• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Synteza Sudecka. TKt2 PKP Dracula ....

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
A ja nieśmiało spytam, co to wszystko ma wspólnego z taborem w skali 1:87 (H0)? Przypomnę, że jesteśmy w dziale:
Tabor H0/H0m/H0e/H0f
Proponuję, żeby kolega Remaj12, jako moderator tego działu, zrobił tu porządki i wydzielił wpisy nie na temat do osobnego wątku, może być w dziale "Prawdziwa kolej".
 
OP
OP
D

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
.............................................................................................. E x a c t T r a i n ! ! ! ...............................................................................

----------------------------------------------- Klasyczna Kolej w Miniaturze II - A - ( suplement ) -----------------------------------------------

Rozpoczynam cykl prezentacji Wartościowych Technologicznie ,"żywych" miniatur, Wagonów Towarowych ze Świata GiGi i DRACULI ....
Wg. Norm Technologicznych i Norm Epokowych prof.Maseczki ...
I zakładając zasadę że jeśli wagon tu się pojawia tzn. że jest prawdziwą miniaturą w HO na miarę XXI w.
Stawiam na przekaz obrazowy dobrej jakości + ewentualne podrasowanie przy pomocy patynizacji choć nie wszystkie wagony tego potrzebują .


Węglarka Omm37 DB EUROP ex Ommu Duisburg / późniejszy E 031 DB / .
Budowany w latach : 1948-1952 na podstawie dokumentacji Ommu Klagenfurt DRG.
W liczbie 24.712 szt.
Ostatni rok exploatacji na DB 1974
Dane za : Stefan Carstens "Güterwagen Band 3 - Offene Wagen in Sondenbauart"


Model : Exact Train .
Cena katalogowa wagonu 172 zł .

WERSJA Z METALOWYMI OTWIERANYMI DRZWIAMI
KOMPLETNYM UKŁADEM HAMULCOWYM
Metalowymi stopniami i poręczami narożnymi manewrowego , metalowymi uchwytami rozpinacza wagonów.


To wszystko za 39 EUR ... jak się do tej ceny i wykonania ma cena i wykonanie modeli taboru PKP ... pozostawiam ocenie Szanownych odwiedzających Syntezę Sudecką ... ;)

IMG_9257.JPG
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
Fakt, że pewne detale robią naprawdę wrażenie. Mnie urzekła rączka do luzowania hamulców z cięgnem.
Da się? Da. Jak widać.
Trudno z Tobą Dracula polemizować, bo masz rację co do tych dużych różnic pomiędzy detalami różnych producentów.
 
OP
OP
D

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
CoCu .
Ja mam rację że dostrzegam jakość i cenę i nie zostawiam tych wniosków dla siebie .
Ale kładę pod nos wszystkim na forum taką jakość modelu.
Przede wszystkim rację mają FAKTY ... konkretnie produkcja kwartetu Brawa/ESU/Exact Train/NME.
To jeszcze mało. Trzeba wysunąć z takiego wykonania detali w XXIw technologii w modelu Exact Train za cenę
39EUR ... WNIOSKI !
Są one dramatyczne : za cenę WYŻSZĄ ! kupujemy modele polskich konstrukcji wykonanych tylko na poziomie lat 90 ubiegłego wieku.
Rozumiem żeby cysterna Robo kosztowała 115 zł . Ale ona kosztuje 49 EUR ! 205-220 zł ... :niepewny:

Postaram się w miarę wolnego czasu ( z pomocą prof.Maseczki :D ) przedstawić w tym cyklu modele za jeszcze niższą cenę 33 EUR i ich JAKOŚĆ !
I za 49 EUR i za 59-66 EUR innych firm ...
Po za cysterną PKP 406R w wykonaniu Piko , przygniatająca większość innych wagonów - przede wszystkim towarowe - to II liga z przed 200 lat technologicznych.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
I jakos da się zrobić porządny seryjny model za przyzwoite pieniążki :)
z wagony na takim
na pewno nie w Eurolandzie,
na pewno nie na dziesięciu/dzwudziestu maszynach
na pewno nie na cienkim oprogramowaniu
czuje potężną fabrykę zrobioną przez Amerykanów w Chinach, przecież na tym poziomie były od dawna robione wagony na rynek amerykański,
plus oczywiście usprężynowione maźnice
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
D

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
z wagony na takim
na pewno nie w Eurolandzie,
na pewno nie na dziesięciu/dzwudziestu maszynach
na pewno nie na cienkim oprogramowaniu
czuje potężną fabrykę zrobioną przez Amerykanów w Chinach, przecież na tym poziomie były od dawna robione wagony na rynek amerykański,
plus oczywiście usprężynowione maźnice
Wagon zaprezentowany czyli Klagenfurt DRG/Omm 34 DB/ Ommu 37 DB oraz w wersji PKP w III i IV epoce mają usprężynowione bufory .

Usprężynowione maźnice posiadają wagony Braw'y - kryte Gms 54 DB ( podobne do 14K , Kddet PKP z oszalowaniem z płyt pilśniowych ) które są w cenie sprzedaży... - 42-47 EUR czyli w cenie średnio 190 zł . :cool:
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
Tylko oczekiwać kolejnych wypustów E-T, chociaż ich Oppelny w wersji PKP w porównaniu z Brawą wypadają blado...
 
OP
OP
D

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Mój Inwentarz świń ! :p elektrycznych i elektryczno-spalinowych :D
Wygląda tak ( wszystko w IV epoce oprócz ET41 ) :


- SM42 Piko dźw.+elektronika Elvis Model +wymieniona przekładnia Molenda
- SP42 Piko
goła + wymieniona przekładnia Molenda
- SP45 gładka Piko dźw
- SP45 ryfl. Piko
goła
- EU07 Piko goła
- EU07 SM
dźw
- EU07 SM goła
- ET22 Piko goła
- ET41 Va Piko goła

Do tego dojdzie jedna SU46 i jakaś jedna ! ST44 w tym roku.
W następnym liczę na ET22 z "telewizorami" i pierwszą ET21 w IV ep.


Czyli jeszcze w tym roku dokupienie 8 dek. dźw. I 5 elektronizacji u Elvis Model i wstępnie 1 patynizacja u Telewizora.
To będzie wraz z zakupem SU46 i ST44 wydatek ca.8,5 kG zł ! Sporo ... :niepewny:
Ale sfinansuję to sukcesywnie likwidując 80% DRG i kilka wagonów tow. CFL i NS z IV ep . :gwizd:

W tym roku nie dołożę do tego hobby jednej złotówki ! (n)
Bo kryzys :mad: , bo katedry się palą ! :rolleyes: Bo coraz bardziej kolorowo na polskich ulicach... :niepewny:

Bo bida ludu Zespołu Moto-Blokowisk " Nowa Warszawa" wyziera zewsząd ... :confused:
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Miałem możliwość testować przez weekend zachwalany tu bardzo model E-T weglarki dwuosiowej, który nabyłem jakiś czas temu... Model, któremu do wyglądu trudno coś zarzucić, mechanicznie wypada blado... Nie chodzi tu o jakieś jazdy defiladowe z dwoma wagonami po modelowej bocznicy GS... W zawartym składzie około 12-15 wagonów. Przy rozsądnej modelowej prędkości około V=50km/h na tyle źle współpracuje z torem, że praktycznie nie da się nim prowadzić ruchu pociągu. Na łukach odwrotnych, przy wychodzeniu z łuku na prostą wagon często wykoleja się. Testowe włączanie wagonu do składu pomiędzy różne wagony seryjne oraz testy współpracy z różnymi sprzęgami nie przyniosły pozytywnego rezultatu. Wagon najprawdopodobniej jest za lekki, sprawia także wrażenie, że ma wysoko osadzony środek ciężkości. Ujemnie na właściwości ruchowe wpływa stosunkowo duża baza sztywna wagonu...
Testowany także wagon Bremen firmy E-T także testu ruchowego nie zdał. Wykazywał podobne symptomy. Wagony były testowane na łukach o promieniu nie mniejszych niż 900mm.
 
OP
OP
D

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
VI epoka w Wilczycy Książęcej .... ! ! ! :eek: ....to robota prof.Maseczki i GiGi ! :oops: ...

Nakręcili się wzajemnie wyrafinowanymi kolorami !!! ... o_O Baletową filigranowością ... :ninja:

.... na razie zajawka .... :p ... siok ! poprostu szoking ! :eek:
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Mój Inwentarz świń ! :p elektrycznych i elektryczno-spalinowych :D
Wygląda tak ( wszystko w IV epoce oprócz ET41 ) :


- SM42 Piko dźw.+elektronika Elvis Model +wymieniona przekładnia Molenda
- SP42 Piko
goła + wymieniona przekładnia Molenda
- SP45 gładka Piko dźw
- SP45 ryfl. Piko
goła
- EU07 Piko goła
- EU07 SM
dźw
- EU07 SM goła
- ET22 Piko goła
- ET41 Va Piko goła
Pytanie mam. W tym IV-to epokowym zbiorze, ta ET41 jest kupiona tak "w razie co" do przeróbki na IV gdyby PIKO sobie odpuściło?
Pytam bo mam dylemat. Kupić to co jest (póki jest), czy czekać na IV.
 
OP
OP
D

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Pytanie mam. W tym IV-to epokowym zbiorze, ta ET41 jest kupiona tak "w razie co" do przeróbki na IV gdyby PIKO sobie odpuściło?
Pytam bo mam dylemat. Kupić to co jest (póki jest), czy czekać na IV.
Tak ... jak to nazywa prof.Maseczka - zakup interwencyjno-zabezpieczający ... zresztą udało się kupić ten egzemplarz ET41 w gablotowym stanie dużą okazją za 800zł !