• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

tabor o prześwicie 6 mm

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#2
Super te koleby. Ostatnio widziałem podobne w "farmie iluzji" w Trojanowie jako zabytek do oglądania. To ma być jakiś wstęp do dioramy/makiety jakiejś kolejki przemysłowej/górniczej?
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.984 15 2
#3
Kolebka ładna, acz farba na niej, rdza czy cokolwiek to jest - wygląda okropne. Nadaj temu porządną rdzę a będzie super.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#6
"Tabor o prześwicie 6 mm" - rozumiem, że chodzi o szerokość toru? ;) Proponowałbym zastosować szerokość 6,5 mm, wtedy można użyć toru Z, co zresztą odpowiada szerokości 600 mm w skali 1:87 (H0f).
Puki co wygląda jak polana budynkiem
Póki co, wagonów raczej budynkiem nie polewajmy. :p
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.959 6 0
#8
- a to przekuta koleba mini trainsa z moimi zestawami kół

[DOUBLEPOST=1472055080,1472054335][/DOUBLEPOST]
A może ta koleba z cegielni i gliną jest oblepiona? Jeśli tak to fajna. A kociolek świetny.
- niestety ten efekt jest taki jaki jest , nie przeskoczę tego ,żebym nie wiem co ale na pocieszenie mam satysfakcję wykonania takiej koleby ( kadzi i ramy z prowadnicami) z ..papieru, oprócz zestawów kołowych i mażnic - bo to jest z żywicy a osie z metalu- tak ,że więc na papier dość już cienki naniesiony czarny sprej podkładowy i areografem psiknięta minia dała efekt właśnie słaby -ale zobaczę i zaprezentuję jak wyjdzie kadż i rama z uchwytami wykonana z plastiku
[DOUBLEPOST=1472055343][/DOUBLEPOST]
"Tabor o prześwicie 6 mm" - rozumiem, że chodzi o szerokość toru? ;) Proponowałbym zastosować szerokość 6,5 mm, wtedy można użyć toru Z, co zresztą odpowiada szerokości 600 mm w skali 1:87 (H0f).

Póki
-pójdą po 6,5 mm ponieważ dość szeroka jest płaszczyzna jezdna kół
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.959 6 0
#11
Piękne modele. Na zdjęciu poniżej pierwszy model w skali H0f, który prawie ukończyłem. Parowozik O&K Cukrowni Nakło.
-Piękny model - ale dlaczego tylko jedna fotka i taka mała ?
- nie myślał Kolega o nitach na loku ?- konstrukcje i maszyny z tamtego okresu czasu bez nitów to rzeczy niewyobrażalne -
- bez nitów jako całkowicie spawany by był chyba tylko "Hutnik" z takim prześwitem toru http://tomi.holdys.pl/index2.php?desc=on&par=hutnik5
- no i tak trochę nie po kolejarsku stoi na trawie ( nie mylić "w trawie")- więcej zdjęć jeśli można prosić tego i innych modeli Kolego - śmielej!
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#12
Dzięki za dobre słowo. Tutaj parowozik stoi na szynach: http://forum.modelarstwo.info/threads/parowóz-o-k-cukrowni-nakło.25630
Parowozik czeka jeszcze na zamontowanie wiązarów i uszczegółowienie. Wykonałem go z kartonu, a bazą była wycinanka z czasopisma "Wąskie tory". Poniżej reszta jego kolegów ale już na szerszym torze (i jedna spalinowa koleżanka na trzecim planie).
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.959 6 0
#14
- modele fabryczne (piękne)- ale to nie to , co rękodzieło ,- jak dla mnie Kolegi papierowy wykonany własnoręcznie ma coś z "życia" materii , że tak to ujmę - , a nie mają tego "życia" modele plastikowe- firmowe,-
-obejrzałem sobie oryginał z Wenecji i taka uwaga (oczywiście zakładam ,że Kolega to wie) -blacha na skrzyniach wodnych to już póżniejsze przeróbki "na spaw" i tu się zgadza , -ale kilka imitacji śrub i nitów ( dekle komór suwakowych silników ,dymnica , podparcie dymnicy , czołownica i ostoja ) przydało by się dla "OKA" no i jeszcze ta rękojeść(uchwyt) zaworu wodnego na walczaku , centralnego zamka, i antab drzwi dymnicy - coś trzeba by było wymyślić ... - jak , z czego to zrobić ,żeby się nie narobić -a efekt ,żeby był satysfakcjonujący dla "OKA"
- widać ,że Kolega ma też swoją "Wenecję"

- materiały kotła to biała walcówka PVC grubości 0,09 mm + szpachla i to wszystko odpowiednio uformowane , dopasowane klejone kropelką malowane czarnym markerem nie farbą!
- ten kociołek mimo doszczelnienia nitów okazał się zbyt zużytym i nie nadającym się absolutnie do dalszej naprawy - został skreślony z rejestru i poszedł na złom ,-robi się nowy-
 
Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#15
U mnie karton, stara karta telefoniczna, klej typu kropelka, trochę szpachli modelarskiej i farba akrylowa. Dodatki urealniające na pewno będą. Prawie wszystkie parowoziki wyposażyłem w tendry, które wykonałem w podobnej technologii.
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.959 6 0
#16
- u mnie też karton bywał czasem materiałem podstawowym, technologicznym - papier to świetna rzecz ale niedawno odkryłem w punkcie ksero ten plastik w formacie A4 i cenie 4 złotych za arkusz więc przeszedłem na taką technologię - z farbą akrylową trzeba uważać bo może "zatłuc " szczegół/y i jak markera lub farbę sprejową można zmyć rozpuszczalnikiem bitumicznym to akrylu z papieru nic nie zedrze bez uszczerbku dla szczegółu i powierzchni
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.959 6 0
#17
odnośnie mojego wpisu wyżej to ten"plastik" w arkuszach A4 nazywa się synaps i na nim można drukować (punkt ksero) na przyklad rys tech danego elementu i następnie albo w punkcie można to dać do cięcia lub samemu ciąć i kleić, malować ,patynować i tak dalej.. :)
- a to najnowsze nabytki , czyli architektura i koleba Auchagena - model fabrczny -prezentuje się doskonale- to najlepiej wg mnie jak na razie wykonany model koleby w skali TT ale idealnie pasujący w proporcjach do H0

 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.959 6 0
#18
-dzis zajrzalem co tam sie dzieje i okazuje sie ze sporo , przywleczone zostaly dwie kolejne koleby , widac ze likwidacja starej kotlowni przybrala na sile
koleby Auchagena juz po mojej ingerencji : -odciete kadzie od podwozi i przetoczone zestawy oryginalnych kol + wgniecenia ścian kadzi- modele genialne!


a tu skale porownawcze trzech ras koleb w moich zbiorach i tak patrzac na fotke od lewej strony -rasa czarna -to koleba Auchagena z moja rozpoczeta ingerencja , nastepnie rasa czerwona to moj wyrob w 100% , i po prawej stronie rasa brazaowa to koleba Mini Trainsa z moimi zestawami kol


..i jeszcze przy okazji taki obrazeczek z zimowej scenerii ustrzelony na peryferiach przy malej nieczynnej kotlowni z moim juz prezentowanym bohaterem - tu wyraznie widac slady doszczelnien nitow i opawania zesporek - chyba kociolek bedzie zatrudniony w roli CO- widac nie zdażyli zamontowac

:)
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.959 6 0
#19
-koleby Auhagena wreszcie z moimi zestawami kół i rozstawie na sześć mm- oryginalne fabryczne zestawy są mniejsze na średnicy koła i szerokości , - a w rozstawie firmowe są aż na 7 mm
-jeszcze tylko wzmocnienia poprzecznicami ostojnic i na czołownicach ostojnic zaczepy na łańcuchy..


foto AJ + Hoart
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.959 6 0
#20
- ostatnio zajrzalem na zakladzie co tam sie dzieje ze stara kotlownia i okazalo sie ,ze sie dzieje i to sporo , trzy koleby wepchane do popielnika i wszystko razem "ogrodzono"..
 

Podobne wątki