• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Synteza Sudecka . TKt2 PKP Dracula ....

DRACULA

Aktywny użytkownik
#1
Filozofia Kultur Węglowych w dobie zaciskajacych się dybów elektronicznych . :twisted:

  • ... synteza trójwymiarowego pejzażu klasycznej kolei epoki pary lokuje się gdzieś w rejonie Wałbrzych-Kłodzko-Lubań Śląski...oczywiście jest też silny pierwiastek tej syntezy m.in na terenie Pomorza czy opium pejzażu Siedmiowęzła Lubskiego ...
    Nie jestem modelarzem , zasadniczo nie interesują mnie nudnawe arkany konstrukcji...
    Ale interesują mnie jako dowód dominacji ekonomicznej trakcji parowej...
    To zawsze , od początku była ciężka synteza częściowo zorganizowanej przez kolej epoki pary - przestrzeni...swoista Kultura Węglowa wyrażająca się szeroką gamą aspektów.
    Od paleniska parowozu po kominek w tajemniczym pokoju z wampi ....
    Czy uda się kiedykolwiek zebrać wszystkie jej elementy ?
    TKt2 jest jednym z nich ... jest krokiem,zwrotem w tym kierunku ...

Dracula.


E Nomine - Angst

http://www.youtube.com/watch?v=QAd9F6p4kS0


TKt2 PKP epoka IIIc 1961 r.
50 Parowozownia Jelenia Góra
44 Parowozownia Węgliniec MDp Lubań Śląski
 

Załączniki

OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
#3
Konwersja Metalizowana TKt2 Dracula .( na bazie Roco).

TKt2 - 50 PKP D.O.K.P. Wrocław . Parowozownia Jelenia Góra. Naprawa Główna Z.N.T.K. Gliwice 15.września.1961
TKt2 - 44 PKP D.O.K.P Wrocław . Parowozownia Węgliniec.MDp Lubań Śląski .Naprawa Główna Z.N.T.K. Gliwice 1.pażdziernika.1961

Powłoki lakiernicze Weinert , natryskowo Colani 0.4mmm . Na specjalnym podkładzie dającym w modelu OPTYCZNY EFEKT FARBY OLEJNEJ NATRYSKIWANEJ NA METALOWEJ POWIERZCHNI kotła , skrzyń wodnych ! Super drobnej pigmentacji.
Całkowicie eliminującej wrażenie plastiku... PATRZ FOTO-PICTORIAL TKt2 !


Usunięte :
- armatura niemiecka ,
- dzwon,
- 4 chodnice na kotle ,
- zbiornik pod przednią belką zderzakową,
- podgrzewacz wody ,
- pompa wody.

Zamontowane :
- prądnica z rura odlotową,
- bandażowane rury zasilające od inżektora.

Przestrzennie nakładane filigranowe ( srebro) przewody pneumatyczne :
- do piasecznic,
- do zaworów do jazdy bez pary - i inne...

Napisy wykonane tampodrukiem.

Fototrawione tamponowane tablice z godłem , seria i numerem inwentarzowym.

Przeniesione z nad buforów na belkę przednią i na tylną skrzynię wodną fototrawione lampy polskiej konstrukcji K30-01 Kluba wraz ze zwisającymi przestrzennie filigranowymi przewodami (srebro) .

Wykonany nowy od podstaw układ elektroniczny.

Wszystkie egzemplarze TKt2 posiadają standartowo układ światła manerwego działającego po wpięciu dekodera Roco/ESU 10745.

Wersja dźwiekowa: dekoder ESU 3.5.

Zakres funkcji dekodera ESU 3.5

* - światła
1- dźwięk
2- gwizdawka ciągła
3- gwizdawka krótka
4- sprężarka
5- inżektor
6- światła manewrowe
7- szuflowanie
8- zawór bezpieczeństwa
9- odmulacz.

Na podstawie dokumentacji Tomasza Roszaka .
Konsultacja/świadek czasów TKt2 : Roman Witkowski.
Rysunki PMR K.Koj.
 

Załączniki

OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
#5
Lucjanek napisał(a):
bardzo słaba baza (a tym samym tania)
Nie zgadzam się.
Model został wykonany jeszcze w Europie i opracowany autentycznie przez Roco.
Z silnikiem oryginalnym Roco.
Partię zakupiłem 4 lata temu wcale nie tak tanio !
Tym niemniej konwersja nie kosztuje 2400-2600 zł jak swego czasu chodziły TKt2 na Allegro na tej samej bazie.
Ale ok. 1000zł mniej.

(koła plastik ,
Owszem jest to słabsza strona modelu.
Stąd zostały polakierowane dla podniesienia efektu RAL 3002 .
Są bajeczne koła do dokupienia Weinert za jedyne 129 euro .

jazda jak człapiąca żaba,
Dobrze że poruszyłeś ta kwestię.Zapomniałem w opisie podać informacji :

We wszystkich TKt2 poprawiona została zbieralność prądu poprzez wykonanie na 2 osiach kanałów z zamontowanymi sprężynkami.Tak jak u Fleischmanna.TKt 2 posiada dwie osie odsprężynujące piewrwszą i trzecią licząc od przodu parowozu.
Tak z tym była koszmarna robota
.


rozebranie to koszmar) ,
To fakt ! Model jest w sumie trudny w demontażu i w konwerterowaniu.
Konstrukcja wewnątrz jest bardzo skomplikowana i stanowi przysłowiowy "ciasny gorset" dla konwertera.
Ale nie jest to jednak chińszczyzna zmontowana przy pomocy tysiaca śróbek i kleju .
No ale raz kozie śmierć ... TKt 2 ze wzgledu na krainę po jakiej jeździła ta seria wart jest tej roboty ... :D

Co do wykonania stykowych elestycznych łącz wewnątrz umożliwjających wygodny demontaż to zamieszczę jutro zdjęcia i opis.
 
#7
Lucjanek napisał(a):
jeśli jeszcze tylko te fabryczne lampy byłby jakies profesjonalniejsze to za 1400zł nie jest źle
i w tym temacie za chwilę zostaniesz wypunktowany bo z tego co widzę są to polskie lampy z APM-u (obowiązujące do 63.r.bez czerwonego światła)
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
#8
Lucjanek napisał(a):
jeśli jeszcze tylko te fabryczne lampy byłby jakies profesjonalniejsze to za 1400zł nie jest źle
To nie są fabryczne lampy Roco , te zostały zdemontowane z nad buforów.
To są fototrawione filigranowe wraz z nóżkami lampy polskiej konstrukcji K30-01 produkcji Kluba w wersji przedniej i tylnej z półeczką.Przeniesione na inne miejsce zgodnie z oryginałem z początku lat 60-siątych.
Cena konwersji wynosi 1580zł .
Układ świateł manerwowych 100zł.
Dekoder dźwiękowy ESU 3.5 z opracowanym dźwiękiem przez spec.inż.Andrzeja Bożka 460zł.
Weinert oferuje własne koła za 129 euro czyli za 520 zł.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
#10
Wiadomość dla Adama HO dotycząca zakupu .

"Część użytkowników nie mogła zostać dodana, ponieważ zablokowali oni otrzymywanie prywatnych wiadomości." - taki komunikat pojawia mi się w momencie wysyłania odpowiedzi na PW :eek:
Więc nie wiem czy je otrzymujesz ?
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
#12
Informuję że TKt2 - 50 Jelenia Góra w wersji dźwiękowej jest już nie dostępna.
Dostępne są :
- TKt2 - 50 wersja z przyłączem DCC + elektroniczny układ światła manewrowego.
- TKt2 - 44 Lubań Śląski wersja z przyłączem DCC + elektroniczny układ światła manewrowego.
I TKt2 - 44 Lubań Śląski wersja dźwiękowa z dekoderem ESU 3.5 + elektroniczny układ światła manewrowego za ok 7-12 dni.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#14
Mam nadzieję, że moją zrobiłeś w wersji full options. Ciekaw jestem co za dźwięk AB wymyślił?!! Nagrywarka jest u mnie więc jak nie powie to nie dostanie 8) .
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
#15
Tomek K napisał(a):
Mam nadzieję, że moją zrobiłeś w wersji full options. Ciekaw jestem co za dźwięk AB wymyślił?!! Nagrywarka jest u mnie więc jak nie powie to nie dostanie 8) .
Twoja jest jeszcze w kolejce do roboty ...ale to już kwestia 2-3 tygodni.
Niestety wydz. "E" ma swoja kolejność nie wiem czym podyktowaną.
Pociesz się że na swoją też czekam ... i ciągle nie przychodzi.
To będzie TKt 2 44 Parowozownia Węgliniec z delegacją do MDp Lubań Śląskiz dźwiękiem spec.inż.A.B.
Taki też jest napis na budce maszynisty.

Po Nowym Roku zaczynam jazdę z Ty4 ... :shock: ...więc wszystko musi być ukończone.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
#16
Informuję że wersja dźwiękowa TKt2 44 Lubań Śląski jest już nie dostępna - kompletnie zamówiona.

Dostępne są jeszcze tylko wersje podstawowe ze światłem manewrowym po wpięciu dekodera TKt2 50 i 44.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
#18
Jedyne co planuję w epoce IV to Ty2 ... ale to pieśń przyszłości : 2012 r.
Zamykam się w świecie klasycznej pary i "effóf "... czyli lata 40-ste , 50-siąte i 60-siąte oraz przełom 60-siatych i 70-siątych czyli epoki IIIa,b,c i IVa.

Choć wg. mojej nomenklatury to epoki :
IIIA1 1945-1950/51 godło orła i wagony towarowe z zerem na początku numeru
IIIA2 1950/51-1956 godło orła i wagony towarowe bez zera na początku numeru oraz w kolorze szarym
IIIA3 1957-1958 godło orła, likwidacja koloru szarego i klasy 3
IIIB1 1959-1962 bez godła i litery PKP na wagonach towarowych z płaskim brzuchem
IIIB2 1963-1967 bez godła i litery PKP na wagonach towarowych z dużym brzuchem

i IV1 1968-1974 numery UIC , kod literowy z epoki III w nawiasie


Gdzie liczba rzymska oznacza epokę , duża litera A okres z orłem , B okres bez orła.
Cyfry arabskie podokresy.
Jeszcze dyskusyjna jest epoka IVb czyli 1975-1979 ...
Faktem jest że do 1977/78 r chodziło sporo jeszcze trucheł bez dopuszczenia do ruchu międzynarodowego , robiących genialny klimat kolei !

Dalej to późna-kolej do 1992 roku... następnie neo-kolej i dziś anty-kolej ...ale to tylko moje zdanie , nikomu go nie narzucam ;)


"Potrzebne polskie modliszki do obcinania kończyn i łbów obrzydliwym obcym trutniom !"
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#19
Coś pokręciłeś. "0" na początku numeru było w IIIb a nie w IIIa, a w IIIc to naprawdę zlikwidowano klasę "1" a nie "3" choć patrząc na oznaczenia klas to wychodzi inaczej, i tak wagony z "twardymi siedzeniami stały się klasą "2" z miękimi klasą "1".
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Aktywny użytkownik
#20
Tomek K napisał(a):
Coś pokręciłeś. "0" na początku numeru było w IIIb a nie w IIIa, a w IIIc to naprawdę zlikwidowano klasę "1" a nie "3" choć patrząc na oznaczenia klas to wychodzi inaczej, i tak wagony z "twardymi siedzeniami stały się klasą "2" z miękimi klasą "1".
Zero na początku numeru było w IIIa :p

Wiadomo że dupą do kljenta...ale zniknęła oficjalnie "3" trójka na pudłach wagonów i to dla nas jest najistotniejsze. :D

Informuję że edycja TKt 2 została całkowicie rozdysponowana :twisted: