I jeszcze coś mi nie gra. Spójrzcie na fragmenty zdjęć Pu29-1 (PKP-B) z okresu normalnej eksploatacji. Jedno zdjęcie jest z Poznania a drugie z Warszawy Wsch.
Na obu zdjęciach widać, że parowóz nie miał tablic zarówno po stronie maszynisty jak i pomocnika. Na zdjęciach gdy stoi jako wrak w Toruniu też tablic nie widać.
Tablice pojawiają się dopiero w momencie gdy parowóz trafia do Muzeum w Warszawie. Pozwala to przypuszczać, że na kołpakach znalazły się kopie odlane w ZNTK Bydgoszcz w czasie przygotowywania parowozu do ekspozycji. Może właśnie ta z aukcji jest wcześniejszą próbną kopią odlaną z aluminium? Ciekawaaaa sprawaaaa.
[DOUBLEPOST=1510263941][/DOUBLEPOST]
[DOUBLEPOST=1510264865,1510263906][/DOUBLEPOST]Oczywiście oryginalne tablice z Pu29-1 (ex Pu29-3) mogły się zachować na kołpaku, który został umieszczony na innym parowozie. Natomiast ta z aukcji z pewnych względów nie wygląda mi na odlaną z oryginału.