Witam,
Skonwertowanie PIKOwskiej zabawki na Demon Diesel'a spowodowało spory wzrost mojego zainteresowania modelarstwem kolejowym.
Mam wraz ze znajomym w Lublinie plan zrobienia kilku segmentów tak, by tworzyły jeden moduł pozwalający na udział w spotkaniach.
Założenia:
- norma Fremo (2 segmenty końcowe)
- epoka III, PKP
- linia jednotorowa drugorzędna lub lokalna (bo lepsza linia to 2 tory, ogromne łuki, zwrotnice, samofory...)
- teren płaski, może lekki nasyp, bez szaleństw
Po wstępnych przemyśleniach (i lekturze forum, publikacji p. Lewińskiego, warunków techn. z Dziennik Ustaw - rok 1998, nr 151, poz. 987, itp...) planuję popełnić trójsegmentowy zakręt. Segmenty skrajne (ok.90cm- na jednego flexa) to prosta+krzywa przejściowa, segment srodkowy to łuk. I tutaj pierwszy problem - promień. Wypadało by dać przynajmniej 400m (4,6m w H0). Ale czy to nie przegięcie? 15-stopniowy łuk to 120cm (w sumie jeden moduł...).
Jak z szerokością skrzynek na szlaku - zacząć od Fremo (50cm) i zejść do 30cm? 40cm?
Tory - Tillig code 2,1 chyba będą najlepsze? Dwa rupiecie z PIKO dostaną najwyżej jakieś nowe koła, albo się podfrezuje stare
Na razie to tyle - jak tylko zdecyduje się na promień zakrętasa, podrzucę szkic z CAD.
Skonwertowanie PIKOwskiej zabawki na Demon Diesel'a spowodowało spory wzrost mojego zainteresowania modelarstwem kolejowym.
Mam wraz ze znajomym w Lublinie plan zrobienia kilku segmentów tak, by tworzyły jeden moduł pozwalający na udział w spotkaniach.
Założenia:
- norma Fremo (2 segmenty końcowe)
- epoka III, PKP
- linia jednotorowa drugorzędna lub lokalna (bo lepsza linia to 2 tory, ogromne łuki, zwrotnice, samofory...)
- teren płaski, może lekki nasyp, bez szaleństw
Po wstępnych przemyśleniach (i lekturze forum, publikacji p. Lewińskiego, warunków techn. z Dziennik Ustaw - rok 1998, nr 151, poz. 987, itp...) planuję popełnić trójsegmentowy zakręt. Segmenty skrajne (ok.90cm- na jednego flexa) to prosta+krzywa przejściowa, segment srodkowy to łuk. I tutaj pierwszy problem - promień. Wypadało by dać przynajmniej 400m (4,6m w H0). Ale czy to nie przegięcie? 15-stopniowy łuk to 120cm (w sumie jeden moduł...).
Jak z szerokością skrzynek na szlaku - zacząć od Fremo (50cm) i zejść do 30cm? 40cm?
Tory - Tillig code 2,1 chyba będą najlepsze? Dwa rupiecie z PIKO dostaną najwyżej jakieś nowe koła, albo się podfrezuje stare
Na razie to tyle - jak tylko zdecyduje się na promień zakrętasa, podrzucę szkic z CAD.