• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabliczki parowozowe

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.055 25 2
#21
I powtórzę się - jedynym oryginałem tej aukcji jest ... sprzedający. A z materiału, którego została wykonana ... trochę wcześniej ... pito piwo.
Jarząbku - masz rację :oops: - jak zwykle zresztą !
Przyjrzałem się jeszcze raz tej tabliczce aukcyjnej i zauważyłem, że otwory w niej są prymitywnie fazowane.
W tablicach oryginalnych były większe ukosowania stożkowe pod znacznie większej średnicy łby śrub mocujących.
Te w przedstawionym egzemplarzu zostały wykonane wtórnie, po wykonaniu kopii, w której otwory dla odlewu były zasklepione.
Dolny środkowy otwór ma wyjątkowo niechlujnie nawiercone fazowanie.
Taka lipa z żadnej fabryki parowozów nie wychodziła.
A moje przypuszczenie co do chromowania też można po-chromolić !
Wypolerowany materiał po puszkach od piwa też będzie się błyszczał.
Tutaj zwiodły mnie wspomnienia widoku autentycznie pochromowanych tabliczek.
Ech ... nawet piwa szkoda się napić, bo nie ma na co :(

Niemniej jednak, sama kopia jest wykonana z oryginału.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
#22
Zgodnie z propozycję utworzyłem nowy temat, poświęcony tabliczkom parowozowym. Proszę o umieszczanie tu tylko wpisów dotyczących takich tabliczek, zarówno fabrycznych, jak i innych, jak orzełki, oznaczenia serii i numeru (także tendrów), czy informacyjno- ostrzegawczych (Vmax, tabliczki kotłowe itp.). Zgodnie z sugestią kolegi Jarząbka, proponuję wrzucać tu tylko swoje zdjęcia, a nie ściągnięte z internetu, chyba, że jest jakiś szczególny powód, żeby takie zdjęcie pokazać.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
#24
Tak, ale nie wiem, jak rozdzielić wpis tak, by część została w tamtym temacie, a część przenieść tu.:(
Proponuję, żeby autorzy tych wpisów zrobili to jeszcze raz, umieszczając odpowiednie zdjęcia we właściwych tematach, a ja potem usunę zbędne wpisy.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.055 25 2
#27
Czy ta tabliczka to oryginał ?
Ta jak i wszystkie pozostałe przedstawione przez Ciebie, to są kopie.
Wyjątkiem jest zapewne ta z Dozoru Technicznego.
Dodam jedynie, że tabliczki Nivelles nie wiadomo czemu umieszczono na wiatrownicach zamiast tam gdzie oryginalnie były, czyli na bocznych ścianach budki maszynisty.
Ale w muzeach dzieją się czasami dziwne rzeczy ...
Ten konkretnie parowóz oznaczono kiedyś fikcyjnie Tm135 ??
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.257 496 29
#28
Zgodnie z propozycję utworzyłem nowy temat, poświęcony tabliczkom parowozowym.
No to teraz będzie bałagan, a gdzie miejsce dla tabliczek "okołokolejowych" z dworców, magazynów,szaletów itp.
Mam dekielek z wodomierza z pompowni, ze stacji Łódź Kaliska Towarowa, i z wagi do ważenia węgla z parowozowni z Sierpca, gdzie może być ich miejsce.
No i czy nie warto byłoby te wszystkie interesujące wątki oddzielić od prawdziwej kolei, jet tu wielu którzy nie zaglądają do takich ciekawostek, bo nic nie mają do powiedzenia, a to ułatwiło by im omijanie tych wątków.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
#29
No i czy nie warto byłoby te wszystkie interesujące wątki oddzielić od prawdziwej kolei,
Nie warto. Tabliczka z parowozu czy wagonu, szyna, podkład, zwrotnik, dekiel z pompowni czy inna tabl. ostrzegawcza to jest właśnie prawdziwa kolej.
Ale zawsze można stworzyć nowy wątek - "Inne tablice kolejowe".
jet tu wielu którzy nie zaglądają do takich ciekawostek, bo nic nie mają do powiedzenia, a to ułatwiło by im omijanie tych wątków.
Ich sprawa.
 

Luck

Użytkownik
Reakcje
17 0 0
#31
Dla zainteresowanych jeszcze zdjęcie Ceg.200 tym razem „ kopia matka” odlana w mosiądzu..
To ten egz. sprzedawał pewnie Niemiec na majówce w Wolsztynie jakieś 6-8 lat temu
z historią o obdarowaniu go tą tabliczką dawna dawno temu przez jedną z osób pracujących w skansenu w Kościerzynie
wspominany egz. posłużył do wysypu polskich kopi które od paru lat zalewają portale aukcyjne
tak swoją drogą darczyńca z Kościerzyny musiał być bardzo hojny ponieważ Ceg.200 można spotkać w paru kolekcjach
naszych zachodnich sąsiadów ;-)
 

Załączniki

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
100 6 3
#32
W wątku tabliczkowo-wagonowym jest kilka zdjęć tabl. parowozowych, warto je tu przenieść.
Mam pytanko dotyczące wrzucania zdjęć tablic. Czy nie można zrobić jednego tematu tabliczki z taboru kolejowego i urządzeń (w tym wagonów pasażerskich i towarowych oraz innego przeznaczenia, a także lokomotyw wszystkich trakcji). Ponieważ na chwile obecną trzeba by utworzyć osobny temat tabliczek od trakcji spalinowej i elektrycznej. Tak jak w tym temacie nie powinno być nic innego jak tabliczki z parowozów, a pojawiają się i wagonowe i z trakcji spalinowej. Ogólnie chaos...
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.055 25 2
#33
Wyjątkiem jest zapewne ta z Dozoru Technicznego.
Chciałem się poprawić;
- druga tabliczka zamieszczona przez Jana Bednarczyka, to jest tabliczka inwentarzowa kotła PKP, a nie jak napisałem z Dozoru technicznego.
Przepraszam za nieścisłość.
[DOUBLEPOST=1510569455][/DOUBLEPOST]
Czy nie można zrobić jednego tematu tabliczki z taboru kolejowego i urządzeń ?
Krzysiu, moim zdaniem, lepiej - nie !
To dopiero byłby chaos i wielka trudność w znalezieniu czegokolwiek.
To mniej więcej tak jakbyś założył wątek o taborze kolejowym, a tam i parowozy i elektrowozy, metro, wagony towarowe, wagony pasażerskie , wagony ...
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
#34
- druga tabliczka zamieszczona przez Jana Bednarczyka, to jest tabliczka inwentarzowa kotła PKP, a nie jak napisałem z Dozoru technicznego.
Tak się składa, że pytanie zadał Kol.Szwed, natomiast kotłowe tabliczki inwentarzowe wstawili obaj Koledzy: Szwed i Jan Bednarczyk.
Na tabliczce wstawionej przez Kol. Jana jest dość częsty błąd. Otóż zamiast numeru inwentarzowego kotła parowozowego jest wybity numer parowozu - 3902.
Parowóz Px48-3902 to dawny Px48-1732 z kotłem WZBUP 763 z 1951 r. Ten kocioł otrzymał numer inwentarzowy PKP - 236 i taki właśnie powinien być na tabliczce.

Krzysiu, moim zdaniem, lepiej - nie !
To dopiero byłby chaos i wielka trudność w znalezieniu czegokolwiek.
Jestem tego samego zdania. Chwilowy groch z kapustą w wątku tablic parowozowych jest skutkiem niespełnienia prośby Moderatora, który prosił o powtórne, ale już selektywne umieszczenie zdjęć.
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
#39
Zestawiając wizerunki obu kopii teraz dokładnie widać, że ta górna (znajdująca się aktualnie na parowozie) jest odlana przez ZNTK Bydgoszcz w okresie przygotowywania par. do ekspozycji w MK Warszawa (ok. 40 lat temu), natomiast do odlania dolnej (aluminiowej) wykorzystano oryginalną tabliczkę.

HCP-200-1931-Porównanie.jpg
 

Podobne wątki