• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Synteza Sudecka. TKt2 PKP Dracula ....

OP
OP
D

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Podniesienie jakości patynizacją industrialną węglarek Wddo PKP ex Klagenfurt firmy Klein Modellbahn .
W celu
uniknięcia dysonansu w obecności w składzie węglarek ex Klagenfurt Exact-Train !


- 0 300 853 epoka IIIA1 ( IIIa) K-M-bahn LM09/05 Emisja 2005r

- 336 578 epoka IIIB2 ( IIIc) K M-bahn 5058 Emisja ca.2007r + Naniesienie prawidłowego koloru eksploatacyjnego pochodnego od RAL3009 - wagon został wykonany przez producenta w nieprawidłowym kolorze "kastanienbraun" kolei ÖBB .


IMG_8464.JPG

- 0 300 853 epoka IIIA1 ( IIIa) K-M-bahn LM09/05 Emisja 2005r

- 336 578 epoka IIIB2 ( IIIc) K M-bahn 5058 Emisja ca.2007r + Naniesienie prawidłowego koloru eksploatacyjnego pochodnego od RAL3009 - wagon został wykonany przez producenta w nieprawidłowym kolorze kasztanowego brązu kolei ÖBB .
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

bankier9a

Aktywny użytkownik
Reakcje
246 9 4
A ten "psik" na ostatnim zdjęciu taki od d... strony znaczy nie z góry a z dołu (jam prosty człowiek z Sosnowca) nieco mnie zaintrygował. Bowiem przeglądając wielokroć ujęcia toboru takiego widzimisię nie dostrzegłem.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
Podniesienie jakości patynizacją industrialną węglarek Wddo PKP ex Klagenfurt firmy Klein Modellbahn .
W celu
uniknięcia dysonansu w obecności w składzie węglarek ex Klagenfurt Exact-Train !


- 0 300 853 epoka IIIA1 ( IIIa) K-M-bahn LM09/05 Emisja 2005r

- 336 578 epoka IIIB2 ( IIIc) K M-bahn 5058 Emisja ca.2007r + .
0300853 to może sobie być IIIA1 jak i (IIIa) tylko wg dr Maseczki. Ala naprawdę jest to czasokres 1951-1956, więc wg norm IIIb. Więc nawet dr Maseczka się myli z IIIa, chyba, że dla niego II epoka kończy się w1950.
336578 to jeszcze Klein przed nawiązaniem współpracy z Lokomodelem i PMR, więc raczej +/- 2003.
Chociaż, żeby podstandartować do 2018, to jeszcze trzeba by dodać wysięgniki sygnałów, ewentualnie inne poręcze. No i lepiej mocniej przybrudzić podwozie 336578, by zamaskować braki w opisie ramy.
 
OP
OP
D

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
0300853 to może sobie być IIIA1 jak i (IIIa) tylko wg dr Maseczki. Ala naprawdę jest to czasokres 1951-1956, więc wg norm IIIb. Więc nawet dr Maseczka się myli z IIIa, chyba, że dla niego II epoka kończy się w1950.
Prof.Maseczka akurat jest na polowaniu w Borach Tucholskich , poluje ;) na sarenki ...oj ma on tych wielbicielek po lasach !
Nie bredź Tomasz ( Ty znów chyba po głębszym ... ?!:eek: )
Wagon ma na początku "0" w numeracji ! A to oznacza IIIa i równoległe IIIA1 profesora ...
Wagony towarowe bez "0" w numeracji nadal z orłem ( popatrz na zdjęcie najnowszego ex Klagenfurta Exact-T ) w jakiej
wg.Ciebie epoce ... ?
:p
W IIIb prawda ... :cool:
Z tym wagonem oczywiście jest łamigłówka bo jeszcze ma "0" w numeracji a już szary kolor ... rewizja marzec 1952 .
Prof. Maseczka przyjął jako decydującą widoczną numerację bo to świadczy o oznaczeniu szarego wagonu w 1952 wg oznaczeń epoki IIIa.


336578 to jeszcze Klein przed nawiązaniem współpracy z Lokomodelem i PMR, więc raczej +/- 2003.
Wartościowa korekta ! (y) ...

Chociaż, żeby podstandartować do 2018, to jeszcze trzeba by dodać wysięgniki sygnałów, ewentualnie inne poręcze. No i lepiej mocniej przybrudzić podwozie 336578, by zamaskować braki w opisie ramy.
... tylko po co ? Wtedy byś napisał : " to nie miało sensu - wagon ma wartość sentymentalną " :LOL:
Założenia były jednoznaczne : "podniesienie jakości ( tylko ) poprzez patynizację industrialną" a nie poprzez patynizację + montaż elementów fototrawionych .
Tak czy siak lubię Twoje uwagi tu na wątku
 
OP
OP
D

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
A ten "psik" na ostatnim zdjęciu taki od d... strony znaczy nie z góry a z dołu (jam prosty człowiek z Sosnowca) nieco mnie zaintrygował. Bowiem przeglądając wielokroć ujęcia toboru takiego widzimisię nie dostrzegłem.
Panie ! Żaden naprawdę prosty człowiek nie używa w mowie zwrotów "zaintrygował" ! ;)
Człowieka prostego może coś zdziwić ... :gwizd:
A ja miałem honor , pić wódkę na Porąbce Klimontów w 1996r.
Na bocznicach kopalni gdzie pracowały tego dnia ostatnie 2 Śląski ( jeden kończył służbę na zawsze a drugi zaczynał ) z prostymi pracownikami małej lokomotywowni ...
Potem chodziłem po estakadach robiąc zdjęcia i skręciła mnie straż kopalni , oddała w rence Policji i na końcu żem wylądował w Katowicach w jakimś ponurnym biurze ówczesnej ABW na przesłuchaniu ...
Wiesz Pan gdzie jest Klimontów , nie ?! Oba wiemy .. w Sosnowcu ... :giggle:

Wracając do Pan zaintrygnacji tym sikiem ...
Nikt nie siknął ... tylko uchlapano z pędzla na miniaturę wagonu żeby uzyskać rozbryzg skalowy wapna ...
Jakbyś Pan dekorował wapnem pierwszy wagon to byś Pan jak zrobił ? Normalnie nie , z góry na dół !
A jakbyś Pan robił dziesiąty w życiu ? No też normalnie ...
A dwudziesty ? no jeszcze normalnie , z góry w dół ...
Ale jakbyś Pan robił już dwudziesty piąty ?! ....
Widzisz Pan moja mama warszawianka ur. w 1940 mawiała nie raz w złości : " nie stój jak dwudziesta piąta d.... ! tylko rusz się pomóc ... ! " ...
Więc uchlapując dwudziesty piąty ! Ja już tej normalności miałem dość :mad: ... nie dosyć , bo dosyć to mówią Ci Panie co się zaintrygowywują ...
I tak Panie zacząłem patrzeć ... na zdjęcia ...i patrze ... jest jeden tak w środek burty chlapnięty przy końcu w NRD , a drugi w dwa miejsca tak nie wiadomo jak w DRG ...
Takie te uchlapania dziwne...tak jakby od d.... strony ...
To i tego dwudziestego piątego uchlapałem tak z jednej strony ...żeby nie stał jak dwudziesta piąta d... tak samo uchlapana jak inne ....
Tylko Panie żeby się czymemś wyróżniał od innych uchlapanych wagonów ....
i ludzi dziwił ... :podstepny:

Ale Panie ! że on intrygował ! :eek: będzie ... :eek:

To tego .... :rolleyes:
'
Żem nie podejrzewał .... :oops:
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Sklejacz

Aktywny użytkownik
Reakcje
421 24 0
Akurat na Schwerinie to raczy nie wapno a porozmazywane szmatom maziaje kredowe. Swoją drogą tyż jest to piękny motyw na koszernie spatynizowany miniatur.

Teraz zostaje deputat węglowy /dodatek świąteczny tak zwany/ przeznaczyć na Klagenfurty ET i coś wymozić na nich farbkami... A po świętach mam obiecane jakie czarne złoto z Wałbrzycha ;)
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
[1]Prof.Maseczka akurat jest na polowaniu w Borach Tucholskich , poluje ;) na sarenki ...oj ma on tych wielbicielek po lasach !
Wagon ma na początku "0" w numeracji ! A to oznacza IIIa i równoległe IIIA1 profesora ...
Wagony towarowe bez "0" w numeracji nadal z orłem ( popatrz na zdjęcie najnowszego ex Klagenfurta Exact-T ) w jakiej
wg.Ciebie epoce ... ?
:p
W IIIb prawda ... :cool:
Z tym wagonem oczywiście jest łamigłówka bo jeszcze ma "0" w numeracji a już szary kolor ... rewizja marzec 1952 .
Prof. Maseczka przyjął jako decydującą widoczną numerację bo to świadczy o oznaczeniu szarego wagonu w 1952 wg oznaczeń epoki IIIa.

[2]
... tylko po co ? Wtedy byś napisał : " to nie miało sensu - wagon ma wartość sentymentalną " :LOL:
Założenia były jednoznaczne : "podniesienie jakości ( tylko ) poprzez patynizację industrialną" a nie poprzez patynizację + montaż elementów fototrawionych .
Tak czy siak lubię Twoje uwagi tu na wątku
[1] [zżarło a nie mam czasu pisać jeszcze raz na ten moment]
[2] Nie ma sensu bawić się w korygowanie rozstawu osi. W detale jak wysięgniki jeszcze tak.
 
OP
OP
D

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Niechcąc robić bałaganu w wątku Robo 406R - zamieszczam u siebie ;) post ...

Gdy szanowny hrabia zawita w okolice i będzie miał ochotę na wycieczkę aby zobaczyć "niemanic" w Starej Pile oraz "jednakcośzostało" w kilku pięknych miejscach na linii 229 to zapraszam do kontaktu;-);-);-)
Panie Baronie krążyłem nie opodal w "szubienicy" : Gdynia-Kościerzyna-Lipusz-Chojnice-Czersk-Kościerzyna w 1997 i 98 r .

Oraz na linii Lipusz - Chojnice , Chojnice -Tuchola-Koronowo, Bąk -Czersk oraz Czersk - Szlachta - Śliwice - Tleń - Osie w 2007r
Wszystko pociągami albo na Królowej Szos ciągnąc się po 10-15 godz na morderczych dystansach 100-130km z lejącym się żarem słonecznym .
Bazę miałem w miejscowości Wiele ... żona z dziećmi wylegiwali się nad jeziorem a ja napawałem się tymi liniami i architekturą kolejową KPEV .
Właśnie pożegnalny rajd na Osie. Z popełnionymi dwoma błędami w trasie + ta cholerna droga z kocich łbów w okolicach Osi z której o zmierzchu musiałem się wycofać spowodowały mały dramat ... :confused:
Planowany dystans ca.120km rozrósł się do ... 185km ! o_O
Do domu dotarłem prawie o g. 2 w nocy ... :p
To były ostatnie kolejowe wakacje z dziećmi ( jedno 15 drugie 16 lat ) w następnym roku już z rodzicami jechać nigdzie nie chcieli ...
Ale rekord tych terenów 185km padł ! (y)
Ale jakby kiedyś coś ... ? To dziękuję za zaproszenie do kontaktu ...
Wracając do tematu jeszcze na chwilę ...to największe wrażenie zrobiła na mnie opiumowo-makietowa stacja ..

.... Pruszcz Bagiennica ... ! :obcy:

Poniżej 2 próbki architektury ... i rodzeństwo : Pati Pats + Gościu znudzeni przeciągającą się wycieczką kolejowoznawczą ...
Popołudnie Sierpień 2007 .


P1030518.JPG
P1030540.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
W 2007r. to sobie mogłeś jedynie powąchać kleju z woreczka.:obcy: To był już krajobraz po kolei,niestety, ale faktem jest, że ten węzeł i stacyjki na wszystkich 4 liniach miały magiczny klimat. Wtedy już opiumowo zwietrzały. Rozkradzione rudery nastawni, zarośnięta już parowozownia, zezłomowana waga wagonowa z 1908r. Całe szczęście, że z naprężacza odkułem tabliczkę Warszawskiej Spółki B. Par.!!! z 1939r., a z wagi odkręciłem tabliczkę firmową, żałuje tylko, że nie zabrałem baniek od oleju,podobnych jak na parowozach. Teraz by sobie stały w salonie.:niepewny:
Ta droga brukowa, zaznaczona w atlasach jako tzw. normalna, nie jednego powiodła na pokuszenie. Przepiękne jest to przejście z asfaltu w garbaty bruk.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Niechcąc robić bałaganu w wątku Robo 406R - zamieszczam u siebie ;) post ...



Panie Baronie krążyłem nie opodal w "szubienicy" : Gdynia-Kościerzyna-Lipusz-Chojnice-Czersk-Kościerzyna w 1997 i 98 r .

Oraz na linii Lipusz - Chojnice , Chojnice -Tuchola-Koronowo, Bąk -Czersk oraz Czersk - Szlachta - Śliwice - Tleń - Osie w 2007r
Mości Hrabio! Cieszy mnie niezmiernie wizytacja jegomości, jednak jak to powiedzieć, ajajaj, to wciąż "Zagranica";);););)
Mości Hrabio! Mości Hrabia wie, tak jak i ja, że czas jest bliski i nie minie to pokolenie, nim nastąpi Kolejowy Koniec Świata... Stuletnia Koniunkcja Marsa z Księżycem widoczna latem i kometa widoczna gołym okiem w połowie grudnia tylko dowodzi ku temu! :eek::eek:
Linia 211 w postaci już połowicznie zmodernizowanej stacji Brusy jest zapowiedzią Kolejowej Apokalipsy...
Są jeszcze jednak miejsca co dają nadzieję, chociaż oczywiście nie odsuną nieuchronności Kolejowego Sądu Ostatecznego...
Dlatego za prawdę powiadam...! Hrabia porzuci swoją przytulną trumnę i zawita w okolice... Puki jest co oglądać i puki mogę coś tam pokazać zakulisowo...
Urządzenia srk na tej stacji, po części, najprawdopodobniej pamiętają czasy budowy tej linii kolejowej... Zdjęć tyle na zajawkę:cool:o_O:giggle::niepewny::love::love::love::love:
Reszta zdjęć, która może, lub nawet musi naruszyć Tajemnicę Państwową, niech jeszcze zostaną niepoznane!:gwizd::gwizd:

Ile razy ta stacja jest otwierana, wydaje mi się, że jestem tam po raz ostatni i następnego roku już nie dostąpię tego zaszczytu... Jednak parę lat (chwała Bogu) minęła i wciąż można ją poznać jako czynną... DO CZASU... A ten nadejdzie, jak złodziej w nocy!!!:devil:

Jakość jak na kasecie VHS... Przepraszam, ale filmowanie było w warunkach ekstremalnych... Tak to mogło wyglądać pod koniec lat 80-tych... maszyna "trzy jedynki i piątka" z MD Lębork znana z albumu "Ostatnie Polskie Parowozownie" doczekała transformacji swojej energii w model i godnego miejsca na makiecie...
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Parę Ujęć Zimowej Ciszy na powyżej opisanej stacji, wykonanej dziś...
 

Załączniki

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Kolejny Odcinek pod tytułem Kolejowa Apokalipsa
Wiatr Zmian odpadł i rzucił na linię 234 oraz środkowy odcinek linii 229... :love:
Po Aferze z bocznicą ArcelorMittal w Kokoszkach, częstotliwość ruchu na linii 234 spadła do około pociągu na miesiąc...
Leźno. Piękne lampy na wyładowni pamiętające epokę III. Budynek dworca wyremontowany przez nowego właściciela... Nawet poniemiecki słupek hektometrowy doczekał się wyremontowania...
Stara Piła jeszcze jak na zdjęciach Bartza posiada charakterystyczną wieżę ciśnień i schronisko toromistrza (obecnie zamieszkałe). Budynek Dworcowy otoczony scenografią jak z filmu Mad Max... Na stacji (o dziwo!) odbiorca kruszywa regularnie odbiera wahadła wagonów na wyładowni...
Żukowo Zachodnie wciąż z nazwą stacji. Budynek zamieszkały... Na stacji skład węgla i opału - nie korzystają z usług kolei...
Na deser podg Glincz po wycince drzew...
 

Załączniki

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Kolejowa Apokalipsa, odcinek p.t. Synteza Kartuska:love: w połączeniu z surową energią poczekalni dworcowej w Somoninie...:gwizd:
Wiosnę już widać!
 

Załączniki

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
Piekna posadzka! Zrob moze zdjęcie z gory coby można było wykorzysta jako fakturę pod wyposażenie dworca. Jak choćby na załączonym
 

Załączniki