• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Synteza Sudecka . TKt2 PKP Dracula ....

Kriz8

Aktywny użytkownik
W Nowościach 2019 mógłbym zamieścić info. ( ale nie mogę - dane słowo zobowiązuje :cenzura: ) o już opracowywanym nowym wagonie polskiej konstrukcji ! dla Piko na 2019 r. Uchylę rąbka tajemnicy : to będzie kultowy wagon dla większości z nas ... I nowe wydatki ! :eek:
To nie wszystko ... Inna firma ( nie mam na myśli Robo ) szykuje drugi kultowy wagon polskiej konstrukcji na połowę 2019 r ! ... I kolejne wydatki ! o_O
A wystarczyłoby się ten miesiąc wstrzymać, do czasu jak poszczególni producenci zapowiedzą oficjalnie nowości. A tak to tylko zamęt.
Póki co to jest "wiem, ale nie powiem, bo coś więcej niż inni wiem, i jestem fajny" + "nie chcem, ale muszem, tj. nie muszem, ale chcem" + spekulacje rodem z azjatyckiego bazarku. Rozemocjonowanie godne nastolatka co pierwszy raz zobaczy co nieco...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
No właśnie, po co było w ogóle zaczynać dyskusję, której nie ma sensu ciągnąć, bo nie można podać szczegółów? Ile już razy była mowa, żeby podawać tylko informacje sprawdzone i kompletne, a jak nie można powiedzieć wszystkiego, to lepiej nie mówić nic. Najbardziej irytujące są takie sensacje "wiem, ale nie powiem"...
 

m_zntk

Aktywny użytkownik
Am sorry Mr.RMP ...ale nie można pytać o szczegóły... :D

Bo to tak jak z wątkiem kol.Telewizora11 ...nie opisał nigdy swojej metody patynizacji - zapewne z braku czasu , ciągle coś dla kogoś robił.
Jednak jak ktoś wnikliwie przejrzał cały wątek pod kątem zadawanych mu od czasu do czasu pytań ... To instrukcję metody patynizacji kol.Telewizora11 miał jak na dłoni ...oczywiście musiał być kto ktoś kto miał już pojęcie o patynizacji...
A Kolega RMP przecież pojęcie o epokach ma ;)
I potrafi umiejscowić daną konstrukcję zakresie epok ... A to by już znacznie zawęziło spektrum możliwych konstrukcji , czyż nie ? :obcy:
Informator wtedy zerwałby ze mną kontakt jako z osobą nieodpowiedzialną ... siatka wywiadowcza poniosłaby stratę nie do oszacowania !
A przecież pracuje ona - ta siatka - na obcym w sumie terenie w ciągłym zagrożeniu ... Brunner i Lose nie śpią ... ;)

oj tak, oj tak ;)
 

Zbyszek

Zajebistość roku
Witamy kolegę telewizora.:p
Co do wpisu Andrzeja, to zgodzę się z kolegami. Po co?
Tak strzeliłem z tą owocarką, bo skoro Rivarossi przerobiło formę na wagon z odsuniętymi żaluzjami, to może dało się przekonać, do zrobienia formy z polską owocarką, ale to tylko moje luźne olśnienia, po wpisie Pana Krzysztofa.
Co do troski o portfele? Wysyp nowości już jest tak duży, że spokojnie można powoli kupić wszystko.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
Post z przed 2 dni ...

Zamieszczam je tu nie po to żeby bawić się z Wami w zgadulę , ani nie po to żeby się popisywać . Od tego jest POPiS ...
Sygnalizuję żeby Ci co nie mają zasobnych portfeli nie byli zaskoczeni , żeby liczyli się z 3 nowymi konstrukcjami PKP planując wydatki .
Lub żeby zacząć odkładać kasę czy np. powstrzymać się od kupowania modeli innych zarządów.
Dlatego nie rozumiem Was : Kriz8 , Andrzej i Zbyszek.
Nie interesuje Was ogólna informacja o ukazaniu się 3 nowych polskich konstrukcji w 2019r . Idźcie dalej do innych tematów tu na wątku - "patynizacja industrialna" , czy inne wątki na forum. :gwizd:
Wielu liczy każdy grosz na modele... Widzę jak to wygląda, na zapłacenie 100zł za wylicytowany na All. wagon od kupującego czekam nie raz po kilkanaście dni. A to będą spore wydatki na przeciętną kieszeń Kowalskiego ...
Po prostu myśleliście że nagabywany , pytany przez innych puszczę parę z gęby i w wydedukujecie co to będzie ...i stąd ta irytacja. ;)

Koncentrujcie środki płatnicze !
W nieprzemakalnych workach po burakach ...
:LOL:
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
----------------------------------------------------------- Przebudowa rozstawu osi + montaż elementów fototrawionych -----------------------------------
----------------------------------------------
W wagonach PKP .Es(Wddo) 552 0 357-6 epoka IVa i Es-x 552 0 371-7 epoka IVc firmy Piko.

Niestety producent do wykonania obu modeli - węglarki UIC PKP , użył model wagonu przebudowanego ( Umbauwagen DB ) niemieckiej konstrukcji.
Wagon ten powstał w latach 1957-58 w wyniku demontażu pudła z drewnianym oszalowaniem z wojennych Klagenfurt'ów - Omm34 DB .
I zamontowania UIC-owskiego pudła o metalowym poszyciu . Tak przyszedł na Świat zachodnio-niemiecki Omm44 DB.
Rażąca różnica rozstawu osi , w oryginale 600mm , w modelu aż 7mm ! ( 6,89mm) nadawała "składance" zbyt karykaturalny wręcz wygląd jak na węglarkę UIC PKP ...
Stosunkowo szybko , po już pół roku od ukazania się obu modeli - nie mogąc patrzeć na ich architekturę i belaste elementy .
Dokonałem przebudowy rozstawu osi i modernizacji przy pomocy elementów fototrawionych w obu wersjach.
W ten sposób powstały dwa prawidłowsze już unikaty !
Efekt na poniższych zdjęciach ...


PS ...minęła dekada i wagony te opuściły przed paroma tygodniami Wilczycę Ks. ... wyparte przez dwa unikalne numery węglarek UIC PKP Roco.

IMG_7597.JPG
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
Do pełnej prawidłowości brakuje jeszcze poprawnych spawanych koziołków resorowych i podwójnego zawieszenia resorów. No i te nity są teraz od czapy. ;)
http://megami.cba.pl/wp-content/uploads/2005/03/IMG_2074.jpg
Niemniej podziwiam odwagę przy tej przeróbce, bo zmiana rozstawu osi to jak przeszczep kończyn... :eek:
Słuszne uwagi !
Pisząc "prawidłowe" miałem głównie na uwadze ten nieszczęsny rozstaw.
Zmieniłem w tekście z "prawidłowe" na "już prawidłowsze" . ;)
Niestety podwozie od Klagenfurta to podwozie od Klagenfurta ...i wszystkiego nie dało się skorygować.
Ale na tamte lata ( pierwsza dekada XXIw) po tej modernizacji wagon naprawdę mocno cieszył !


Stosowanie rygorystycznych kryteriów - a widzę że Kolega stosuje - owocuje jakimś ograniczeniem zakupów a przede wszystkim eliminacją w zbiorach modeli z błędami - ja nie mam sentymentów kolekcjonerskich.
W tym ostatni przypadku jakiś odzysk finansowy który można przeznaczyć do zakupów nowych modeli.
I to jest bardzo pozytywne ....
Np. posiadając już 9 tomów "Güterwagen..." S.Carstens'a , zauważyłem że niemalże wydanie każdego z nich powoduje
wycofanie 1-5 i więcej wagonów ze zbiorów ... i książki nie dość że są "za darmo" to przynoszą jeszcze zysk ! :giggle:
Dodatkowo tworząc trwałą zaporę wiedzy dla zakupów.
Ostatni tom wygnał mój ostatni egzemplarz Trix'a G Hanover/Stettin DRG ex Bay... stwierdziłem brak otworu ładunkowego na ścianach bocznych i inne błędy.
Polecam ten tom ( cena 45EUR . wysyłka 6 EUR) ponieważ znajduje się tam sporo materiałów i zdjęć o polskich wagonach przedwojennych ( a co za tym idzie i powojennych ) w niemieckich oznaczeniach :
- G(u) Posen,G München (Pl) w DRG , G90 w DB oraz rysunki w HO i 9 zdjęć tego wagonu !
- Gl Dresden (Pl) w DRG, Gl90 w DB i UWAGA ! Gbkl240 w DB w IV epoce ! Rysunki i 6 zdjęć !
- GG Dresden (Pl) w DRG , GG19/ GG90 w DB. 3 zdjęcia.
- V Hamburg (Pl) w DRg , V90 w DB Rysunki i 5 zdjęć.
+ tekst o nich po niemiecku ale zawsze pomoże trochę translator ...


https://shop.vgbahn.info/miba/shop/güterwagen+band+1.1-_3708.html
 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
Do pełnej prawidłowości brakuje jeszcze poprawnych spawanych koziołków resorowych i podwójnego zawieszenia resorów. No i te nity są teraz od czapy. ;)
http://megami.cba.pl/wp-content/uploads/2005/03/IMG_2074.jpg
Niemniej podziwiam odwagę przy tej przeróbce, bo zmiana rozstawu osi to jak przeszczep kończyn... :eek:
No cóż dziś te wagony mają wartość chyba głównie sentymentalną. Był wśród kilku modeli [Kassel, Villach udający 3/4/11W i Klagenfurt] od których, koło 2000 zaczęło się wydawanie PKP. I jakoś dla mnie "ujdzie w składzie". I raczej, żeby mu upgrejdować podwozie to raczej szkoda czasu, Detale pudła i stopnie prędzej.
A co do zapowiedzi zobaczymy jak będzie z tym pruciem kieszeni. W końcu to tylko wagony a nie lokomotywy. Sam Drakula przyznał, że na 3, 1 już nie budzi jego sympatii i kieszeni mu nie podziurawi. Więc z gustami innych może być podobnie. Zresztą jak dla mnie wagony prujące kieszeń to Bipa, i zwłaszcza - jeśli chodzi o stosunek ceny do skomplikowania modelu - 401Z Piko. No chyba, że to będą wagony w stylu 401V czy 406R - tu człowiek wie za co płaci.
 
Ostatnio edytowane:

Zbyszek

Zajebistość roku
Ja podwozie od tej węglarki bez skrupułów oderwałem i przeszczepiłem do Klagenfurta Piko z lat 70-tych, podobnie Duisburg DB, dał podwozie Villachowi też z lat 70-tych, bo bryły tych wagonów, były o niebo lepsze, niż po ''ulepszeniach formy'', ale do sedna.
Andrzej, zdradź, jak przyklejasz te resztki węgla do plastikowej podłogi?
Sprawa druga, co Pan Stefan w swoich książkach pisze o amerykańskiej węglarce 4-oś, bo intryguje mnie sprawa wzmocnienia na burcie lub jego brak. Co to za przebudowa i czy wagon taki mógł się znaleźć na PKP? Taki bez tego wspornika.
fleisch.jpg fleischmann-526302-niederbordwagen-bauart-00-tp-sncf-spur-h0-neuheit2012_p1.jpg
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Dlatego nie rozumiem Was : Kriz8 , Andrzej i Zbyszek.
Nie interesuje Was ogólna informacja o ukazaniu się 3 nowych polskich konstrukcji w 2019r . Idźcie dalej do innych tematów tu na wątku - "patynizacja industrialna" , czy inne wątki na forum. :gwizd:
Mnie osobiście interesuje informacja. Ale konkretna informacja, a nie jakieś strzępy, bo ktoś komuś szepnął do ucha bądź podejrzał przez dziurkę od klucza. Pełne informacje prędzej czy później i tak się pojawią. A tak, to póki co tylko chwalipięta się pojawił ;).
Wielu liczy każdy grosz na modele... Widzę jak to wygląda, na zapłacenie 100zł za wylicytowany na All. wagon od kupującego czekam nie raz po kilkanaście dni. A to będą spore wydatki na przeciętną kieszeń Kowalskiego ...
A tu bicie w patetyczne tony. Zarówno dla osób z mniej zasobnym portfelem, jak i da tych, u których się wylewa gotówka taka "ogólna informacja" nic nie wnosi do planów. Czy ten, kto liczy każdy grosz na modele, z miejsca odmówi sobie zakupu innego planowanego do nabycia modelu nie mając pojęcia co w ogóle się ukaże jako totalna nowość?
Po prostu myśleliście że nagabywany , pytany przez innych puszczę parę z gęby i w wydedukujecie co to będzie ...i stąd ta irytacja. ;)
Ja tam jestem spokojny :). Poczekam na bardziej oficjalnie informacje, tym bardziej, że wkrótce pojawiać się będą pierwsze zapowiedzi na przyszły rok. Wolę się miło zaskoczyć niż srogo rozczarować. Zresztą mimo znaczącej ekspansji polskich konstrukcji w ostatnich latach ciagle coś producenci nie mogą trafić w moje gusta :).
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
Sprawa druga, co Pan Stefan w swoich książkach pisze o amerykańskiej węglarce 4-oś
Bardzo niewiele. To dla nich OO Saarbrücken DRG późniejszy OO19 DB i OOu(x) DR . Rekonstruowany na DR w postaci demontażu drewnianego poszycia i zamontowania blaszanego. Po II wojnie mieli na DB tylko ca.100szt. Co do tych wzmocnień na ścianach nie ma żadnego info.
 

404W

Znany użytkownik
Ja podwozie od tej węglarki bez skrupułów oderwałem i przeszczepiłem do Klagenfurta Piko z lat 70-tych, podobnie Duisburg DB, dał podwozie Villachowi też z lat 70-tych, bo bryły tych wagonów, były o niebo lepsze, niż po ''ulepszeniach formy'', ale do sedna.
Andrzej, zdradź, jak przyklejasz te resztki węgla do plastikowej podłogi?
Sprawa druga, co Pan Stefan w swoich książkach pisze o amerykańskiej węglarce 4-oś, bo intryguje mnie sprawa wzmocnienia na burcie lub jego brak. Co to za przebudowa i czy wagon taki mógł się znaleźć na PKP? Taki bez tego wspornika.
Zobacz załącznik 615682 Zobacz załącznik 615683
Carstens pisze niewiele. Na przykładowym zdjęciu węglarki francuskiej w jego książce zastrzałów na polach skrajnych nie ma. Na rysunku u Przeździeckiego są. Jest zdjęcie węglarki TP z transportem WP w galerii Muzeum Kolejnictwa [Stacja Muzeum]. Fotki francuskich i PKP 'A znajdziesz tu i tam. A na 100% nasze TP znalazły się we Francji [i Niemczech] i na odwrót [mimo wymiany].
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
Mnie osobiście interesuje informacja. (...)
Aleś Ty mękoła Kriz8 ! :eek: Aleś Ty namolny chłopie ... :rolleyes:
Coś Ci napiszę rozjaśniającego jutro na PW - ale nie o nowościach 2019.
Tylko przestań już nudzić ... Ty chyba pochodzisz z Podhala ... ? ;)

I raczej, żeby mu upgrejdować podwozie to raczej szkoda czasu,
No tak dziś to wiemy w 2018r ! Ale 15 lat temu ? ...
Ubrałeś się już w Klagenfurty E-T ... ? ;)
 

404W

Znany użytkownik
No tak dziś to wiemy w 2018r ! Ale 15 lat temu ? ...
Ubrałeś się już w Klagenfurty E-T ... ? ;)
Ba, nawet 5 lat temu. A męczyłem naszego rocowskiego łącznika o secik w IVa - dwie węglarki UIC i drewniana, i męczyłem. Ale to były te lata jak rozmowy z Roco to jak grochem o ścianę, bo bankomat na fotelu miał wizje.
A Klagenfurt tylko, który najpierw, bo skorzystałem już z B. F.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
Ba, nawet 5 lat temu. A męczyłem naszego rocowskiego łącznika o secik w IVa - dwie węglarki UIC i drewniana, i męczyłem. Ale to były te lata jak rozmowy z Roco to jak grochem o ścianę, bo bankomat na fotelu miał wizje.
A Klagenfurt tylko, który najpierw, bo skorzystałem już z B. F.
...ten bankomat na fotelu do osławiony derektor Peter Magdefrau , no to była "osobowość" ...klasyka psychopaty !
Ale ostatniego zdania i tego skrótu B.F. kompletnie nie rozumiem ... :niepewny:
( Ty chyba znów jesteś po głębszym ... )
Hallo Sosnowiec ! :LOL:
Ja pytam czy kupiłeś Klagenfurty PKP w III i IV epoce Exact Train które właśnie na dniach się ukazały ? :cool:
 

404W

Znany użytkownik
...ten bankomat na fotelu do osławiony derektor Peter Magdefrau , no to była "osobowość" ...klasyka psychopaty !
Ale ostatniego zdania i tego skrótu B.F. kompletnie nie rozumiem ... :niepewny:
( Ty chyba znów jesteś po głębszym ... )
Hallo Sosnowiec ! :LOL:
Ja pytam czy kupiłeś Klagenfurty PKP w III i IV epoce Exact Train które właśnie na dniach się ukazały ? :cool:
Nieśmiało zapytam ponownie o ten węgielek na podłodze.
Nie, Magdefrau to był ostatni właściciel Roco jako osobnej firmy. Chodziło mi o jakiegoś bankomata obsadzonego jako dyrektor, wkrótce po przejęciu Roco przez bank. Wtedy jak się skończyło wydawanie tego co K. Koj im sensownie proponował, a zaczęły się chaotyczne pomysły ignoranta, n. p. z przerzucaniem kosztów na sklepy, co zaowocowało spadkiem sprzedaży w Niemczech.
B. F. ;););) :cool: Black Friday.