• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Synteza Sudecka . TKt2 PKP Dracula ....

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
BR 112 015-3 DR ...Klasyka elektrycznej lokomotywy pośpiesznej. Architektura numer JEDEN na Świecie ! - razem z ET21 .
Produkowane w latach 80 w legendarnych Zakładach Hennigsdorf ( także w wersji towarowej BR243/143 )- pracuje do dziś, zwłaszcza w rejonie Hamburga.
W latach 80. XX wieku budowano tylko lokomotywy serii 243 (BR 243), przemianowane po zjednoczeniu Niemiec na BR 143. Seria 112 (BR 112) była budowana dopiero od 1990 roku jako zmodernizowana BR 243/143, o zwiększonej prędkości ze 120 do 160 km/h.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
Przepiękne... Prosimy o więcej Panie Hrabio ! A co do Lubska... nie tylko tu - są Małomice, Leszno Górne z rozjazdem krzyżowym Besselera (tu akurat zniknął w ostanich miesiącach magazyn spedycji przy budynku stacyjnym... została jeno kupa ceglanego gruzu), Rokitki.... i wiele innych z ciekawymi układami torowymi. Na rower tereny fantastyczne.
Czyżby Pan Baron był z tych stron ? Lubuskie ? Ewentualnie okolic ?
Czytając "ciekawe układy torowe" widać wysokiej klasy konesera .
O właśnie ! Znikoma ilość miłośników zwraca uwagę na tak fascynujący temat jak układy torowe.
A przecież jest to podstawowy element kolejowego układu przestrzennego !

Podczas ponad dwumiesięcznych wakacji spędzonych w Jankowej Żagańskiej od 13 VIII do 26 IX w 2015r . Zapuszczałem się szosówką do Małomic i Niegosławic. Małomice mają makietowy układ torowy . Wyremontowaną i wypiaskowaną stację z czerwonej cegły. Nastawnie zwłaszcza południowa od strony lasu ma klimat ( mimo upaćkania na brązowy kolor czerwonej oryginalnej cegły ) i co ważne tuż obok rogatki ! Te rogatki zamykają drogi ...znikąd donikąd niczym na modułach makietowych. Jest to miejsce warte spędzenia dobrego kwadransa w dzień i...znacznie dłuższego o zmierzchu... !
To jedno z miejsc gdzie wybrani mogą przejść do świata wampirów...a dla nie proszonych może to być ostatni kwadrans przed odessaniem ... :obcy:Układ torowy ma bocznicę z pracującą na niej 409Da 852 ( sytuacja jesienią 2015 ).
Poniżej kilka zdjęć z Małomic.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
W latach 80. XX wieku budowano tylko lokomotywy serii 243 (BR 243), przemianowane po zjednoczeniu Niemiec na BR 143. Seria 112 (BR 112) była budowana dopiero od 1990 roku jako zmodernizowana BR 243/143, o zwiększonej prędkości ze 120 do 160 km/h.
Tak mój błąd. To malowanie z "białą chustą" na czołach z oznaczeniem " DR " sugeruje IV epokę. A DR istniało przecież aż do 1994r.
Trochę wypadłem z tematu przez ostatnie parę lat w sensie wiedzy. Ale nie modelarsko , bowiem zakupiłem model Roco BR243 DR z dźw. :)
Tak czy owak na tej konstrukcji i seriach 243/212/143/212 kończy się mój świat lokomotyw...później "nimanic" !
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Ta lokomotywa jest ciekawa z wielu powodów, niekoniecznie technicznych. Stała się w pewnym sensie kolejowym symbolem zjednoczenia Niemiec, bo bardzo dużo ich było wynajętych przez Deutsche Bundesbahn do obsługi pociągów na terenach zachodnich Niemiec. Druga ciekawostka, ale moim zdaniem mniej pozytywna, to taka, że ta seria, aczkolwiek technicznie rzeczywiście udana, stała się z powodów politycznych, a nie technicznych, w pewnym sensie pogromcą świetnej serii 120. A stało się tak dlatego, że dla ratowania upadających zakładów w Hennigsdorf zamówiono tam dużą serię tych maszyn, już w wersji zmodernizowanej (BR 112) dla ówczesnego DB, co niestety wstrzymało produkcję i dostawy BR 120. DB nie były z tego powodu szczęśliwe, bo BR 120 ma lepsze parametry, a przede wszystkim Vmax = 200 km/h, więc BR 112 nie mogła jej w pełni zastąpić. W rezultacie DB na przełomie lat 80. i 90. XX wieku otrzymały dwie całkowicie różne serie lokomotyw, co z pewnością nie ułatwiało utrzymania i eksploatacji.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
+ przebudowa reflektorów w BR112 pracujących w zach. części Niemiec. Normy ? Przepisy ? Nie mam pojęcia , dla mnie dziwactwo.
A ta BR120 DB obrzydliwa ! Chyba nie cieszy się powodzeniem u niemieckich modelarzy.
Więc z mojego punktu widzenia dobrze się stało że(...) stała się z powodów politycznych, a nie technicznych, w pewnym sensie pogromcą świetnej serii 120. A stało się tak dlatego, że dla ratowania upadających zakładów w Hennigsdorf zamówiono tam dużą serię tych maszyn, już w wersji zmodernizowanej (BR 112) dla ówczesnego DB, co niestety wstrzymało produkcję i dostawy BR 120(...)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
+ przebudowa reflektorów w BR112 pracujących w zach. części Niemiec. Normy ? Przepisy ? Nie mam pojęcia , dla mnie dziwactwo.
Ale w czym jest problem? Mnie akurat te mniejsze reflektory w BR 112 bardziej się podobają, niż te wielkie, podwójne, jeszcze z czasów NRD. Poza tym, o ile wiem, nie przebudowywano reflektorów w już jeżdżących lokomotywach. Na pewno nowe egzemplarze, wychodzące z fabryki już w wersji po modernizacji jako BR 112, miały już te pojedyncze, mniejsze światła. O przebudowie starych maszyn nie słyszałem, ale mogę o czymś nie wiedzieć.
A ta BR120 DB obrzydliwa ! Chyba nie cieszy się powodzeniem u niemieckich modelarzy.
A to już kwestia gustu. Ja ją uważam za jedną z najładniejszych lokomotyw, jakie zbudowano. I chyba jednak cieszą się powodzeniem, skoro po wielu latach istnienia na rynku modeli Limy, Fleischmanna i MaTrixa, kilka lat temu swoje modele wypuściło i ACME i L.S. Models.
 

Docteur

Znany użytkownik
Lamp w lokomotywach serii 212/112 nie przebudowywano. Podwójne reflektory były montowane w maszynach (jeszcze) serii 212, budowanych w latach 1990-1991. Od 1992 do 1994 produkowano lokomotywy zmodernizowane, które otrzymały oznaczenie serii 112.1, a jedną z różnic były m.in. małe reflektory. Zresztą spotkanie dziś lokomotywy serii 112.0 jest niemożliwe, gdyż od 1.04.2000, w związku z przetasowaniami w strukturze DB AG wszystkie lokomotywy zostały skierowane do obsługi połączeń regionalnych (DB Regio) i otrzymały nowe oznaczenie 114.0, aby odróżnić je od lokomotyw 112.1, które skierowano do obsługi ruchu dalekobieżnego (DB Fernverkehr). Zmian tych nie cofnięto nawet wtedy, gdy od 2004 roku seria 112.1 trafiła również w całości do DB Regio.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
...co mój post na temat BR212/112.0/112.1/114 to same błędne domniemania... :p
Ale już uporządkowana z grubsza wiedza dzięki postom Andrzeja i Docteur.
Będąc fanem tej konstrukcji posiadam w epoce IV w kolorze bordo wersje towarowe : BR243 354-8 DR, BR243 190-6 DR.
Oraz w epoce V : orient rot BR143 921-5 DBAG, i amarantową BR112 015-3 DR.
Moim zadaniem BR112 DR z dużymi reflektorami z dźwiękiem produkcji Roco jeszcze się nie ukazała. Czy się mylę ?

Sam model który ukazał się w połowie lat 90 był uznawana za posiadający ówcześnie najlepsze warunki jezdne z modeli Roco.
Nabyłem wtedy jeszcze bez DSS dwie sztuki u Bogdana Plandowskiego w Wwie.

To właśnie w połowie lat 90 w wyniku realnych testów właśnie tymi lokomotywami opracowałem dość prosty sposób budowy
. . . praktycznie BEZGŁOŚNEGO ! torowiska stacjonarnej makiety.

A jest to problem nie lada ! Czy kiedyś przed końcem Świata zdążę go zastosować ...? :confused:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Nie powinno się lokomotyw BR 243 uważać za wyłącznie towarowe, były to maszyny projektowane i wykorzystywane jako uniwersalne, ponieważ na sieci DR największa prędkość wynosiła 120 km/h. Dopiero po zjednoczeniu pojawiła się potrzeba zwiększenia prędkości i stąd zmodernizowana wersja, o prędkości 160 km/h, o czym już pisaliśmy wyżej. Poza tym, jeżeli już mówimy o konkretnej lokomotywie z określonym numerem, nie powinno się używać skrótu BR, Ten skrót oznacza tyle, co "seria budowy", a trudno mówić o lokomotywie np. "serii EP05-23", lecz o lokomotywie "EP05-23". Więc albo "lokomotywa serii EP05", albo konkretna "lokomotywa EP05-23".
 

Sklejacz

Aktywny użytkownik
Generalnie mam ciągoty momentami zbieżna z wąpierzowymi (czerwona cegła, sadza, parowowozy, pończochy ;) ), ale też muszę przyznać, że te kolorowe węglarki to jest zaiste wyjątkowy smaczek modelarski. Jadąc ostatnio na trasie Kraków Płaszów-Poznań Główny nie odklejałem nosa od szyby chłonąc kolory i faktury na tych kolorowych pudłach.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
A dlaczego wymienione powyżej to wersje towarowe ?
Na zasadzie charakteru eksploatacji - zasadniczo towarowe 80% pracy.
Podobnie jak nasze EU07. Przez pierwsze stulecia pracy elektrowóz pasażerski i praktycznie uważany za pasażerski.
Dopiero od kilku lat spotykany z pociągami towarowymi - widok do dziś budzący zdziwienie fanów. Dlaczego budzi zdziwienie ?
Bo to "elektrowóz pasażerski". A przecież wszyscy dobrze od stuleci widzimy te "U".
A czy SU45 to lokomotywa uniwerslana ? W teorii...choć zdarzało się raz na 100lat ją widzieć z towarowym pociągiem.
Ja np. kręcąc się przez dwa długie okresy letnie 1998 i 99 po całym Pomorzu nie spotkałem ani jednego składu towarowego z SU45.
Ty5 zanim stał się parowozem towarowym...był w pierwszych latach powojennych , w większość, w praktyce - parowozem pasażerskim...
W z.z p. podejrzewam że wszystkie niebieskie wagony Cargo ...
Kiedyś okażą się ...wagonami opancerzonymi pełnymi uzbrojonych w broń maszynową kolorowych "marines" dokonujących odwrotnej niż dziś inwazji na Bliski Wschód...
Tak sobie tłumaczę ten niebieski kolor...? Przecież musi być PRAKTYCZNY POWÓD zastosowania tego koloru ....
Napewno nie jest nim PRAKTYKA EKSPLATACYJNA , bo ta ma imię RAL3009 - Czerwień Tlenkowa.
Po prostu niebieskie Cargo to najzwyczajniej przygotowania wojenne ... Dlatego nie kupuję wagonów Cargo ! I Wy też nie kupujcie !
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
Generalnie mam ciągoty momentami zbieżna z wąpierzowymi (czerwona cegła, sadza, parowowozy, pończochy ;) ), ale też muszę przyznać, że te kolorowe węglarki to jest zaiste wyjątkowy smaczek modelarski. Jadąc ostatnio na trasie Kraków Płaszów-Poznań Główny nie odklejałem nosa od szyby chłonąc kolory i faktury na tych kolorowych pudłach.
... nie ma cuduf ? ...Musimy mieć wspólnego przodka !
To był jakiś XVIII wieczny markiz ! W białych męskich pończochach w ogromnej białej peruce , świetnie znający się na sztuce i na kobietach !
Mów mi KUZYNIE !

Ale a propos nóg i pończoch...
Kraków ok.2002r Stare Miasto.
Idę ulicą Szewską na wysokości Plant w kierunku rynku, jak zawsze wpatrzony w resztki torowiska tramw.
W polu widzenia w tłumie ukazują się nogi...w białych pończochach z szeeeroką manszetą...
Ale jakie ?! Piękne !!! :eek: Na wysokich szpilach oczywiście.
I tak spoglądam raz na tory raz na te zbliżające się nogi...
Po chwili dostrzegam że babka w nich ma mini spódniczkę odsłaniającą koronkowe podwiązki !
"Odważna" myślę ..."ma kosmiczne nogi więc postanowiła nimi steroryzować wszystkich ! " ...myślę.
Jest cała ubrana na biało , blondynka o długich kręconych włosach, umalowana ostro , bardzo ładna elegancka twarz...
Idzie cały czas obejmowane przez faceta w skórzanym uniformie motocyklisty.
Widok nóg zbliża się na odległość paru metrów...widzę że ludzie idący tej parze na przeciw dosłownie rozstępują się.
Korzystam z sytuacji i idę na wprost pary żeby się... napatrzyć ! na te bajeczne nogi i tą wytworną urodę...
Oni idą rozbawieni i głośno śmieją się i mówią po angielsku...Dopiero teraz widzę że właściwie lekko się zataczają.
W ostatniej chwili mijając się, dociera do mnie ...że właścicielką tych pięknych nóg tak seksownie wyeksponowanych jest...facet !
Zdeklasował wszystkie mijane kobiety !
Po chwili ogarną mnie gorzki śmiech patrząc na "kobiety" w leginsach,wycieruchach,pepegach,trampkach i t-shirtach...
Dosłownie ani jednej ! w sukience czy eleganckim damskim obuwiu ! A przecież to Kraków !
...nie jestem delikatnie mówiąc sympatykiem LGBT ...ale ten facet (?) naprawdę zasługiwał na wypicie z nim piwa za tą Publiczną Kobiecość jaką pokazał...Myślę że to był Prawdziwy Gey a nie pedał .... ;)
W sumie to mógłby zostać nominowany przez EU na dyrektora generalnego PKP IC ...
Mielibyśmy przynajmniej sexowny personel pokładowy w IC ... a podróżni płci męskiej 50% zniżki !
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Na zasadzie charakteru eksploatacji - zasadniczo towarowe 80% pracy.
To zależy kiedy. W okresie, z którego są wersje modeli posiadanych przez kolegę DRACULĘ (IV epoka), to chyba jednak w znacznej części, jeżeli nie w większości, lokomotywy BR 243 były używane do pociągów pasażerskich. DR nie miało lepszych elektrowozów do tego celu, do ruchu towarowego wykorzystywano starsze serie, a z nowszych BR 250 (obecnie BR 155). BR 243 była zasadniczo lżejszą i nowocześniejszą wersją BR 250, przeznaczoną do pociągów pasażerskich i lekkich pociągów towarowych. Cytat z Wikipedii - niestety, tylko po niemiecku i angielsku, wersja polska jest bardzo uboga w treść:

Der VEB Lokomotivbau Elektrotechnische Werke Hans Beimler Hennigsdorf (LEW), einziger Hersteller von E-Loks in der DDR, bekam den Auftrag, ausgehend von der bewährten schweren Güterzuglok der Baureihe 250 eine leichtere und technisch modernere vierachsige Variante für den Personenzug- und mittelschweren Güterzugdienst zu entwickeln.

VEB Lokomotivbau und Elektrotechnische Werke Hennigsdorf, the only manufacturer of electric locomotives left in the GDR, was subsequently ordered to develop a modern lightweight, eight-wheel electric locomotive for both passenger and medium freight services, which was to be based on the heavy DR Class 250 Co'Co' freight locomotives...
 

teigrekty2

Znany użytkownik
W z.z p. podejrzewam że wszystkie niebieskie wagony Cargo ...
Kiedyś okażą się ...wagonami opancerzonymi pełnymi uzbrojonych w broń maszynową kolorowych "marines" dokonujących odwrotnej niż dziś inwazji na Bliski Wschód...
Tak sobie tłumaczę ten niebieski kolor...? Przecież musi być PRAKTYCZNY POWÓD zastosowania tego koloru ....
Napewno nie jest nim PRAKTYKA EKSPLATACYJNA , bo ta ma imię RAL3009 - Czerwień Tlenkowa.
Po prostu niebieskie Cargo to najzwyczajniej przygotowania wojenne ... Dlatego nie kupuję wagonów Cargo ! I Wy też nie kupujcie !
Chyba prędzej wyprawa na Syberię;). Inwazja na Bliski Wschód wymaga kamuflażu z kolorów pastelowych, kamuflaż niebieski jest na śnieg:cool:
Mój osobisty pantografowy faworyt byłej DR: BR251
https://goo.gl/images/oEB9Jr
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
To zależy kiedy. W okresie, z którego są wersje modeli posiadanych przez kolegę DRACULĘ (IV epoka), to chyba jednak w znacznej części, jeżeli nie w większości, lokomotywy BR 243 były używane do pociągów pasażerskich (...)
Nie jestem ekspertem w temacie tych serii . Kilkanaście lat temu parokrotnie udzielał mi ustnie, pewnej aktualnej ówcześnie wiedzy - Piotr Sobolewski odwiedzający mnie w Krakowie. Wiedza wyparowała nigdzie nie będąc zapisana. Jestem jedynie miłośnikiem od ponad 20 lat.
Stąd Twoje posty i innych kolegów są bardzo interesujące. Oczywiście zajrzałem swego czasu też na Wikipedię.
Chodzi mi tylko o to że biorąc pod uwagę - tak to elegancko nazwę - ikonografię fotograficzną ...to da się zauważyć przeważające wręcz obrazy BR243 z towarowymi pociągami. Ale to mogą być rzeczywiście różne okresy.

IMG_6692.JPG

No cóż u mnie BR243 będą ciągnąć m.in. fascynujace mnie monumentalnością "smoki" - mam tu na myśli 4 osiowe wagony DR : Staubsilowagen powyżej na zdjęciu ( niestety jeszcze nie uzbrojone ).
W takie się 'ubrałem" do tych elektrowozów. Już widzę jak BR243 będzie przesuwać się na torach powoli a smoki za nią będą metalicznie skrzypieć , trzeszczeć i wystukiwać powolny takt czterema osiami na torach stykowych...
 

daromaro

Znany użytkownik
Z tego co sie orientuje to na kamuflaz najlepszy jest kolor rozowy ;)
gadzetomania.pl/1028,takiego-kamuflazu-nie-widzieliscie-dlaczego-wojsko-maluje-swoj-sprzet-majtkowym-rozem

Ja wynika z tekstu - na pustynie tylko rozowy ;)