• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Tabor Marka

marekrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
132 1 0
#1
Dołącz pliki

SU45 (dawniej SP 45) - Lokomotywa spalinowa produkowana w latach 1970–1976 w Zakładach Metalowych im. Hipolita Cegielskiego w Poznaniu dla Polskich Kolei Państwowych jako seria SP45, później przebudowana. Była używana do prowadzenia pociągów pasażerskich na liniach niezelektryfikowanych. Ogółem wyprodukowano 270 lokomotyw tego typu.

Dane

Masa służbowa 102 t
Długość 18 900 mm
Szerokość 2900 mm
Wysokość 4238 mm
Średnica kół1100 mm
Moc 1750 KM


wersja pasażerska
IMG_20200315_091434.jpg


IMG_20200314_152111.jpg



wersja uniwersalna
IMG_20200315_093026.jpg
IMG_20200315_093033.jpg
IMG_20200315_093114.jpg



wersja Przewozy Regionalne
IMG_20200315_094806.jpg
IMG_20200315_094907.jpg
IMG_20200315_094815.jpg
IMG_20200315_094853.jpg
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
marekrw

marekrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
132 1 0
#2
SP42 (typ 101D) – normalnotorowa pasażerska lokomotywa spalinowa produkcji polskiej. Spalinowóz serii SP42 był produkowany w Zakładach Fablok w Chrzanowie w latach 1967-1978 jako modyfikacja lokomotywy serii SM42 z zabudowanym kotłem parowym dla ogrzewania pasażerskich składów wagonowych. W sumie wyprodukowano i dostarczono dla PKP 268 egzemplarzy tej serii.
W kręgach maszynistów i miłośników kolejnictwa spalinowóz serii SP42 jest nazywany Kociołek, Balbina, Łajka lub Stonka.

oryginał
800px-SP42-071.jpg


IMG_20200315_103306.jpg
IMG_20200315_103320.jpg
IMG_20200315_103343.jpg
IMG_20200315_103418.jpg
IMG_20200315_103301.jpg


Były także SM42

SM42 normalnotorowa manewrowa lokomotywa spalinowa produkowana w zakładach Fablok w Chrzanowie w latach 1963–1992 oraz oferowana do 2013. W sumie wyprodukowano i dostarczono 1822 egzemplarze tego typu, w tym 1157 dla PKP.

Lokomotywy SM42 są najpopularniejszą serią lokomotyw spalinowych w Polsce (w grudniu 2009 istniały 1224 egzemplarze, w tym 867 w barwach PKP Cargo).
IMG_20200315_115211.jpg
IMG_20200315_115231.jpg
IMG_20200315_115240.jpg
IMG_20200315_115248.jpg
IMG_20200315_115305.jpg




swego czasu były też w transporcie Pol- Miedź Trans
stonka.jpg

IMG_20200315_114342.jpg
IMG_20200315_114401.jpg
IMG_20200315_114415.jpg
IMG_20200315_114435.jpg
 
OP
OP
marekrw

marekrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
132 1 0
#3
Czas na moje ulubione modele.

EU07/EP07 to najpopularniejsza w Polsce seria normalnotorowych uniwersalnych lokomotyw elektrycznych, głównie wykorzystywanych do przewozów pasażerskich. Wyprodukowana w polskich zakładach Pafawag we Wrocławiu oraz HCPw Poznaniu na angielskiej licencji English Electric.

Wymiary
Masa służbowa 80t (4E)
83,4t (303E)
Długość 15 915 mm (4E)
Szerokość 3038 mm
Wysokość 4343 mm
Średnica kół 1250 mm

Żeby nie było tu jest oryginał

EP07-198.jpg


IMG_20200315_153003.jpg


IMG_20200315_153059.jpg
IMG_20200315_153334.jpg


IMG_20200315_153424.jpg
IMG_20200315_154122.jpg
IMG_20200315_154149.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Kolekcje 23
Kolekcje 0
Kolekcje 13
Kolekcje 152
Kolekcje 5943

Podobne wątki