• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Synteza Sudecka . TKt2 PKP Dracula ....

OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
Nieśmiało zapytam ponownie o ten węgielek na podłodze.
Normalnie !...jak mawiała pani Lodzia z Miechowa - siostra gospodyni u majora SS w Wwie, podczas okupacji ...
Normalnie Panie Pułkowniku - Chorąży Warmiński ... stosujemy spec. kleik Tamiya Extra Thin 40ml nr 87038 - rzadki , wyposażony w pędzelek .
Robótka z wyczuciem a nawet z jakąś kompozycją ... Można pierwej namoczyć powierzchnię i zasypać albo pierwej posypać a później nawilżać .
Gwarantowany Efekt !
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
......................................................................................................................................... E S U ... ! ! ! ...............................................................................

----------------------------------------------- Klasyczna Kolej w Miniaturze III . ------------------------------------------------

Rozpoczynam cykl prezentacji Wartościowych Technologicznie ,"żywych" miniatur, Wagonów Towarowych ze Świata GiGi i DRACULI ....
Wg. Norm Technologicznych i Norm Epokowych prof.Maseczki ...
I zakładając zasadę że jeśli wagon tu się pojawia tzn. że jest prawdziwą miniaturą w HO na miarę XXI w.
Stawiam na przekaz obrazowy dobrej jakości + ewentualne podrasowanie przy pomocy patynizacji choć nie wszystkie wagony tego potrzebują .


Cysterna 30m3 Leichtbau-Deutzer Bauart DRG na pół ramie .
Do przewozu lekkich płynnych produktów mineralnych ( siostrzany typ cysterny Uerdingen na pełnej ramie ).

Budowany w latach : prototyp 1940. Serie 1941-43
W liczbie ca.2000 szt.
Ostatni rok exploatacji : na DB 1992
Dane za : Stefan Carstens "Güterwagen Band VII - Offene Wagen in Sondenbauart"


Model : E S U .
Model zdeklasował dotychczasowe - filigranowe w momencie debiutu a do dziś dość przyzwoite pod tym względem - wykonanie Klein Modellbahn ( obecne Roco po przejęciu form od K-M-bahn ) opracowane w połowie lat 90. Mające poważne błędy w wykonaniu pół ram i pomostu. Niestety model tej cysterny PKP w epoce IIIa i IIIc wykonało Klein Modellbahn.
Przydałaby się już wymiana technologiczna na wykonie ESU...

Model wyróżniony prestiżowym Czarnym Nietoperzem na Salonie Modelarskim w Wilczycy Książęcej .
Cena katalogowa wagonu 34,95 EUR .


IMG_8437.JPG
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Zbyszek

Zajebistość roku
Dzięki Ci Dracula za odpowiedź, bo mogłeś równie dobrze napisać, że klejem.
Cysterna ESU piękna, te pokrywy maźnic deklasują wszystko, tylko no właśnie, ktoś z ESU musiał by rozpocząć rozmowy, dostarczyć dokumentację.:cool:
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
no to kiedy taki model cysterny PKP z ESU ?
(...)Cysterna ESU piękna, te pokrywy maźnic deklasują wszystko, tylko no właśnie, ktoś z ESU musiał by rozpocząć rozmowy, dostarczyć dokumentację.:cool:
Właśnie ! Jak dotąd chyba nikt z Polski z ESU współpracy nie nawiązał. Podobnie z REE Modeles , R37 , Makete .
Szkoda - bo po za Piko - to pozostali wielcy producenci - moim zadniem- w temacie PKP odchodzą w przeszłość.

Dzięki Ci Dracula za odpowiedź, bo mogłeś równie dobrze napisać, że klejem.(...)
No taka smutna prawda o części modelarzy którzy nie chcę dzielić się wiedzą ...i ściemniają. :podstepny:
A to co Ci podałem to znakomity japoński środek nie pozostawiający praktycznie śladu po klejeniu.
 

404W

Znany użytkownik
no to kiedy taki model cysterny PKP z ESU ?
Pytanie tylko na jaki okres się nadaje ten model. Bo coś mi się zdaje, że albo na IIIa lub Va. Widzę, że co prawda mają też i dużą główną tablicę do napisów, ale nie mają drugiej [prawej] na właściciela.
Jest jeszcze Brawa, ...
Zbiorowy w IVa, normalnie marzenie.
Nie martw się. Tak właściwie, to Brawa statystycznie już średnio pasuje na IVa. W końcu to już nie 1952 rok.
Bez 3/4/11W, to właściwie jak bez nogi, ale niestety jeszcze nie w 2019 - chyba, że Ranger/Fred zrobi. Za to inne nowości może będą fit.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
Bez 3/4/11W, to właściwie jak bez nogi, ale niestety jeszcze nie w 2019 - chyba, że Ranger/Fred zrobi. Za to inne nowości może będą fit.
Dziękuję postoję. :D
Mnie interesuje m.in. 25szt. 3/4/11W .
Najlepiej wykonanie Brawy/ESU/E-T czyli po ca.160zł .
Buduję/kupuję klasyczne pociągi z 15-30 wagonami a nie 2-3 cacka żywiczno-trawione z niedoróbkami do gabloty na ołtarzyk ...
Już pisałem że co do mnie to albo - albo .
Albo ukażą się w najbliższych latach podstawowe konstrukcje taboru z lat 50 - 60 i trakcja parowa PKP ...
Albo moją podstawą będzie DB ! a PKP jedynie drugorzędnym dodatkiem . I wytnę 70% niemieckich wagonów w oznaczeniu PKP .
Na zasadzie zamiast 3-4 Oppelnów PKP zostawię 1 .
Jest jasne że ukazują się : albo polskie konstrukcje ale te które były exportowane do demoludów ( Albert Model ) , albo UIC ( Rivarrossi )
albo późne konstrukcje obecne w IV , V i VI epoce ( Piko )
I to jest trzeci krok ! ( I krok to niszowe edycje Drac.Wagg-Ind. ( 2002-2011) / 2 krok to obce konstrukcje w PKP wykonywane przez wielkich producentów ( 2005 do dziś ) ....
czy będzie 4 krok ...?! :niepewny:
Jeśli rynek osłabnie i nikt już się nie zdobędzie na konstrukcje z lat 50 i 60 ...
"PKP" okaże się tylko równoległą przygodą trwającą ponad2 dekady ( 2000-2020...2025 ) z ostatecznym fiaskiem w temacie
powojennej Klasycznej Kolei 1945-1979 ...
Dlatego w pewnym stopniu przygotowywuję się na taką ewentualność...
Dziś np.wyciąłem do końca węglarki ex Klagenfurt PKP Klein Modellbahn z ilostanu...
Przykro mi ale mimo entuzjazmu dla PKP i uwielbienia dla kolorku RAL3009 ! ...
Jestem zimnym wyrachowanym maniakiem Klasycznych Kolei. Dobrze się odnajduję w DB,DR,DRG.
Same SM/SP/ST/SU/EU i "czworonożne krowy" Eaos'y ,Zas'y . Gags'y nie przysłonią mi horyzontu w głąb lat 60 i 50 .
Po za tym PKP to zarząd już historyczny. PKP nie istnieje. I nikt mnie nie przekona ze tak nie jest ! :cool:
Wracając na chwilę do trakcji parowej ...To wg. rzymskiej maxymy "Jest później niż myślisz"...
Dyskusje czy Piko zrobi jakiś parowóz trącą już myszką...
Mam mieć modelidło-parowzidło z przed 200 Lat Technologicznych ?
W dobie BR94 ESU i szykujących się BR01 DRG,DB,DR Braw'y ?!
..."Jest później niż myślisz" ... jest 2019 r ! :obcy:
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Jestem zimnym wyrachowanym maniakiem Klasycznych Kolei. Dobrze się odnajduję w DB,DR,DRG.
Same SM/SP/ST/SU/EU i "czworonożne krowy" Eaos'y ,Zas'y . Gags'y nie przysłonią mi horyzontu w głąb lat 60 i 50 .
Po za tym PKP to zarząd już historyczny. PKP nie istnieje. I nikt mnie nie przekona ze tak nie jest ! :cool:
Hrabio, halo, halo :rolleyes: ? Jaki mamy rok? Hrabia rzecze, że 2019 rok... PKP nie istnieje... nie takie jakie znaliśmy lub pamiętamy... Hrabio... ale zaraz... chwila... o zgrozo :eek: !? Czy to możliwe...? Hrabia chyba nie wie... nie zauważył? Jak to możliwe :niepewny: !? Węszę spisek! Oszustwo... ktoś Hrabiego oszukał... mamy 2019 rok... a tu... gdzie DRG, DB i DR... one też nie istnieją :oops: !? Co teraz Hrabio ;) ?
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Hrabio, halo, halo :rolleyes: ? Jaki mamy rok? Hrabia rzecze, że 2019 rok... PKP nie istnieje... nie takie jakie znaliśmy lub pamiętamy... Hrabio... ale zaraz... chwila... o zgrozo :eek: !? Czy to możliwe...? Hrabia chyba nie wie... nie zauważył? Jak to możliwe :niepewny: !? Węszę spisek! Oszustwo... ktoś Hrabiego oszukał... mamy 2019 rok... a tu... gdzie DRG, DB i DR... one też nie istnieją :oops: !? Co teraz Hrabio ;) ?
Kolega Andrzej zbiera tylko tabor zarządów które już nie istnieją :p
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
Kolega Andrzej zbiera tylko tabor zarządów które już nie istnieją :p
Nic nie poradzę Waszmościowie że kręci mnie w kolei wyrazista filigranowość i tajemniczość ... a konstrukcje z dechami to mają szczególnie .
I jak się okazało z biegiem życia ... tajemniczość i wyrazista filigranowość ... kobieca ...
W ogóle to jest to "ciężka synteza" - na pierwszej randce ( nota bene 22 czerwca ... ) ja ze swoim wzrostem 192cm i gabarytami 109,5 kg
i ... baletnica ! 164cm i 55,5 kg ... :ROFL:
No ale ! wg. charakterystyki zodiakalnej : " kobiety o masywnej budowie ograniczają życiowo mężczyznę Wodnika " ;)
" kobieta musi Wodnika ekscytować ! ... inaczej ten mizoginiczny upiór zamyka się w swoim własnym świecie gdzie sam dla siebie stanowi najlepsze towarzystwo " :p

Myślę że jest to prawda ...w tygodniu potrafię od 9 rano do 2 w nocy zajmować się tematem modeli i kładę się z poczuciem nie wykonania "planu dziennego" ...
"Tak jak Skorpion bezpardonowo, sprytnie aż do obrzydliwości, walczy o partnera... nie walczy żaden ze znaków..."
...GiGi u mnie w mieszkaniu w chwilach gdy nie miała na nogach szpilek .. . chodziła na palcach ! ... fakt że nie miała z tym problemu :D
A ja to zauważyłem dopiero po 2 miesiącach ! :niepewny: ... ciągle widząc tylko oczy , usta ... i figurę :love:
To taka dygresja o charakterystykach zodiakalnych ... Coś w tym jest ! I to nie mało ... :obcy:

Ale wracając do kolei . Tak PKP , DRG , DR i DB nie istnieją . Trudno . Może i dobrze bo przynajmniej spektrum wagonów na zawsze jest zamknięte .
Etap współczesnej , dziś nowoczesnej neo-korpo-kolei końca V i VI epoki też kiedyś się skończy na rzecz całkowicie bezkształtnych bolidów bezzałogowych np. epoki VII czy VIII . O ile oczywiście Świat jeszcze będzie trwał w takiej postaci jak dziś ?
Pamiętam Piotra Sobolewskiego w l. 90 jak będąc świetnie zorientowany w DB zbierał ówqczesną współczesność ...ja DRG + troszkę I epoka .
W sklepach niemieckich pojawiał się z lupą i notatnikiem a później jeszcze z książką " DBAG 1998 Stand " - wprowadzał w osłupienie sprzedawców !
A dziś ? Epoka Va to już odległa historia .
Trochę się zbliżyłem do świata ;) ...bo mój punkt ciężkości przesunął się do III epoki DB i PKP .
Z moich obserwacji wynika że III epoka ma się w zachodniej części Niemiec najlepiej ! I jest epoka wiodącą .
Ktoś powie : ach to tylko Brawa ! Ale trzeba spojrzeć na ilość pozycji jakie ma AKTUALNIE Brawa w III epoce ... chyba ze 200 ! i te same
konstrukcje z lat 50 i 60 w IV epoce też ze 150 ! Exact - Train też się usadowił w epoce III - IV ...
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Hrabia Wodnik (y) Witam w Klubie hehehe :) A jeśli już o kolei....o PKP takim jaki zapadł w pamięć nie jednemu z nas to przyznam rację...szkoda że odeszło....jak to mówią ...to se ne wrati !
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Trochę się zbliżyłem do świata ;) ...bo mój punkt ciężkości przesunął się do III epoki DB i PKP .
Z moich obserwacji wynika że III epoka ma się w zachodniej części Niemiec najlepiej ! I jest epoka wiodącą .
Ktoś powie : ach to tylko Brawa ! Ale trzeba spojrzeć na ilość pozycji jakie ma AKTUALNIE Brawa w III epoce ... chyba ze 200 ! i te same
konstrukcje z lat 50 i 60 w IV epoce też ze 150 ! Exact - Train też się usadowił w epoce III - IV ...
Bo II i III epoka to czasy gdy produkowano wiele wagonów specjalistycznych, było wielu producentów taboru. Obecne czasy to unifikacja, mała liczba producentów (praktycznie monopolistów) stąd też ujednolicony tabor i brak smaczków które lubią modelarze a nie lubią operatorzy.

Bardzo podobnie mają linie lotnicze - najlepiej mieć jak najmniej typów samolotów, unifikacja to mniejsze koszty i większa elastyczność - dlatego Emirates mają tylko B777 i A380.