyli 36/24mm, a na taką sobie matrycę postanowiłem zmienić starszą analogową lustrzankę. Ja głównie z=robię zdjęcia krajobrazowe i te mniejsze matryce "zabierałyby" mi sporo obrazu.[DOUBLEPOST=1396814856][/DOUBLEPOST]
Straszne zniekształcenia przez ten szeroki kąt. Fotografowanie lokomotyw poniżej ogniskowej 35mm przy pełnej klatce jest bez sensu.
Te zdjęcia robiłem głównie przy 24mm.[DOUBLEPOST=1396815061][/DOUBLEPOST]Jak robię zdjęcia na Odolanach lub Okęciu (tam najczęściej bywam) to żeby objąć całą lokomotywę przy ogniskowej, która nie daje zniekształceń, potrzebuję około 10 - 20 metrów miejsca. Diabelnie dużo.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Konrad Lewandowski
Reakcje
292 0 0
#23
Sorry, ale aurę też wybrałeś słabą do takiej dokumentacji.
No cóż, taką dali dzisiaj w pakiecie.[DOUBLEPOST=1396816647,1396816196][/DOUBLEPOST]Ale, planuję poprawkę przy lepszej pogodzie i bez dzieciaków. Muszę pojechać sam, bo chciałbym jeszcze porobić modele w środku a do tego muszę wejść ze statywem i będzie to trwało znacznie dłużej, bo w środku jest ciemno.
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#26
W kontekście (od)wiecznych problemów trupiarni zwanej Muzeum Kolejnictwa może kogoś zainteresuje artykuł, który ukazał się ponad 30 lat temu w "Przeglądzie Technicznym" nr 35/1983.

Unbenannt-Scannen-02.jpg
 

Ostatni

Znany użytkownik
Reakcje
195 3 0
#27
Widać że dba się o sprzęt Niemiecki !!, maluje się pomalowane(choć źle pomalowane bo w czasie wojny ten pociąg pancerny był koloru piaskowego, czy były plamy na nim to nie wiadomo), bo na tym można przytulić parę grosików jak Pan Wołoszański będzie kręcił kolejny film. Reszta gnije .
ps. brązowy Okl27 , żenada!!
 
OP
OP
Konrad Lewandowski
Reakcje
292 0 0
#28
Widać że dba się o sprzęt Niemiecki !!, maluje się pomalowane(choć źle pomalowane bo w czasie wojny ten pociąg pancerny był koloru piaskowego, czy były plamy na nim to nie wiadomo), bo na tym można przytulić parę grosików jak Pan Wołoszański będzie kręcił kolejny film. Reszta gnije .
ps. brązowy Okl27 , żenada!!
Brązowy, bo to podkład. Pytanie, czy dalej coś się zadzieje? Mam nadzieję, że tak. Zobaczymy.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
#29
Witam :D
W ramach wypadu do Wawy na egzamin na tłumacza (który niestety nie poszedł po mojej myśli) zajrzałem do Muzeum Kolejnictwa. I jestem mega-zachwycony tym, co zobaczyłem.
Na zdjęciach pewnie nie zobaczycie nic nowego, ale to jest mała foto-relacja moim okiem :)
Jak widać pogoda dopisała, tym bardziej było przyjemnie. Byłem sam, nikt mnie nie poganiał. Sama radość :D

Żal tylko ściska na to marnotrawstwo. Gdyby choć połowę tego taboru używać do jazd turystycznych (odpowiednio reklamowanych także zagranicą), muzeum nie musiałoby martwić się o swój byt. Przecież tam stoi dobre "parę" dużych baniek, które mogłyby na siebie i na muzeum zarabiać. Ale nie chcę marudzić, żeby nie psuć dobrych wspomnień :)
Oto część z 50 zdjęć, które tam zrobiłem :)
 

Załączniki

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#31
Gdyby choć połowę tego taboru używać do jazd turystycznych (odpowiednio reklamowanych także zagranicą), muzeum nie musiałoby martwić się o swój byt. Przecież tam stoi dobre "parę" dużych baniek, które mogłyby na siebie i na muzeum zarabiać.
Akurat tutaj się nie do końca zgodzę. Aby chociaż kilka z tych lokomotyw jeździło, to wpierw "parę dużych baniek" trzeba w to wpakować. Bo trzeba uruchomić lokomotywy, pozyskać i uruchomić wagony, stworzyć infrastrukturę umożliwiającą normalny postój i wyjazd z terenu muzeum i inne pomniejsze sprawy. To wszystko kosztuje ogrom pieniędzy. Ile musiałyby później kosztować bilety, by zwróciło się to co teraz byłoby trzeba zainwestować, oraz zarobić na bieżące utrzymanie tego? Zapewne jakiś majątek.
Takie plany i bajery to może mieć jakiś prywatny inwestor, jaki by chciał zainwestować w muzeum w całości, stworzyć z tego jakiś wielki kompleks na miarę nowoczesnych placówek muzealnych, gdzie założyłby zwrot inwestycji na ileś tam kolejnych lat, ale nie widzę tego w obecnych warunkach, gdzie muzeum nie ma kasy dosłownie na nic, co widać gołym okiem zresztą.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
#32
Irek, zgadzam się z Tobą. Zdaję sobie sprawę z tego, że uruchomienie pochłonęłoby "trochę" kasy. I wiem, że to ryzykowna inwestycja, która zwróci się po 5-10 latach. I bilety nie muszą być drogie (następny absurd). Ale myślisz, tak jak większość, bardzo przyziemnie i leniwie.
Po co się pakować w koszty i ryzykować, niech niszczeje dalej... Nie podoba mi się takie podejście.
Wierz mi, że gdybym dysponował choćby częścią DUŻEJ kasy, zainwestowałbym w to. Bo przy dobrym zarządzaniu to żyła złota!
Przecież na zachodzie takie placówki funkcjonują normalnie. U nas też by mogły. Tylko u nas większość biznesmanów ma takie podejście, jak ty.
Woli zrobić pusty plac i zbudować "wieżę z klocków"....
 

Ariel Ciechańsk

Znany użytkownik
Reakcje
239 3 0
#33
Akurat tutaj się nie do końca zgodzę. Aby chociaż kilka z tych lokomotyw jeździło, to wpierw "parę dużych baniek" trzeba w to wpakować. Bo trzeba uruchomić lokomotywy, pozyskać i uruchomić wagony, stworzyć infrastrukturę umożliwiającą normalny postój i wyjazd z terenu muzeum i inne pomniejsze sprawy. To wszystko kosztuje ogrom pieniędzy. Ile musiałyby później kosztować bilety, by zwróciło się to co teraz byłoby trzeba zainwestować, oraz zarobić na bieżące utrzymanie tego? Zapewne jakiś majątek.
Irku, dzięki że łamiesz MiKolski dogmat pięciu machnięć pędzlem i już kasa z ciuchci retro płynie strumieniami ;-). NG wagonu zabytkowego w warunkach NGO's to 50 i więcej tysięcy złotych. Zlecenie tego profesjonalnemu zakładowi - 2 razy tyle. Remont liniowego parowozu w zakładzie powinien zamknąć się w 1,5 bańki. A potem jeszcze co kilka lat kilkadziesiąt tysięcy na kolejne rewizje. Czy się zarobi?? Wątpię.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
#34
Następny sceptyk....Przestaliście chyba być Miłośnikami Kolei i staliście się zwykłymi, marudnymi i leniwymi Polakami...
Szkoda.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#35
Na zachodzie takie placówki funkcjonują, ale bynajmniej nie przynoszą kokosów, a są dotowane. Przychody z takiej działalności pozwalają w części pokryć koszta, ale nie zapewniają zysku.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#37
Następny sceptyk....Przestaliście chyba być Miłośnikami Kolei i staliście się zwykłymi, marudnymi i leniwymi Polakami...
Szkoda.
Nawet nie wiesz jaką głupotę walnąłeś właśnie. Nazwałeś sceptykiem człowieka jaki najwięcej wie o tym o czym piszesz. On najlepiej wie ile takie pomysły jak Twoje kosztują i na ile są realne bo od lat w tym siedzi. I wydaje mi się że właśnie go obraziłeś.
Czasem lepiej jest posłuchać i porozmawiać z tymi co mają wiedzę na ten temat, niż pisać coś co się nam tylko wydaje, nie znając realiów danego tematu.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
#38
Absolutnie nie miałem zamiaru nikogo obrażać. Jeśli tak się stało, to nieświadomie. Przepraszam. Dlaczego też twierdzisz, że ja nie mam pojęcia o kosztach takich działań ?
Wiadomo, że gadaniem się kijem Wisły nie zawróci. Ale dlaczego nikt nie chce próbować ?
Pomijam, że takie instytucje, jak muzea powinny być państwowe i zwolnione z czynszu lub płacić symboliczną kwotę. Powinny płacić jedynie za media i inne bieżące opłaty.
Ale wiem, że to jedynie mrzonki....nie w tym kraju...niestety.
Ale przecież to nasza historia i dziedzictwo narodowe! Debilem jest ten, kto niszczy coś takiego "bo mu się nie opłaca"...

Nie mniej nadal uważam, że przy dobrym zarządzaniu i ogromnej reklamie >>międzynarodowej<< dałoby się na tym zarobić. Na początek dobudować halę dworcową, dzięki czemu tabor nie stałby pod chmurką. W magazynach, które tam niszczeją można zrobić restauracje (mówię o sieciówkach i one płaciłyby wg normalnych cen) i sklepy (modelarskie, pamiątkowe), kino, gdzie wyświetlano by filmy dokumentalne i fabularne związane z koleją w Polsce. Odnowić budynek muzeum. A tam, gdzie teraz są chaszcze (między torami, a muzeum) zrobić Centrum Kolejowe dla Dzieci - gdzie mogłyby się pobawić kolejką w analogu, dla starszych w DCC, zrobić kryty i odkryty plac zabaw z kolejowymi akcentami, zrobić restauracyjkę dla nich, mini-kino z bajkami kolejowymi (Tomek, Stacyjkowo itd), zrobić tam centrum edukacyjne, gdzie poznałyby podstawowe informacje o ruchu kolejowym i o kolei. Stworzyć w którymś z magazynów salę dla ekspozycji stałej makiety kolejowej. Większej. Oprócz tego, co jest na miejscu.
Uruchomić ze 3 eksponaty 1:1 i prowadzić kursy turystyczno-rekreacyjne. Regularnie przyjmować grupy dzieci i młodzieży na lekcje edukacyjne. Organizować regularnie różnego rodzaju imprezy, także z klubami z zagranicy i przyjmować na tej muzealnej stacji pociągi turystyczne z zagranicy, bo miejsce jest.
I jeszcze więcej. To na prawdę da się zrobić. Trzeba tylko chcieć i.....mieć kasę. Ale przede wszystkim CHCIEĆ ! :)

Nie wierzę, że to jest niemożliwe!
Przecież powstają parki technologiczne za grubą kasę, to i coś takiego miałoby >nawet większy< sens.
 

Ariel Ciechańsk

Znany użytkownik
Reakcje
239 3 0
#40
Absolutnie nie miałem zamiaru nikogo obrażać. Jeśli tak się stało, to nieświadomie. Przepraszam. Dlaczego też twierdzisz, że ja nie mam pojęcia o kosztach takich działań ?
Wiadomo, że gadaniem się kijem Wisły nie zawróci. Ale dlaczego nikt nie chce próbować ?
Pomijam, że takie instytucje, jak muzea powinny być państwowe i zwolnione z czynszu lub płacić symboliczną kwotę. Powinny płacić jedynie za media i inne bieżące opłaty.
Ale wiem, że to jedynie mrzonki....nie w tym kraju...niestety.

I jeszcze więcej. To na prawdę da się zrobić. Trzeba tylko chcieć i.....mieć kasę. Ale przede wszystkim CHCIEĆ ! :)

Nie wierzę, że to jest niemożliwe!
Przecież powstają parki technologiczne za grubą kasę, to i coś takiego miałoby >nawet większy< sens.
1. Muzea państwowe to jest marnotrawstwo środków - dotacja podmiotowa powoduje, że pracownicy wyzbywają się kreatywności.
2. Ustawowe zwolnienie z podatków lokalnych przysługuje tylko muzeum rejestrowym - prywatne muzea mają tutaj bardzo nieliczną reprezentację.
3. CHCIEĆ - chęciami nie zapłacimy za prąd, wodę, usługi, lakiery, deski i pracowników. Na te 2-2,5 bańki na start przy dobrych wiatrach trzeba mieć 400 tysi na start na wkłady własne. Potem trzeba zarobić na:
- utrzymanie obiektu;
- obsługę taboru (pracownicy)
- kolejne rewizje

Nie jest to niemożliwe oczywiście, ale polski system prawny i podatkowy mocno to utrudnia.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 20
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 1

Podobne wątki