• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szynobus BR 810 054-7, SKPL "Tomek" (Roco 70384)

OP
OP
G

Gekom

Aktywny użytkownik
Reakcje
502 11 3
Dokladnie tak jest. Rozebralem swoj model zeby wiedziec co tam jest, jak model dziala i usunac ewentualne niedociagniecia w produkcji. I dowiedzialem sie ze dwie czesci w modelu pod numerem 145147 roznia sie od siebie, nie tylko tym widniejacym grzybkiem, ale tez prowadnicami po drugiej stronie na ktorych opiera sie wozek. Na jednej z takiej czesci prowadnice sa o wyzszym profilu( nie mam pojecia jak to okreslic) co powoduje ciasne obracanie sie wozka jezdnego. Poz Jerzy
Ps, Model posiada walki kardana co sugeruje ze wozki musza byc ruchome.
Oto dwie czesci opisane w temacie.
IMG_1236.JPG
IMG_1238.JPG
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.718 30 1
Niekoniecznie. Nie wiem, jak jest w oryginale (bywa różnie), ale w modelu są wózki 1-osiowe, mające możliwość niewielkiego ruchu w stosunku do ostoi wagonu. Tak bywa również w prawdziwych wagonach, np. w polskich powojennych wagonach 2-osiowych 94AB.
Nie wiem czy takie zawieszenie nazywane jest wózkiem, możliwe. Wózek kojarzył mi się jednak zawsze z większą niż 1 ilością osi. Np. Lok. class 66 ma wózki a w nich osie, które również mają taką możliwość więc byłyby to wózki w wózkach?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.387 463 29
Raczej nie, bo tu sama oś (chyba z łożyskami) ma możliwość ustawiania się radialnie (wzdłuż promienia łuku). W wagonach 94AB oś jest ułożyskowana w małej ramie, która cała obraca się. Ale fakt, że granica jest dość płynna. Jednak spotkałem się z określeniem "wózek jednoosiowy" przy tego typu konstrukcjach, jak w 94AB, choć faktycznie, słowo "wózek" kojarzy się raczej z większą niż 1 liczbą osi.
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.098 19 0
Wygląda zdecydowanie na czechosłowackiego, bo wcześniej go widziałem jak pracował w moim motoraku z IV epoki. Potem robił oblot i się ulotnił z kabiny. Wnioskuję, że pewnie się przeniósł do SKPL :)
 
Ostatnio edytowane:

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
Czyli chodzi o zapewnienie dobrego odbioru prądu z szyn. Oś się wychyla na boki czyli nie skręca. Wagon ma tylko dwie osie i przy jeździe w DCC i z dźwiękiem musi mieć dobry kontakt elektryczny z szynami. To jest częste rozwiązanie w modelach - jedna oś sztywna, a druga poprzez wychył dostosowuje się do nierówności toru i model ma zawsze kontakt z torem czterema kołami. Takie rozwiązanie ma np. drezyna Brawy.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.225 25 2
Pisząc lekko wychyla się miałem na myśli lekko skręca - lekko bo nie mocno(!). Każdy wózek nie zamocowany na sztywno czy to w lokomotywie czy w wagonie ma zawsze minimalną możliwość wychylania się zarówno na boki i jak i w osi podłużnej - o tym nie pisałem bo jest to dla WSZYSTKICH posiadających choćby jedną lokomotywę i z choćby minimalnym zmysłem technicznym rzecz oczywista i łatwa do zaobserwowania.
Czy moglibyśmy przestać dzielić włos na czworo?
 
OP
OP
G

Gekom

Aktywny użytkownik
Reakcje
502 11 3
W moim motoraku nic nie bedzie na sztywno !!! Osie maja miec luz i swobodnie sie obracac !!! Test jazdy zrobie po zlozeniu modelu w jedna calosc !!
Zamowilem juz worek zapasowych czesci do motoraka na wypadek jak eksperyment sie nie sprawdzi. Zdam relacje jak bedzie juz po wszystkim. :cool:Poz Jerzy
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.951 133 7
Pisząc lekko wychyla się miałem na myśli lekko skręca - lekko bo nie mocno(!). Każdy wózek nie zamocowany na sztywno czy to w lokomotywie czy w wagonie ma zawsze minimalną możliwość wychylania się zarówno na boki i jak i w osi podłużnej - o tym nie pisałem bo jest to dla WSZYSTKICH posiadających choćby jedną lokomotywę i z choćby minimalnym zmysłem technicznym rzecz oczywista i łatwa do zaobserwowania.
Sugeruje tutaj by byc bardziej precyzyjnym. Nie uzywalbym okreslenia, ze wozek sie "wychyla" w temacie, ktory poruszamy. Bardziej trafnym i precyzyjnym jest "os czy jednoosiowy wozek (jakkolwiek chcemy to nazwac) OBRACA SIĘ wokol osi pionowej lub poziomej". Wtedy wiadomo o jakich ruchach tego elementu mowimy.

Podsumowujac, wg ostatnich doniesien, nasz Motorak, powinien miec:
- 1x jednoosiowy wozek zdolny do obrotu wokol osi pionowej o kilka stopni (od strony umownego tylu modelu, od strony sprzegu)
- 1x jednoosiowy wozek zamontowany na sztywno (od strony umownego przodu modelu, czyli od strony zamontowanego mechanika)
 

mrozek20

Aktywny użytkownik
Reakcje
66 1 1
Witam.
Z innej beczki pytanko, ale związane z przedmiotem dyskusji.
Jestem szczęśliwym posiadaczem "Tomka" i chcę dokupić mu dekoder (Plux16)
Teraz pytanie co kupić, bo rozpiętość cenowa jest od 19 do 40 EUR, a przyznam że wolałbym kupić tańszy i wagonik do tego w tej samej cenie co droższy dekoder. Nie posiadam wiedzy w tym temacie, a nie chce kupić czegoś co mi się nie przyda i nie obsłuży mojego Tomka.
Kuehn 82660 - 19EUR
ESU 59814 - 32EUR
Piko 56402 - 29 EUR
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.951 133 7
Jestem szczęśliwym posiadaczem "Tomka" i chcę dokupić mu dekoder (Plux16)
Proponuję założyć osobny wątek "Dekoder do Roco 70384" czy coś w tym stylu, gdyż posty Kolegi zginą tutaj w natłoku innego tematu, a mogą być cenne dla innych osób chcących dobrać dekoder.
A może Kolega sprawdzić przy okazji wózki, jako, że to jest temat przewodni?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.387 463 29
Proponuję założyć osobny wątek "Dekoder do Roco 70384" czy coś w tym stylu, gdyż posty Kolegi zginą tutaj w natłoku innego tematu, a mogą być cenne dla innych osób chcących dobrać dekoder.
Nie ma sensu mnożenie wątków. Ten jest odpowiedni do wszelkich spraw, związanych z tym konkretnie modelem. Z instrukcji rozumiem, że model ma oddzielnie sterowane światła końcowe, do czego wykorzystuje się wyjścia AUX 1 i AUX 2, więc dekoder powinien mieć co najmniej dwa dodatkowe wyjścia funkcyjne (poza standardowymi światłami przednimi/tylnymi). Ale chyba wszystkie dekodery mają teraz AUX 1 i AUX 2, więc to nie powinien być problem. Pytanie, jaka jest jakość jazdy przy różnych dekoderach, ale na to nie potrafię odpowiedzieć.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 3
Tabor 0
Tabor 30
Tabor 3

Podobne wątki