• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Synteza Sudecka . TKt2 PKP Dracula ....

OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
Zrobiłem kiedyś kilka setów tych węglarek dwuosiowych z takimi właśnie bąblami .... to po mnie tak pojechano, że do dziś mam dylemat czy robić czy nie robić takie "purchle".
Akurat te "purchle/wybrzuszenia' są wykonane na tych wagonach fabrycznie przez producenta Klein Modellbahn. Tym się właśnie ta wiedeńska firma wyróżniała od innych - pewną innowacją i dążeniem do oddania rzeczywistości eksploatacyjnej.
Może nie każdy wzór tych "purchli" jest trafiony . Klein Modellbahn robił różne wzory.
Ale moim zdaniem warto robić też samemu - nawet jak te purchle nie są idealne z prawdziwymi odkształceniami....
Poniżej odkształcenia wykonane przeze mnie na dwóch węglarkach...
Pierwsza Omm55 DB Roco ...


IMG_5491 - Kopia.JPG
IMG_5495 - Kopia.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Telewizor11

Moderator Globalny
Zespół forum
Wiem, że Klein je robił, ale tak patrząc realnie, to te purchle wyglądają jakby wagon był po pożarze lub blacha została poddana obróbce termicznej. Trochę to nie realne. Po takim czymś taki wagon nadawałby się tylko do zezłomowania. Ja jestem na etapie poszukiwania innej metody odwzorowania wybrzuszeń w plastykowych pudłach.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
A tam ! odrazu do kasacji . Telewizor nie popadaj w deprechę z tymi "burchlami" . ;)
Pełno jest mocno wyeksploatowanych wagonów na DB nadal będących w eksploatacji. Foto poniżej.
Ale masz rację że to trudny do wykonania temat : wykonanie odkształceń poszycia węglarek .
Pierwszy problem to grubość ścian w modelach. Może trzeba by wykonywać nowe poszycie z blaszek ? Tylko co z napisami ?
Mnie te ;-) odkrztałcenia poszycia węglarek , - "wyżerki" , "nadżerki" ,- "wysuszone dechy drewnianego poszycia"-
I ten Qoljorrr ! " Spłowiałej, rozgotowanej w kompocie ODSĄCZONEJ ! TRUSKAWKI...
Zawsze przyprawiał o wampirze fixacje ! ;) :D
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Telewizor11

Moderator Globalny
Zespół forum
No masz rację, niemiecki tabor jest specyficznie ufajdany. Całkiem inaczej niż nasz, nawet nie wypada przenosić niemieckiej patyny na polskie wagony. Ja mam pomysł na pofałdowaną blachę i wgnioty, tylko obecnie nie mam czasu na to, co do napisów to i to jest do przejścia :)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
No masz rację, niemiecki tabor jest specyficznie ufajdany. Całkiem inaczej niż nasz, nawet nie wypada przenosić niemieckiej patyny na polskie wagony. Ja mam pomysł na pofałdowaną blachę i wgnioty, tylko obecnie nie mam czasu na to, ale to kwestia czasu. co do napisów to i to jest do przejścia :)
Słuszna Twoja uwaga i wniosek : "niemiecki tabor jest specyficznie ufajdany. Całkiem inaczej niż nasz, nawet nie wypada przenosić niemieckiej patyny na polskie wagony "
Jestem identycznego zdania. Postarzanie PKP a postarzanie DB / DBAG to zupełnie dwa inne światy .
No to trzymam kciuki za Twój pomysł . Może nakładana folia plastikowa ? :)
 
Prawda jest taka moi kochani, że trzeba dobrać narzędzie do skali. Znaczy młoteczek jest nam potrzebny i tymże młoteczkiem obijać wagony należy.
mlotek1.jpg

Skoro w stare drzwi od stodoły można było wbijać gwoździki w skali
mlotek2.jpg

To i poobijać odpowiednio wagon sie uda.

Narzędzie ku temu z resztą co nie miara!
Projekt bez tytułu(5).png

Znajdziemy więc w skali wszystko czego nam trzeba!

A jak się postaramy to i warsztat repasacji pończoch też stworzymy, w odpowiedniej skali.