• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor polskich szlakow-projekty wlasne

OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
20161116_105007.jpg
20161116_104912.jpg 20161116_104903.jpg Stan na dzien dzisiejszy, nadal trwaja prace nad bryla tendra. W realu opisane jest jakoby tendry beczkowe (czy jak kto woli wannowe), byly latwiejsze w budowie. Nie bylo potrzeby dodawac tylu czesci usztywniajacych skrzynie wodna. Mi jednak zajelo troche dopasowac czesci do siebie. Najtrudniejsze bylo dobrze podkleic "pol-ramy", tak aby wszystko bylo prosto i trzymalo skrzynie weglowa w pionie. Kilka razy musialem odlamywac/odkrajac pol-ramy, poniewaz wizualnie cos nie pasowalo. Teraz wiem z doswiadczenia, ze bylo by o wiele latwiej skleic bryle tendra skrzyniowego.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
20161122_095621.jpg
20161122_095551.jpg
Prace ida dalej i znowu na samym parowozie. Zaczalem od pasow na zewnetrzna blache kotla, nie wiem czy byl to dobry pomysl. Teraz bede musial bardzo dokladnie docinac cienki polistyren, tak zeby ciasno wchodzil pomiedzy opaski na kotle. Do pasow uzylem polistyren o grubosci 0.020" (okolo 0.5mm). Na sama "blache" bedzie 0.010". Zaczalem takze zakladac plaskowniki podtrzymujace pomosty przy kotle.
 

raf_oct

Znany użytkownik
Mam nadzieję że te nierówności budki już tak zostaną,modelarze często traktują powierzchnie z blachy jak w samochodzie, a tymczasem na parowozach często były nierówności i spawy najczęściej na bokach budki właśnie,czekam na TKt48:)
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
Oopsi;)
Mam nadzieję że te nierówności budki już tak zostaną,modelarze często traktują powierzchnie z blachy jak w samochodzie, a tymczasem na parowozach często były nierówności i spawy najczęściej na bokach budki właśnie,czekam na TKt48:)
Sama budka tak zostanie, wpienia mnie tylko to ze czarna farba popekala. Stalo sie tak poniewaz jako podklad uzylem spraju samochodowego, a czarna juz modelarska i chemia sie nia zgadzala;) Do malowania ramy z przodu, co widac na modelu, uzylem juz czarnego spraju samochodowego i nie ma tego wstretnego efektu. Budke najprawdopodowniej przejade papierem sciernym i potraktuje sprajem samochodowym. O nierownosciach sie calkowicie zgadzam, parowoz nie bedzie czysty, planuje wlasnie brudzenie, jak i inne slady eksploatacji. Dla tego nie szlifuje wszystkich czesci do perfekcji. TKt48 na razie czeka na lepszy czas, musze przyznac ze fajnie pracowac na duzym modelu teigreka.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
20170228_203440.jpg
Wczoraj trwaly prace nad zbieralnikiem pary, oraz przykrywa pretu do przepustnicy. Jako ze w wycinance Angraf rozmiary tych czesci sa skopane, musialem sam docinac i formowac ksztalty, tak zeby pasowaly do siebie. Zauwazylem ze zbieralniki pary na Ty2 tez maja rozne ksztalty. Niektore sa zaokraglone, niektore plaskie na gorze. Sa tez takie majace gorna pokrywe w ksztalcie splaszczonego trapeza. Ja wybralem najprostrza opcje, jako ze posiadam tylko jedno zdjecie Ty2-1385 i zbieralnik pary jest slabo widoczny.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
20170306_210131.jpg 20170306_210106.jpg W niedziele spedzilem kilka godzinek na lutowaniu polskich "lustrzanek". Ciezko bylo, nastepne beda lepsze. Obudowy swiatel sa zlutowane z mosiadzu i miedzi. Lustra wycialem po prostu z wycinanki, jednak musialem i tak docinac aby zmiescily sie w obudowie. Po sklejeniu pomalowalem sprejem w kolorze chromu. Na razie tyle wyszlo:
 

Robert

Znany użytkownik
Nie będę ci zaśmiecał wątku dlatego tylko jedno zdjęcie. Kolor oliwkowy, póki co, jest jeszcze czysty, ale będę patynował. Muszę sobie to dobrze rozplanować ale pewne założenia mam już od bardzo dawna.
Kolor w rzeczywistości jest ciemniejszy niż na zdjęciu.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
20170429_090158.jpg 20170429_005230_HDR.jpg
20170429_005216.jpg
Wczoraj zrobilem imitacje zaworow do odwadniania cylindrow, jak i dzwignie do otwierania tych zaworow. Jeszcze kilka malych detali na blokach cylindrow i bedzie mozna pomalowac. Tylko jak jest poprowadzony ten pret dzwigni do kabiny?
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
20170511_195131.jpg
20170511_195256.jpg
20170511_195816.jpg
20170511_195824.jpg 20170511_195841.jpg Zlutowane stopnie i wklejone do czolownicy. Pierwsze malowanie czolownicy, zostalo kilka malych detali, takie jak weze do powietrza i sprzeg. Czolownica bedzie jeszcze pomalowana na pomaranczowo.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Podziwiam kolegę Maćka za tę robotę, zapowiada się wspaniały model. Ale żeby był jeszcze wspanialszy, to zrobiłbym kurki przewodów powietrznych trochę mniejsze. Te na zdjęciach są strasznie wielkie.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
Podziwiam kolegę Maćka za tę robotę, zapowiada się wspaniały model. Ale żeby był jeszcze wspanialszy, to zrobiłbym kurki przewodów powietrznych trochę mniejsze. Te na zdjęciach są strasznie wielkie.
Dziekuje, tez mi troche przeszkadzaja, jeszcze je poprawie. Niestety przeskalowana wycinanka Angraf tu nie pomogla i robilem te kurki na oko. Bede musial podpatrzec jak zrobili to Koledzy "Meggido" i "Spur1". Nie sa mi znane wymiary tych czesci.
 

Podobne wątki