• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Tabor PKP, budowy i przebudowy

OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#81
20170511_195131.jpg
20170511_195256.jpg
20170511_195816.jpg
20170511_195824.jpg 20170511_195841.jpg Zlutowane stopnie i wklejone do czolownicy. Pierwsze malowanie czolownicy, zostalo kilka malych detali, takie jak weze do powietrza i sprzeg. Czolownica bedzie jeszcze pomalowana na pomaranczowo.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#82
Podziwiam kolegę Maćka za tę robotę, zapowiada się wspaniały model. Ale żeby był jeszcze wspanialszy, to zrobiłbym kurki przewodów powietrznych trochę mniejsze. Te na zdjęciach są strasznie wielkie.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#83
Podziwiam kolegę Maćka za tę robotę, zapowiada się wspaniały model. Ale żeby był jeszcze wspanialszy, to zrobiłbym kurki przewodów powietrznych trochę mniejsze. Te na zdjęciach są strasznie wielkie.
Dziekuje, tez mi troche przeszkadzaja, jeszcze je poprawie. Niestety przeskalowana wycinanka Angraf tu nie pomogla i robilem te kurki na oko. Bede musial podpatrzec jak zrobili to Koledzy "Meggido" i "Spur1". Nie sa mi znane wymiary tych czesci.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#84
Niestety, nie udało mi się znaleźć wymiarów (w karcie UIC są rysunki, ale bez wymiarów samych uchwytów (są podane inne wymiary, jak średnice rurek i elementów łączeniowych, ale nie samych rączek). Ale z grubsza biorąc mają długość ok. 15 cm, tak, by łatwo było je chwycić ręką w rękawicy.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#87
Maciek model zaczyna wyglądać fajnie, ale nie podobają mi się te lustrzane wkłady do reflektorów.
Chodzi mi dokładnie o ich kształt:podstepny: są stożkowate.. ;)
Może coś podpowiem - spróbujesz i stwierdzisz ,że wyjdzie bardziej zadowalający efekt.
Poszukaj kulki z łożyska o średnicy przybliżonej do wnętrza reflektora (zdjęcie Twoje)
lampa wymiar.jpg

W sezonie grilowym bez problemu znajdziesz tackę aluminiową taką ,lub podobną ;)
TACKA.jpg
Teraz należy zrobić sobie formę -rysunek pokazuje co i jak
Bez tytułu.jpg

Czerwona linia na rysunku poniższym to pasek aluminiowy wycięty z tacki
Bez tytułu 2.jpg

Życzę powodzenia i pozdrawiam
Zbigniew
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#88
Maciek model zaczyna wyglądać fajnie, ale nie podobają mi się te lustrzane wkłady do reflektorów.
Chodzi mi dokładnie o ich kształt:podstepny: są stożkowate.. ;)
Może coś podpowiem - spróbujesz i stwierdzisz ,że wyjdzie bardziej zadowalający efekt.
Poszukaj kulki z łożyska o średnicy przybliżonej do wnętrza reflektora (zdjęcie Twoje)
Dziękuję bardzo za pomysł. Dokładniej to kształt odbłyśników w polskich reflektorach jest chyba kombinacją stożkowo-wklęsłą. Jednak muszę przyznać, że Twój pomysł podoba mi się ze względu na prostotę. Stożkowe kombinacje były bardzo trudne do uformowania i aluminium będzie lepiej wyglądać, przede wszystkim, dlatego że jest bardziej "lustrzane".

Zlutowane uszy:

20170516_163452.jpg

Pozdrawiam
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#89
Proszę bardzo Maćku :)
Rysunek traktuj jako poglądowy. W rzeczywistości nie uzyskasz aż tak pełnego zagłębienia jak ja to narysowałem.
Musiał byś użyć dość mocnej siły nacisku (chyba tylko przy pomocy prasy). Po zrobieniu zagłębienia młotkiem uzyskasz zagłębienie znacznie płytsze jak ja to narysowałem.
A odciśnięty odbłyśnik będzie mniej wypukły- co na pewno Ciebie zadowoli :)
Tylko uważaj na palce jak będziesz robił tą formę ! Proponuję kulkę przytrzymać jakimiś kleszczami. BHP PRZEDE WSZYSTKIM !;) Pamiętaj.
I deseczkę też wybierz z drewna średnio twardego.
Czekam zatem na efekty - myślę ,że je tu pokażesz.
Pozdrawiam

Aha ,bo bym zapomniał. Gotowy (odciśnięty odbłyśnik) możesz jeszcze wypolerować. Proponuję użyć nie wielką ilość pasty do zębów i polerować miękką szmatką np. flanelą
A zatem do dzieła (y)
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.652 12 2
#90
Maciek model zaczyna wyglądać fajnie, ale nie podobają mi się te lustrzane wkłady do reflektorów.
Chodzi mi dokładnie o ich kształt:podstepny: są stożkowate.. ;)
Może coś podpowiem - spróbujesz i stwierdzisz ,że wyjdzie bardziej zadowalający efekt.
Poszukaj kulki z łożyska o średnicy przybliżonej do wnętrza reflektora (zdjęcie Twoje)
Zobacz załącznik 479113
W sezonie grilowym bez problemu znajdziesz tackę aluminiową taką ,lub podobną ;)
Zobacz załącznik 479114
Teraz należy zrobić sobie formę -rysunek pokazuje co i jak
Zobacz załącznik 479115
Czerwona linia na rysunku poniższym to pasek aluminiowy wycięty z tacki
Zobacz załącznik 479116
Życzę powodzenia i pozdrawiam
Zbigniew
Pozwole sie z Toba nie zgodzic. Technologia, ktora tu zaprezentowales nie nadaje sie do tej skali. W skali 1:32 blaszke z tacki lepiej uzyc zgodnie z jej przeznaczeniem. Jest zbyt cienka aby wytloczyc gleboki odblysnik, do tego deseczka tez nie ulatwi. Ja do wytlaczania roznych dennic do zbiornikow powietrza i innych dupereli uzuwam kulek lozyskowych o roznych srednicach oraz wewnetrznych biezni lozysk. Blacha do tloczenia, to minimum 0.3 mm, tak mosiadz jak i aluminium.
20170507_180628.jpg
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#91
Jacku zapewne masz rację.
Ja zaproponowałem tylko taki szybki i domowy sposób na ich wykonanie. Można to zrobić takim sposobem ,który Ty proponujesz :)
Niech Maciej sam spróbuje i się przekona. Można spróbować z blaszką o gr. 0,3 mm.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#92
20170526_214252.jpg 20170526_213945.jpg
20170526_213740.jpg
20170526_213646.jpg Pierwsze przymiary uszow:) Uchwyty zaworow do powietrza na czolownicy, przerobione wedlug wskazowek Kolegi Andrzeja Harasska. Nie wiem czy widac, ale wyrzezbilem w nich nawet zaglebienia. Na samej dymnicy pozostaly jeszcze nity, gdzie laczy sie z reszta kotla. Brakuje takze nitow na podstawie komina, a takze uchwytu i przewodu elektrycznego po lewej stronie dymnicy.
[DOUBLEPOST=1495851175][/DOUBLEPOST] 20170526_214822.jpg 20170526_214557.jpg 20170526_214532.jpg
20170526_214419.jpg
Jeszcze kilka.
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.028 494 29
#93
Może to wina zdjęcia, ale czy wiatrownice, nie odstają za bardzo, wychodzą poza skrajnię lokomotywy,ale może to złudzenie.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#94
20170527_092111.jpg 20170527_092008.jpg
20170527_091320.jpg
Może to wina zdjęcia, ale czy wiatrownice, nie odstają za bardzo, wychodzą poza skrajnię lokomotywy,ale może to złudzenie.
Wyszlo tak, ze niby pasuja do skrajni, jednak chyba Masz racje. Bloki cylindrow poszerzalem o dwa milimetry, azeby bylo wiecej miejsca na pracujace wiazary na zakretach. Numer 50 z Chabowki posiada jeszcze oryginalne skrzynie suwakowe. Mierzac te w stosunku do tylnych krawedzi odchylaczy, wychodzi roznica 3mm, na tym zdjeciu parowoz wychodzi mniej wiecej w wielkosci 1:64. Za tem zrobie na pewno poprawke, mnie tez wydaja sie nieco szerokie. Z dokladnymi rysunkami tych czesci to klopot.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#95
20170527_233702.jpg
20170527_232737.jpg 20170527_232641.jpg
20170527_231653.jpg
Poprawione nieco uszy, kazdy pret skrocony o dwa milimetry. Pozostaje jeszcze obciac kawalek samych odchylaczy, powinny sie zaczynac mniej wiecej gdzie tylna krawedz czolownicy. U mnie zachodza do polowy czolownicy. Chociaz bazuje na przeskalowanej wycinance Angraf, to jednak dosc sporo elementow trzeba przeprojektowac.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#96
Ja bym nie tyle skrócił uszy, co przesunął je trochę do tyłu. Ale praktycznie co parowóz, to było odrobinę inaczej: różna była wysokość, długość, czy umiejscowienie. Nie mówiąc już o tym, czy uszy były płaskie, czy wyoblone. Niżej linki do dwóch przykładów, ale znaleźć dobre zdjęcie na wprost z boku, nie pod kątem, nie jest łatwo.
http://forum.modelarstwo.info/attachments/ty2-1049-porown-jpg.131022/
http://pro.ovh.net/~gmfkezdl/cpg144/albums/userpics/11923/Ty2-430_04_1986_Gryfow_Sl_.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#98
20170605_182054_HDR.jpg
20170605_182245.jpg
20170605_180908.jpg 20170605_182814.jpg 20170605_182133.jpg Dodalem reszte detali do dymnicy, pozostaja jeszcze kable (co dodam na koniec) i wstepnie pomalowalem. Chodz bialy nie pomalowany plastyk az odbija swiatlo, to jednak zdjecia na zewnatrz maja swoj urok.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#99
20170820_183553.jpg
Bardzo powoli idzie wykonanie sprezarki. Chociaz jest sporo zdjec na internecie, to jednak nie mozna znalesc dokladnych wymiarow. Bazuje czesciowo na wycinance Angraf, jak i na zdjeciach.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
K
Skala 1:32 (1) 0

Podobne wątki