• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Synteza Sudecka. TKt2 PKP Dracula ....

OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Nieśmiało zapytam ponownie o ten węgielek na podłodze.
Normalnie !...jak mawiała pani Lodzia z Miechowa - siostra gospodyni u majora SS w Wwie, podczas okupacji ...
Normalnie Panie Pułkowniku - Chorąży Warmiński ... stosujemy spec. kleik Tamiya Extra Thin 40ml nr 87038 - rzadki , wyposażony w pędzelek .
Robótka z wyczuciem a nawet z jakąś kompozycją ... Można pierwej namoczyć powierzchnię i zasypać albo pierwej posypać a później nawilżać .
Gwarantowany Efekt !
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
......................................................................................................................................... E S U ... ! ! ! ...............................................................................

----------------------------------------------- Klasyczna Kolej w Miniaturze III . ------------------------------------------------

Rozpoczynam cykl prezentacji Wartościowych Technologicznie ,"żywych" miniatur, Wagonów Towarowych ze Świata GiGi i DRACULI ....
Wg. Norm Technologicznych i Norm Epokowych prof.Maseczki ...
I zakładając zasadę że jeśli wagon tu się pojawia tzn. że jest prawdziwą miniaturą w HO na miarę XXI w.
Stawiam na przekaz obrazowy dobrej jakości + ewentualne podrasowanie przy pomocy patynizacji choć nie wszystkie wagony tego potrzebują .


Cysterna 30m3 Leichtbau-Deutzer Bauart DRG na pół ramie .
Do przewozu lekkich płynnych produktów mineralnych ( siostrzany typ cysterny Uerdingen na pełnej ramie ).

Budowany w latach : prototyp 1940. Serie 1941-43
W liczbie ca.2000 szt.
Ostatni rok exploatacji : na DB 1992
Dane za : Stefan Carstens "Güterwagen Band VII - Offene Wagen in Sondenbauart"


Model : E S U .
Model zdeklasował dotychczasowe - filigranowe w momencie debiutu a do dziś dość przyzwoite pod tym względem - wykonanie Klein Modellbahn ( obecne Roco po przejęciu form od K-M-bahn ) opracowane w połowie lat 90. Mające poważne błędy w wykonaniu pół ram i pomostu. Niestety model tej cysterny PKP w epoce IIIa i IIIc wykonało Klein Modellbahn.
Przydałaby się już wymiana technologiczna na wykonie ESU...

Model wyróżniony prestiżowym Czarnym Nietoperzem na Salonie Modelarskim w Wilczycy Książęcej .
Cena katalogowa wagonu 34,95 EUR .


IMG_8437.JPG
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
Dzięki Ci Dracula za odpowiedź, bo mogłeś równie dobrze napisać, że klejem.
Cysterna ESU piękna, te pokrywy maźnic deklasują wszystko, tylko no właśnie, ktoś z ESU musiał by rozpocząć rozmowy, dostarczyć dokumentację.:cool:
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
no to kiedy taki model cysterny PKP z ESU ?
(...)Cysterna ESU piękna, te pokrywy maźnic deklasują wszystko, tylko no właśnie, ktoś z ESU musiał by rozpocząć rozmowy, dostarczyć dokumentację.:cool:
Właśnie ! Jak dotąd chyba nikt z Polski z ESU współpracy nie nawiązał. Podobnie z REE Modeles , R37 , Makete .
Szkoda - bo po za Piko - to pozostali wielcy producenci - moim zadniem- w temacie PKP odchodzą w przeszłość.

Dzięki Ci Dracula za odpowiedź, bo mogłeś równie dobrze napisać, że klejem.(...)
No taka smutna prawda o części modelarzy którzy nie chcę dzielić się wiedzą ...i ściemniają. :podstepny:
A to co Ci podałem to znakomity japoński środek nie pozostawiający praktycznie śladu po klejeniu.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
no to kiedy taki model cysterny PKP z ESU ?
Pytanie tylko na jaki okres się nadaje ten model. Bo coś mi się zdaje, że albo na IIIa lub Va. Widzę, że co prawda mają też i dużą główną tablicę do napisów, ale nie mają drugiej [prawej] na właściciela.
Jest jeszcze Brawa, ...
Zbiorowy w IVa, normalnie marzenie.
Nie martw się. Tak właściwie, to Brawa statystycznie już średnio pasuje na IVa. W końcu to już nie 1952 rok.
Bez 3/4/11W, to właściwie jak bez nogi, ale niestety jeszcze nie w 2019 - chyba, że Ranger/Fred zrobi. Za to inne nowości może będą fit.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Bez 3/4/11W, to właściwie jak bez nogi, ale niestety jeszcze nie w 2019 - chyba, że Ranger/Fred zrobi. Za to inne nowości może będą fit.
Dziękuję postoję. :D
Mnie interesuje m.in. 25szt. 3/4/11W .
Najlepiej wykonanie Brawy/ESU/E-T czyli po ca.160zł .
Buduję/kupuję klasyczne pociągi z 15-30 wagonami a nie 2-3 cacka żywiczno-trawione z niedoróbkami do gabloty na ołtarzyk ...
Już pisałem że co do mnie to albo - albo .
Albo ukażą się w najbliższych latach podstawowe konstrukcje taboru z lat 50 - 60 i trakcja parowa PKP ...
Albo moją podstawą będzie DB ! a PKP jedynie drugorzędnym dodatkiem . I wytnę 70% niemieckich wagonów w oznaczeniu PKP .
Na zasadzie zamiast 3-4 Oppelnów PKP zostawię 1 .
Jest jasne że ukazują się : albo polskie konstrukcje ale te które były exportowane do demoludów ( Albert Model ) , albo UIC ( Rivarrossi )
albo późne konstrukcje obecne w IV , V i VI epoce ( Piko )
I to jest trzeci krok ! ( I krok to niszowe edycje Drac.Wagg-Ind. ( 2002-2011) / 2 krok to obce konstrukcje w PKP wykonywane przez wielkich producentów ( 2005 do dziś ) ....
czy będzie 4 krok ...?! :niepewny:
Jeśli rynek osłabnie i nikt już się nie zdobędzie na konstrukcje z lat 50 i 60 ...
"PKP" okaże się tylko równoległą przygodą trwającą ponad2 dekady ( 2000-2020...2025 ) z ostatecznym fiaskiem w temacie
powojennej Klasycznej Kolei 1945-1979 ...
Dlatego w pewnym stopniu przygotowywuję się na taką ewentualność...
Dziś np.wyciąłem do końca węglarki ex Klagenfurt PKP Klein Modellbahn z ilostanu...
Przykro mi ale mimo entuzjazmu dla PKP i uwielbienia dla kolorku RAL3009 ! ...
Jestem zimnym wyrachowanym maniakiem Klasycznych Kolei. Dobrze się odnajduję w DB,DR,DRG.
Same SM/SP/ST/SU/EU i "czworonożne krowy" Eaos'y ,Zas'y . Gags'y nie przysłonią mi horyzontu w głąb lat 60 i 50 .
Po za tym PKP to zarząd już historyczny. PKP nie istnieje. I nikt mnie nie przekona ze tak nie jest ! :cool:
Wracając na chwilę do trakcji parowej ...To wg. rzymskiej maxymy "Jest później niż myślisz"...
Dyskusje czy Piko zrobi jakiś parowóz trącą już myszką...
Mam mieć modelidło-parowzidło z przed 200 Lat Technologicznych ?
W dobie BR94 ESU i szykujących się BR01 DRG,DB,DR Braw'y ?!
..."Jest później niż myślisz" ... jest 2019 r ! :obcy:
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Jestem zimnym wyrachowanym maniakiem Klasycznych Kolei. Dobrze się odnajduję w DB,DR,DRG.
Same SM/SP/ST/SU/EU i "czworonożne krowy" Eaos'y ,Zas'y . Gags'y nie przysłonią mi horyzontu w głąb lat 60 i 50 .
Po za tym PKP to zarząd już historyczny. PKP nie istnieje. I nikt mnie nie przekona ze tak nie jest ! :cool:
Hrabio, halo, halo :rolleyes: ? Jaki mamy rok? Hrabia rzecze, że 2019 rok... PKP nie istnieje... nie takie jakie znaliśmy lub pamiętamy... Hrabio... ale zaraz... chwila... o zgrozo :eek: !? Czy to możliwe...? Hrabia chyba nie wie... nie zauważył? Jak to możliwe :niepewny: !? Węszę spisek! Oszustwo... ktoś Hrabiego oszukał... mamy 2019 rok... a tu... gdzie DRG, DB i DR... one też nie istnieją :oops: !? Co teraz Hrabio ;) ?
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
Hrabio, halo, halo :rolleyes: ? Jaki mamy rok? Hrabia rzecze, że 2019 rok... PKP nie istnieje... nie takie jakie znaliśmy lub pamiętamy... Hrabio... ale zaraz... chwila... o zgrozo :eek: !? Czy to możliwe...? Hrabia chyba nie wie... nie zauważył? Jak to możliwe :niepewny: !? Węszę spisek! Oszustwo... ktoś Hrabiego oszukał... mamy 2019 rok... a tu... gdzie DRG, DB i DR... one też nie istnieją :oops: !? Co teraz Hrabio ;) ?
Kolega Andrzej zbiera tylko tabor zarządów które już nie istnieją :p
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Kolega Andrzej zbiera tylko tabor zarządów które już nie istnieją :p
Nic nie poradzę Waszmościowie że kręci mnie w kolei wyrazista filigranowość i tajemniczość ... a konstrukcje z dechami to mają szczególnie .
I jak się okazało z biegiem życia ... tajemniczość i wyrazista filigranowość ... kobieca ...
W ogóle to jest to "ciężka synteza" - na pierwszej randce ( nota bene 22 czerwca ... ) ja ze swoim wzrostem 192cm i gabarytami 109,5 kg
i ... baletnica ! 164cm i 55,5 kg ... :ROFL:
No ale ! wg. charakterystyki zodiakalnej : " kobiety o masywnej budowie ograniczają życiowo mężczyznę Wodnika " ;)
" kobieta musi Wodnika ekscytować ! ... inaczej ten mizoginiczny upiór zamyka się w swoim własnym świecie gdzie sam dla siebie stanowi najlepsze towarzystwo " :p

Myślę że jest to prawda ...w tygodniu potrafię od 9 rano do 2 w nocy zajmować się tematem modeli i kładę się z poczuciem nie wykonania "planu dziennego" ...
"Tak jak Skorpion bezpardonowo, sprytnie aż do obrzydliwości, walczy o partnera... nie walczy żaden ze znaków..."
...GiGi u mnie w mieszkaniu w chwilach gdy nie miała na nogach szpilek .. . chodziła na palcach ! ... fakt że nie miała z tym problemu :D
A ja to zauważyłem dopiero po 2 miesiącach ! :niepewny: ... ciągle widząc tylko oczy , usta ... i figurę :love:
To taka dygresja o charakterystykach zodiakalnych ... Coś w tym jest ! I to nie mało ... :obcy:

Ale wracając do kolei . Tak PKP , DRG , DR i DB nie istnieją . Trudno . Może i dobrze bo przynajmniej spektrum wagonów na zawsze jest zamknięte .
Etap współczesnej , dziś nowoczesnej neo-korpo-kolei końca V i VI epoki też kiedyś się skończy na rzecz całkowicie bezkształtnych bolidów bezzałogowych np. epoki VII czy VIII . O ile oczywiście Świat jeszcze będzie trwał w takiej postaci jak dziś ?
Pamiętam Piotra Sobolewskiego w l. 90 jak będąc świetnie zorientowany w DB zbierał ówqczesną współczesność ...ja DRG + troszkę I epoka .
W sklepach niemieckich pojawiał się z lupą i notatnikiem a później jeszcze z książką " DBAG 1998 Stand " - wprowadzał w osłupienie sprzedawców !
A dziś ? Epoka Va to już odległa historia .
Trochę się zbliżyłem do świata ;) ...bo mój punkt ciężkości przesunął się do III epoki DB i PKP .
Z moich obserwacji wynika że III epoka ma się w zachodniej części Niemiec najlepiej ! I jest epoka wiodącą .
Ktoś powie : ach to tylko Brawa ! Ale trzeba spojrzeć na ilość pozycji jakie ma AKTUALNIE Brawa w III epoce ... chyba ze 200 ! i te same
konstrukcje z lat 50 i 60 w IV epoce też ze 150 ! Exact - Train też się usadowił w epoce III - IV ...
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 69 32
Hrabia Wodnik (y) Witam w Klubie hehehe :) A jeśli już o kolei....o PKP takim jaki zapadł w pamięć nie jednemu z nas to przyznam rację...szkoda że odeszło....jak to mówią ...to se ne wrati !
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
Trochę się zbliżyłem do świata ;) ...bo mój punkt ciężkości przesunął się do III epoki DB i PKP .
Z moich obserwacji wynika że III epoka ma się w zachodniej części Niemiec najlepiej ! I jest epoka wiodącą .
Ktoś powie : ach to tylko Brawa ! Ale trzeba spojrzeć na ilość pozycji jakie ma AKTUALNIE Brawa w III epoce ... chyba ze 200 ! i te same
konstrukcje z lat 50 i 60 w IV epoce też ze 150 ! Exact - Train też się usadowił w epoce III - IV ...
Bo II i III epoka to czasy gdy produkowano wiele wagonów specjalistycznych, było wielu producentów taboru. Obecne czasy to unifikacja, mała liczba producentów (praktycznie monopolistów) stąd też ujednolicony tabor i brak smaczków które lubią modelarze a nie lubią operatorzy.

Bardzo podobnie mają linie lotnicze - najlepiej mieć jak najmniej typów samolotów, unifikacja to mniejsze koszty i większa elastyczność - dlatego Emirates mają tylko B777 i A380.