• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Tabor PKP, budowy i przebudowy

OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
20171027_214932.jpg 20171027_215105.jpg 20171027_215215.jpg
20171027_215323.jpg
Nareszcie ukonczone i pomalowane bloki cylindrow. Zostały tylko pochwy trzonów tłoków, co bedzie cześcia osobna ażeby można było je wyjmować. Okragłe klapy na blokach otrzymaja biało czerwone kolory...ponieważ tak mi sie podoba;)
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
20171101_200055.jpg Dzisiaj tak na szybko przed spaniem. Ukonczone i nieco uproszczone osłony trzonów tłoków. Kilka minut szlifowania, potem prysnąłem szarym podkładem i wreszcie czarnym lakierem samochodowym.
20171101_200108.jpg
[DOUBLEPOST=1509582229,1509581610][/DOUBLEPOST]I całość. 20171101_201846.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
W tej wielkości, uproszczone, żartujesz.
W pewnym sensie musze, aby delikatne części podwozia nie połamały się na liściach i innych przeszkodach na dworze. Nie wiem jak to dokładnie rozwiązano na drogich modelach KISS, czy KM. Tamte modele jednak rzadko kiedy widzą prace na kolejkach ogrodowych. Będzie coś w stylu Märklina, gdzie przykręcona jest od spodu płyta chroniąca mechanizm.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Znowu nareszcie ruszyły prace przy Teigreku. Ze złomku Bachmanna zrobiłem przekładnie, tak aby ciasno wchodziła pomiędzy ramę parowozu. Muszę jeszcze rozbudować aby weszedł do niej ślimak. 20180215_205636.jpg 20180215_205718.jpg
Jak długo wytrzymają koła zębate, nie wiadomo. Ale mam już wzór według którego mogę zlutować nastepną przekładnie.
 

Załączniki

OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Wykombinowałem taki wałek do przeniesienia napędu z silnika do przekładni teigreka. Z kilku rurek mosieżnych zlutowałem "kubeczki", po czym nadciąłem w nich otwory na pręty samego wału. Do uformowania wału użyłem wiertła, w które wsadziłem mosiężny pręt i podczas obracania uformowałem odpowiedni kształt pilnikiem. Wiem nie profesjonalnie, jednak cena tokarki jest dla mnie zaporowa:X3: Nie mogłem zmieścić kombinacji fabrycznego wałku uniwersalnego, jako że zajmował by za dużo miejsca. Sam wałek będzie już nad czwartym zestawem kołowym, a silnik już nad piątym. 20180227_034059.jpg 20180227_034231.jpg
Widoczny na zdjęciu pręt ze ślimakiem bedzie jeszcze docięty.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Pierwsze przymiarki silnika, jeszcze trochę prostowania. Planuję tu użyć technologii samochodów RC, czyli kół z pasem aby przenieść obroty do poziomu ramy, tak jak to robią koledzy w zerówce. Silnik jakiś holenderski, dorwany na wystawie kolejek w Baltimore. Obudowa jest cała z metalu i bardzo ciężki, średnica ok. 29mm, powinien dać radę.
20180611_230958.jpg
20180611_231023.jpg
20180611_231049.jpg
20180611_231057.jpg
20180611_231131.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Po kilku tygodniach zastoju (prace domowe), nareszcie udało się spędzić trochę czasu na lokomotywie. Zacząłem od łatwizny, czyli montowania detali kotła oraz imitacji osłony na kotle. Następnym razem inaczej bym zrobił kocioł, tak aby uniknąć roboty otuliny.
20180812_180652.jpg
20180812_180656.jpg
20180812_180710.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
K
Skala 1:32 (1) 0

Podobne wątki