Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
- bardzo ciekawe, bo oryginalne i z epoki, ale ...
- ale spróbuj sam odpowiedzieć nam na pytanie - co ta mapa ma wspólnego z tabliczkami ?
Zamieszczaj proszę, dalej tak ciekawe artefakty, ale w wątkach odpowiednich, tak by można było potem łatwo odnaleźć zamieszczone przez Ciebie ciekawostki.
Pozdrawiam.
Ja rozumiem że to nie ten wątek jednakże nie potrafiłem znaleźć odpowiedniego, a że tu się wpisałem z tabliczką i napomniałem to wkleiłem. Ewentualnie już tylko tematycznie.
Pozdrawiam
jeśli przypatrzysz się tej oryginalnej, kopii matce i kopii aukcyjnej, to zauważ, że u góry litera C w nazwisku posiada wgłębienie, którego nie ma na zdjęciu ta w cytowanej książce (str.11).
Wniosek nasuwa się sam.
Nie znam imienia...
Nie byłem wtedy na majówce
Znajomy do mnie zadzwonił kiedy podczas pikniku spotkał Niemców sprzedających
polskie tabliczki...
kupców na nie wśród miejscowych szybko znaleźli co widać na późniejszych aukcjach... kopiach kopi...
Szanowny Panie Tadeuszu jestem za młody żeby to wiedzieć ale ciekawy żeby zrozumieć.
Pytanie brzmi tak: co robiła tabliczka firmowa oryginalna na Pt31-41 z Pu29-3 A !!!
Wisiała. A nic nie robili sobie z tego pracownicy ZNTK, którzy po prostu zakładali pierwszy-lepszy kołpak, który w miarę pasował a był najbliżej.
[DOUBLEPOST=1510785886,1510784980][/DOUBLEPOST]Najprawdopodobniej zamiana nastąpiła w roku 1953 w ZNTK Bydgoszcz gdy oba parowozy przechodziły naprawę średnią - Pu29-1 w październiku a Pt31-41 w listopadzie.
Wisiała. A nic nie robili sobie z tego pracownicy ZNTK, którzy po prostu zakładali pierwszy-lepszy kołpak, który w miarę pasował a był najbliżej.
[DOUBLEPOST=1510785886,1510784980][/DOUBLEPOST]Najprawdopodobniej zamiana nastąpiła w roku 1953 w ZNTK Bydgoszcz gdy oba parowozy przechodziły naprawę średnią - Pu29-1 w październiku a Pt31-41 w listopadzie.
Mogę to sprawdzić bo akurat posiadam wszystkie dane naprawionych parowozów przez ZNTK Bydgoszcz od 1945 do 1985, tyle że to potrwa bo mam ograniczony czas przez pracę i muszę poszukać tych danych, oryginalnie skserowanych.
Ogólnie to straszna paranoja, ale cóż w latach gdy z napraw w ZNTK Bydgoszcz potrafiło wyjść prawie 100 parowozów miesięcznie licząc z przemysłem i zatrudnieniem prawie 9000 pracowników to raczej nikt nie dbał o tego typu szczegóły...
Tabliczki umieszczone na Px48-1770, będącym eksponatem muzeum w Praszce :
I Teraz pytanie. Według różnych źródeł ( B. Pokropiński - Parowozy wąskotorowe produkcji polskiej, czy http://tomi.holdys.pl/index2.php?desc=on&par=px48-1770 ) parowóz zbudowano z nr fabrycznym 3055, ponadto B. Pokropiński podaje jako rok produkcji 1952. Jak to jest naprawdę?