• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Synteza Sudecka . TKt2 PKP Dracula ....

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Natomiast wagony na jakich trwa montaż części to też :
Roco : 67287 , 67288 , 67290 , set 67291 i 67298 .
.Uacs 0970 / Uacs-x 9307 o pojemności 90.000 l ( ! ) część z nich z napisem Leuna - Mirathen .
Czekam z niecierpliwością na prezentację wszystkich wymienionych :D ! Zazdroszczę kolekcji tychże wspaniałych modeli wagonów silosów, zwłaszcza tego pierwszego z limitowanej serii 250 sztuk. Zastanawiam się czy nie nabyć dostępnego obecnie modelu Roco 67288 :niepewny: . Niestety na razie nie natrafiłem na zdjęcia wagonów z napisem Leuna - Mirathen :ostrozny: . Może Hrabia będzie mieć coś w swoich zasobach lub wie gdzie poszukać :) ? "Od siebie" dam trzy inne zdjęcia z wagonami tej konstrukcji:

- źródło: www.flickr.com/photos/42309484@N03/31012265218/in/album-72157673709380592/
- autor: W. + H. Brutzer
- opis: "244 139 Lutherstadt Wittenberg 03.05.86"

1986.05.03. - Lutherstadt Wittenberg - 244 139-2 DR.jpg

- źródło: www.flickr.com/photos/42309484@N03/6008406170/in/album-72157627354922768/
- autor: W. + H. Brutzer
- opis: "131 013 bei Wutha 24.02.90"

1990.02.24. - Wutha - ''Ludmiła'' 131 013-5 DR.jpg

- źródło: www.flickr.com/photos/42309484@N03/4268540958/in/album-72157622450621427/
- autor: W. + H. Brutzer
- opis: "242 031 Engelsdorf 06.04.90"

1990.04.06. - Engelsdorf - ''Holzroller'' 242 031-3 DR.jpg

Myślę, że są szczególnie ciekawe, gdyż uwieczniono na nich składy pociągów mieszanych, w których to znalazły się owe wagony silosy, a raczej kojarzą się one wyłącznie z długimi jednolitymi wahadłami wagonów tego samego typu (przynajmniej mi :cenzura: ). Co Hrabia na to? Jakieś kontr-fotografie :podstepny: ? Bardzo proszę :gwizd: . Mile widziane również przydziały i daty napraw posiadanych wagonów - to wszystko z "jednej stacji" i tego samego okresu?
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Panie Baronie Remaj ...
Nie wierzę oczom ! o_O Te zdjęcia są niesamowite !
To jest
Fotograficzne Studium Spektrum Wagonów DR zawierające te Siloswagony
Dokładnie tak kojarzyłem i ja - jak Baron napisał :
Myślę, że są szczególnie ciekawe, gdyż uwieczniono na nich składy pociągów mieszanych, w których to znalazły się owe wagony silosy, a raczej kojarzą się one wyłącznie z długimi jednolitymi wahadłami wagonów tego samego typu (przynajmniej mi :cenzura: ).
Jest jedno zdjęcie z Leuna-Mirathen :D
Po wejściu na stronę sklepu jest zdjecię modelu ale pod spodem miniaturka do powiększenia ze zdjęciem oryginału w kolorze ciemno-szarym
https://vasutmodell.com/roco-67298-poranyagszallito-silokocsi-leuna-mirathen-dr-iv
A tu cała rodzina typów silosów :
http://www.dybas.de/dybas/ne_evu_d/uebersicht_gw/ueb_gw_u/ueb_gw_uacs.html

Aktualnie ukończone jest montowanie części na ... 1 wagonie .
Posiedzielismy z GiGi w nocy z piątku na sobotę do 2.30 i mozolnie ta robota szła w sobotę ...
Zresztą na pierwszym modelu taka robota zawsze trwa 2 x dłużej a części jest do nałożenia 35-40 .
I ciągle trzeba podglądać zdjęcia z oryginałami ... które maja różną konfigurację niektórych elementów i godzina lecia za godziną .... :rolleyes:

Zajrzałem też na stacje Engelsdorf na Google - z którego pochodzi to wspaniałe 3 zdjęcie z 1990r ( to chyba dzielnica Lipska )
I nadal pomimo upływu zaraz 30 ! lat urzędują tam te wagony !
BR242 z szerokim białym pasem jeszcze w 1990 to dla mnie duże pozytywne zaskoczenie ! :niepewny:
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Jest jedno zdjęcie z Leuna-Mirathen :D
Po wejściu na stronę sklepu jest zdjecię modelu ale pod spodem miniaturka do powiększenia ze zdjęciem oryginału w kolorze ciemno-szarym
https://vasutmodell.com/roco-67298-poranyagszallito-silokocsi-leuna-mirathen-dr-iv
Muszę z przykrością ostudzić entuzjazm Hrabiego, gdyż to jest najzwyklejsza podła wizualizacja o_O !
BR242 z szerokim białym pasem jeszcze w 1990 to dla mnie duże pozytywne zaskoczenie ! :niepewny:
Wobec "zalewu" lokomotyw w "oszczędnym" malowaniu faktycznie można odnieść wrażenie, że w latach 90-tych nie było "Holzroller'ów" z szerokim pasem wokół całego pudła, a jednak trochę ich można znaleźć uwiecznionych na fotografiach (zwłaszcza do 1994 r., nie raz już odstawionych...). Ciekawostką może być "rodzynek" z numerem 071, który to się "uchował" przed wszechobecną i narzucającą ujednoliconą identyfikację wizualną korpomachiną DB AG i jeszcze w 1996 roku jeździł w "pełnym" malowaniu! Stosowny dokument poniżej :) :

- źródło: www.flickr.com/photos/42309484@N03/13956309608/in/album-72157627304662749/
- autor: G. Kammann
- opis: "142 071 + 142 226 Helmstedt 06.06.96"

1996.06.06. - Helmstedt - ''Holzrollery'' 142 071-0 DB AG oraz 142 226-0 DB AG z poc. tow..jpg

Nie tylko z pociągami towarowymi ;) ... być może :niepewny: ...
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Tak w między czasie nakładania części na silosy DR .
Rozwinięcie wypowiedzi z wątku o ST43 Albert Model / PMR :


Czyli w 2020r ST43 ze świńskimi ślipkami Albert M / PMR i wiadoma lokomotywa PKP Piko i pod koniec roku
ST43 z wiadrami Albert M / PMR.

W 2021r EP09 Piko ... i wreszcie na wokandzie stanie kwestia Trakcji Parowej .
Podejmie się tego Piko - to dobrze - kontynuję temat PKP w III i IV ep .
Nie podejmie się - też dobrze - kasuję 60%-70% ilostanu trakcji i taboru PKP .
Na razie asekuracyjnie posiadam 11 lok elektr. i spalinow. PKP. To nie jest dużo w porownaniu z innymi Kolegami .
Na razie brnę w wahadło 401Zb,401Zk, 401Zl,401Zp ... wczoraj zakupiłem 3x 401Zk .
Ale jak na świniach elektrycznych i spalinowych produkcja trakcji się zakończy ! ... Toooo .... ! :mad:
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
------------------------------------------------------------------ Klasyczna Kolej w Miaturze V -----------------------------------------------

Cykl prezentacji Wartościowych Technologicznie , miniatur, Wagonów Towarowych ze Świata GiGi i DRACULI ....
Wg. Norm Technologicznych i Norm Epokowych prof.Maseczki ...
I zakładając zasadę że jeśli wagon tu się pojawia tzn. że jest prawdziwą miniaturą w HO na miarę XXI w.

Brawa dla Loko Model nr.kat. 48439 ( LM01-019) Cena 149zł .
Węglarka z bud.ham. PKP Wddoh 0 489 396 epoka IIIA2 - NEM IIIb
Ex Om Königsberg DRG/ Om21 DB IIIep./ E 019 DB IVep. budowana w latach 1927 - 1941 w liczbie 19.572 szt.
Po II W.Św. znaczna część tych węglarek znalazła się na stanie PKP . Obecne na PKP do końca epoki IVB - NEM IVb .


Miniatura nagrodzona Czarnym Nietoperzem !

IMG_1135.JPG
IMG_1137.JPG
IMG_1139.JPG
IMG_1133.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
---------------------------------------------------------Klasyczna Kolej w Miaturze VI ----------------------------------------------

Cykl prezentacji Wartościowych Technologicznie , miniatur, Wagonów Towarowych ze Świata GiGi i DRACULI ....
Wg. Norm Technologicznych i Norm Epokowych prof.Maseczki ...
I zakładając zasadę że jeśli wagon tu się pojawia tzn. że jest prawdziwą miniaturą w HO na miarę XXI w


Kwasiarka ... !

Brawa 49300 Säuretopfwagen 546504 DB Hoechst AG ep III
Brawa 49301 Säuretopfwagen 090 0104-9 DB VTG ep IV
Cena 53,90 EUR
Dane : brak danych .


IMG_1125.JPG
IMG_1127.JPG
IMG_1129.JPG
IMG_1131.JPG
 

DieselPower

Aktywny użytkownik
Kupiłem sobie tą kwasiarkę, tyle że w II epoce. Udało mi się odnaleźć zdjęcie oryginału w internecie....i szkoda, że brawa nie wykonała jej do końca zgodnie z oryginałem...:ostrozny:
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Z tego co wiem było kilka typów tych kwasiarek , różniących się układem zastrzałów i liczbą turyli ( kamionek ) .
Ale nie wypowiadam się co do zgodności ... brak danych jak napisałem.
Technologicznie wagon wykonany jest na wys.poziomie ....

Na PKP jako wagony prywatne podobne kwasiarki dotrwały aż początku XXIw do epoki Vb ! do ca.2002 ( ? ).
Do dziś nie mogę się pogodzić że nie pojechałem do Brzegu Dln. żeby napawać się nimi . Dekadę wcześniej ok. 92 r założyłem że takich wagonów napewno nigdzie niema ani w Europie ani tym bardzie j w Polsce.
Dopiero "nekrolog" o zakończeniu ich eksploatacji w Św.Kol. wprowadził mnie w szok i furię ! :mad:
W tamtych latach Św.Kol specjalizował się wręcz w donoszeniu o "zamknięciach, zakończonch eksploatacjach" itp "pogrzebach" ale nigdy nie potrafił poinformować Czytelników o funkcjonujących jeszcze tematach ... za to miał stronę o filatelistyce .
Ech ! szkoda pisać .... :confused:
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Te kwasiarki różniły się też długością ...
Na mojej jest dł 9,3m czyli 10,69cm i taką długość wraz z buforami ma model .
Nie wykluczone że zrobili inny typ z jakiegoś niemieckieg skansenu/muzeum a wykorzystali oznaczenie od innego typu .

Świetnie ze zamieściłeś to zdjęcie z identycznym numerem !
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Jak dla mnie to dwie rozne kwasiarki.
Też tak uważam ...
Poniżej link do zdecydowanie bardziej podobnego ( identycznego ? ) typu do typu jaki wykonała Brawa.
Węzły zastrzałów są tu identyczne i ukośnie zakończone na górnym końcu słupki narożne ...a i turyle prawie identyczne.
( Säuretopfwagen aus dem Eisenbahnmuseum in Bochum-Dahlhausen )
Czyli na wersji DRG Brawa użyła opisu z innego typu.
https://flic.kr/p/fUSJNV I DR Bauart ....
https://flic.kr/p/6bA4QH
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Tak czy siak skok technologiczny kwasiarki Brawy w stosunku do opracowania Fleischmann'a jest ogromny !
Czy doczekamy się szybko kwasiarki Brawy w oznaczeniu PKP ?
Biorąc pod uwagę że - wg. info z Eisenbahnmuseum in Bochum-Dahlhausen - kwasiarek o różnych wersjach zbudowano w Niemczech kilkaset .


Poniżej kwasiarka w oznaczeniach PKP Fleischmann HO.
 

Załączniki