• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Synteza Sudecka. TKt2 PKP Dracula ....

OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Pojęcia nie mam ...
Tyle tylko że włoscy modelarze kupują te uicowskie węglarki bez zastrzeżeń i także te ze wzmocnionymi słupkami drzwiowymi .
Poniżej na foto wykonanym w sierpniu 2016 raczej muzealny egzemplarz ? ...

Carro-21-83-507-1-356-4-E-RIV-I-TI.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
Dziękuję koledze Andrzejowi za tą informację, sprawdzę ten wagon jakie ma oznaczenia jak będę na chodzie, na razie jestem uziemiony, mam zapalenie ścięgna Achillesa.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
Zdjęcie0016.jpg
Zdjęcie0020.jpg
Ta moja włoska węglarka wygląda tak, a obok też wagon kryty z oznaczeniem kolei włoskich, czy też by pasował do składu polskich wagonów z orzełkiem z 1957 roku?. Wagony czeka przeróbka, wymiana zderzaków na ruchome oraz sprzęgów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Węglarka ma dziwny numer: początek jest wg UIC, czyli epoka IV (21 - kod wymiany, 83 - koleje włoskie), ale dalszy numer jest chyba niekompletny. Z pamięci nie podam znaczenia dalszych cyfr, więc nie mogę zweryfikować, czy numer jest poprawny, ale po pierwsze, dziwne jest umieszczenie tej części numeru za wielkim L, a po drugie, brakuje cyfry kontrolnej. Numer wg norm UIC jest 12-cyfrowy, z czego ostatnia cyfra jest cyfrą samokontroli, umieszczaną po kresce. Tak więc węglarka nie pasuje do lat 1950. Nie znam też systemu numeracji wagonów FS sprzed wprowadzenia systemu UIC (1968-70). Ten wagon kryty z pewnością ma oznaczenia z III epoki, ale nie wiem, czy pasujące akurat do drugiej połowy lat 1950. Poza tym w 1957 roku wagony PKP już na ogół miały usuwane orzełki.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
--------------------------------------------- Pożegnania w Wilczycy Książęcej - Tp4 259 -----------------------------------------------

PKP Tp4 259 DOKP Wrocław, Parowozownia Miłkowice .
Naprawa Średnia 13.2.58 ZNTK Nowy Sącz.

W nowej prawidłowej odsłonie kolorystycznej !
Przemalowane
na czarno podwozie parowozu i tendra + białe bandaże na kołach.
Parowóz po bardzo kosztownej modernizacji elektronicznej i mechanicznej !
Instalacja DCC i dźwiękowy dekoder ESU3.5 + głośnik 23mm w tendrze oraz wymieniony silnik na Faulhaber
wraz z frezowaniem w SB Modellbau .

Aktualnie parowóz oczekuje na klienta.
Ofertę zamieszczam na tutejszej giełdzie...

IMG_5428.JPG
IMG_5434.JPG
IMG_5421.JPG
IMG_5426.JPG
IMG_5422.JPG
IMG_5432.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
Andrzej! Jak dla mnie.... kiszka.... Głośnik w tendrze i dekoder ESU 3.5! Ten dekoder to już zabytek. Mam też wątpliwości czy po rewizyjnej w 58 roku prądnica byłaby jeszcze przy kominie, a nie na pomoście. Reflektory to też nie są K30. Jeśli miał rewizyjną w 1958 roku to po 45 miał już dwie naprawy główne, a nawet jeśli stał długo to jedną na pewno, więc osprzęt powinien mieć polski.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
W ofercie sprzedaży dekoder wyconiony nie na 450zł tylko na 270zł . Dek ma bardzo przyjemne metaliczne dźwięki ,można sprzedać na All za ca.300zł i wymienić sobie na ESU 5.0. ... a kiedyś pewnie na ESU 7.0 ;)

Co do ...

Reflektory to też nie są K30. Jeśli miał rewizyjną w 1958 roku to po 45 miał już dwie naprawy główne, a nawet jeśli stał długo to jedną na pewno, więc osprzęt powinien mieć polski.
...to oryginał wg. ustaleń autora oznaczeń Krzysztofa Koja pracował już tylko na manewrach w tym okresie ( 1958r ) , będąc wyposażony tylko po jednej lampie naftowej na parowozie i tendrze !

Tak więc datą naprawy średniej bym się aż tak nie sugerował, ponieważ stan armatury parowozu ( elektryczne oświetlenie instalowane pod koniec DRG ) wskazuje raczej na lata 40 i początek lat 50 na PKP czyli IIIa-b .

Nie wszystkie parowozy miały w ciągu pierwszych lat po wojnie zakładane reflektory K30 , np. spora ilość Ty5 długo na to czekała i w ostateczności dopiero na początku lat 60 ( przed główną falą wymiany w 1963r na "wiadra" ) otrzymała ... od razu "wiadra" jako jedne z pierwszych .

Osobiście konwerterował bym ten model fabryczny Fleischmann,a na oświetlenie naftowe czyli tylko usunięcie prądnicy i reflektorów .

W porównaniu z zleconymi profesjonalnymi konwersjami np. Ty2 czy Tr203 z dek ESU 5.0 trzeba się liczyć z ceną całkowitą w przedziale 5200zł - 5800zł ( suma kosztu modelu + koszt konwersji ). Wiem o czym mówię ponieważ w ciągu ostatniego roku ubrałem się w takie dwie konwersje. Modle wyglądaja kąłsssmicznie ! ... ale w portfelu piasek z pustyni Negew . :D
W zasadzie to jest powód sprzedaży Tp4 , po prostu nie stać mnie na skonwerterowanie wszystkiego co mam na PKP .
Jedne zlecam do konwersji z innymi się żegnam...
Więc uważam że ten Tp4 z silnikiem Faulhaber za 2500zł to jest dobra propozycja zwłaszcza że bije na głowę silniki Roco i nowe "no name" silniczki w modelach Fleischmann sprzedawanymi pod marką Roco. Nie wspominając o oryginalnym silniku rozklepanym terkocie ( mam na myśli późny okres produkcyjny po 2000r ) jakie Fleischmann w tych modelach instalował .
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
-------------------------------------------------- Pożegnania w Wilczycy Książęcej -----------------------------------------------
--------------------------------------------- BR 03 161 DRG zakupiona w maju 2001 ----------------------------------------------
------------------------------------------- ( mam wrażenie że została zakupiona max 10 lat temu :rolleyes: ) ----------------------------------------------

Portretowe zdjęcia BR03 Fleischmann z legendarnym, praktycznie bezobsługowym silnikiem Bühler z ówcześnie - i chyba do dziś - gigantycznym kołem zamachowym.
Z oryginalnymi 20 letnimi ! gumkami przyczepnościowymi w idealnym stanie ! ( roco'wskie rozpadają się po kilku miesiącach stania ).
Parowóz w ostatniej chwili doposażony w (widoczną na zdjęciu ) instalację DSS 8PIN...

Wycofany z planów konwersji na PKP , Pm2 ...:confused:


IMG_5554.JPG
IMG_5552.JPG
IMG_5557.JPG
IMG_5546.JPG
IMG_5588.JPG
IMG_5559.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
-------------------------------------------------- Pożegnania w Wilczycy Książęcej -----------------------------------------------
--------------------------------------------- BR 74 259 DRG zakupiona w lipcu 2015 ----------------------------------------------

Portretowe zdjęcia BR74 259 Brawa .
Filigranowy rozrząd , filigranowa armatura ,filigranowy detal , niziutkie obrzeża kół wiązanych . . .
Wycofany z planów konwersji na PKP , TKi3 ... :confused:

IMG_5532.JPG
IMG_5534.JPG
IMG_5537.JPG
IMG_5539.JPG
IMG_5541.JPG
 
Ostatnio edytowane:

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.864 386 20
Kapitalne zdjęcia robisz. Modele pokazujesz ze wszystkimi szczegółami. Przyjemnie się to ogląda. Gratuluję umiejętności fotografowania. (y)(y)(y)
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Kapitalne zdjęcia robisz. Modele pokazujesz ze wszystkimi szczegółami. Przyjemnie się to ogląda. Gratuluję umiejętności fotografowania. (y)(y)(y)
Dzięki za słowa uznania ...
Mam wykonane kilkanaście zdjęć detalu kilku wagonów Brawa/ESU/Exact train/NME/Piko w nowoczesnej technologii XXIw do porównania z tym co dostajemy w PKP w temacie wagonów towarowych od innych firm . Niestety jest to dość dramatyczne porównanie.
Ale jak zrobię opis to zaprezentować je tu trzeba ...trudo , smutna ale prawda.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Nie wiem jak Was ale mnie ta "metalowo-parowa symfonia" Ty45 od min.19.41 do 20.35 w Międzychodzie 1979r zrzuciła z krzesła ! :giggle:
Przesłuchałem ją chyba , głośno !!! ze 20 razy (także na słuchawkach) ...

( może już czas podjąć leczenie psychiczne ?! :D )