• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SU46

Reakcje
3.349 16 0
Informuję wszystkich zainteresowanych, że to już ostatnie dni, kiedy olsztyńską SU46-035 (na początku marca tego roku oddelegowana z Dolnośląskiego Zakładu PKP Cargo) można podziwiać na linii kolejowej nr 221 Gutkowo - Braniewo. Lokomotywa, jak widać na zamieszczonym poniżej zdjęciu, ma się dobrze, jednak linia nr 221 od 13 września zostaje zamknięta na dobre, wstępnie do końca 2020 r. jednak znając życie, remont i modernizacja linii może potrwać nawet dwa lata.

Od 13 września na trasie Olsztyn - Braniewo / Braniewo - Olsztyn obowiązywać będzie zastępcza komunikacja kołowa. Wstępnie ze względu na remont odcinka od Olsztyna Zach. do Gutkowa, później "na warsztat" idzie odcinek Gutkowo - Dobre Miasto. Na dalszą trasę (odcinek Dobre Miasto - Braniewo), podobno zabraknie finansów (z informacji u źródeł w PKP PLK Olsztyn, nastąpił spory wzrost kosztów, po szczegółowej analizie "w terenie", w tym geodezyjnej itp. itd.), stąd prawdopodobnie odcinek Dobre Miasto - Braniewo poddany zostanie tylko kosmetyce. Co będzie - życie pokaże.

Plany z lutego 2018 r. przewidywały m.in. wymianę toru na całej, niemal 90 km. trasie, podniesienie prędkości szlakowej do 100 km/h (z obecnie obowiązujących 60 km/h, a odcinkami nawet 30 km/h), zcentralizowanie sterowania ruchem (z Gutkowa), przebudowę peronów i przystanków, w tym utworzenie nowych i przesunięcia lokalizacji kilku starych (np w Henrykowie) czy też modernizację wiaduktów i przepustów. Tak jak wyżej napisałem życie pokaże, co wyjdzie z tych ambitnych planów. Obecnie, nawet głębsza modernizacja odcinka z Gutkowa do Dobrego Miasta jest zagrożona z powodu wspomnianego wzrostu kosztów. Wracając do SU46-035, jeszcze do 13 września, przy odrobinie szczęścia i oczywiście wykorzystaniu jej na tej linii, będzie można ją spotkać w Gutkowie, Dobrym Mieście, Ornecie, Pieniężnie, Braniewie czy pomniejszych przystankach... później lina zostaje zamknięta. Z moich ostatnich spotkań z SU46-035 lokomotywę tą widziałem np. w dniu 15 sierpnia (wracała wówczas luzem z Braniewa do Olsztyna) oraz w dniu 17 sierpnia 2019, kiedy prowadziła eszelon do Braniewa - można wręcz rzec, niemal dedykowane zadanie dla SU46-035 w woj. warmińsko-mazurskim.

Zdjęcie nr 1: Eszelon z 18 platformami (16 z czołgami PT-91 Twardy i dwiema z wozami zabezpieczenia technicznego WZT-3, na początku składu platform i na końcu) oraz pojedynczym wagonem 2 kl., prowadzony przez SU46-035, na odcinku Orneta - Henrykowo, w km. 47.5 linii nr 221 (w lesie przed Nowym Dworem), złapany w tym miejscu o godz. 11.56, w dniu 17.08.2019 (sobota). Czołgi PT-91 prawdopodobnie z 9 Braniewskiej Brygady Kawalerii Pancernej im. Króla Stefana Batorego (na wieży czołgów była charakterystyczna tarcza herbowa brygady, jeżeli dobrze rozpoznałem ją na stojących na platformach czołgach (patrz zdjęcie nr 2. - poglądowe). Można też dodać, że stacją macierzystą platform będących w składzie pociągu (serii Slmmps, typu 443Z - rekonstrukcja typu 426Za) był Żagań (CT Dolnośląski) (skład wracał z poligonu w pobliżu Żagania ?), a na końcu składu był pojedynczy wagon 2 kl. typu 111A z przedziałami pełnymi żołnierzy-czołgistów.

SU46-035 i eszelon z czołgami PT-91 Twardy.jpg


Zdjęcie nr 2. Tarcza herbowa 9 Braniewskiej Brygady Kawalerii Pancernej im. Króla Stefana Batorego (na wieży czołgu PT-91 i na banerze obok). Zdjęcie wykonane w trakcie wystawy starych pojazdów oraz wystawy militarnej, w Dobrym Mieście w dniu 22 czerwca 2019.

PT-91 z 9 Braniewskiej Brygady Kawalerii Pancernej im. Króla Stefana Batorego w Dobrym Mieście.jpg


Co ciekawe z tego przejazdu SU46-035 linią nr 221, w dniu 17.08.2019 dostępny jest film na yt, nakręcony w pobliżu Braniewa.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.382 463 29
:love:SU46 + Oliwkowa Bipa:love: Moje ulubioneee!!!
Klasyczne zestawienie z minionej już epoki V :(
Nieudolne, uproszczone naśladowanie klasycznego malowania z IV epoki: wagony w kolorze tylko z daleka przypominające oliwkowe, ale bardzo wyblakłe i matowe, bez ozdobnych pasków kremowych (nawiasem mówiąc, to wcale nie jest klasyczne malowanie z V epoki, takie uproszczone malowanie byle jaką farbą rozpoczęto stosować jeszcze w głębokiej epoce IVc, w latach 1980.), a lokomotywa w trawiastych odcieniach zieleni, mocno odbiegających od eleganckiej ciemnej zieleni i seledynu oryginalnego malowania. Ja wiem, wyłazi ze mnie marudny staruch, dla którego tylko to, co dawne, jest OK, a wszystko co nowe jest be. ;)

A teraz na poważnie: Nie jestem wrogiem nowości, pod warunkiem, że coś sobą reprezentuje. Ostatnie 30 lat to okres eksperymentów w zakresie malowania taboru, nie zawsze udanych. Ale jest coraz więcej pozytywnych przykładów. Mnie bardzo podoba się obecne (stosowane zresztą już od wielu lat) szaro-biało-granatowe malowanie PKP IC (żadne ICCC...). Mimo, że w zasadzie nie zbieram epoki V i VI, to skusiłem się na EU07 ze składem wagonów w takim malowaniu. Ciekaw jestem, jak prezentowałaby się w takim malowaniu SU46... Nie jestem też wielkim wrogiem granatowego malowania PKP Cargo. Mogło być lepiej, ale przynajmniej jest to jakiś jednolity i w miarę konsekwentny schemat malowania. Ciekawe jest malowanie Kolei Mazowieckich - zupełnie inne od tego, do czego przywykliśmy przez dziesięciolecia, ale ma coś w sobie. Zwłaszcza nowe ezt prezentują się w tych barwach bardzo dobrze. Z kolei obecne barwy Polregio mnie raczej odstraszają, a zwłaszcza ten pomarańczowy "śliniak" na czole. Tak więc z nowościami bywa różnie: niektóre są udane, inne wręcz przeciwnie.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
SU46-032 Czerwone PKP Cargo :love:
Warto oglądnąć sobie i uświadomić, że nadchodzący Czerwona Suczka PIKO będzie mogła
prowadzić skład pociągi osobowego bądż pośpiesznego ale tak krótka relacja Cottbus - Żagań
rodzi więcej pytań i odpowiedzi bowiem wagony PKP Intercity mogły być użyte jako osobowy...?
 

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
1.021 2 1
SU46-032 Czerwone PKP Cargo :love:
Warto oglądnąć sobie i uświadomić, że nadchodzący Czerwona Suczka PIKO będzie mogła
prowadzić skład pociągi osobowego bądż pośpiesznego ale tak krótka relacja Cottbus - Żagań
rodzi więcej pytań i odpowiedzi bowiem wagony PKP Intercity mogły być użyte jako osobowy...?
Jeździł taki pociąg. Wynikało to z faktu, że SU46 była luzem podsyłana z Żagania do Cottbus na pociąg IC Wawel, więc wykorzystano to do uruchomienia dodatkowego pociągu osobowego. SU46 obsługiwały wówczas jeszcze planowo pociągi PKP PR relacji Żagań - Forst (Lausitz). Pomysł wykorzystania podsyłu lokomotywy powstał podczas uzgodnień rocznego rozkładu jazdy pociągów, a wówczas jeszcze pociągi międzynarodowe (również osobowe) dofinansowywało właściwe ministerstwo. Później okazało się, że strona niemiecka nie akceptuje wagonów PR, które dotąd jeździły tylko do przygranicznego Forstu, więc ściągnięto te od PKP IC.

Poza tym, SU46 w czerwonych barwach PKP Cargo SA można było jeszcze spotkać z pociągami osobowymi na odcinkach Żagań - Legnica, Żagań - Zielona Góra i Żary - Węgliniec oraz w ruchu towarowym w rejonie Żagania.

DSCN2415.jpg
 

Miron92

Aktywny użytkownik
Reakcje
418 0 0
28.02.20 | Goliszów | SU46-047 prowadzi pociąg TMS 664001 relacji Wrocław Główny - Leszno Górne, który jest podsyłem wagonów pod eszelon relacji Leszno Górne - Ustka. Skład na zdjęciu mija budynek po byłej stacji Goliszów.

 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.614 107 12
Za profilem Fejsbukowym o SU46
2020.09.04 Kolejne SU46 sprzedane - aktualizacja!

Widzieliśmy, że niemałą sensację wzbudził post o sprzedanych lokomotywach, a tym bardziej informacja, że dwie lokomotywy trafią do przewoźnika co byłoby sporym zaskoczeniem. Celowo nie podaliśmy nazwy tej firmy z uwagi na to, że taka informacja wymagała jeszcze pewnej weryfikacji, jak się okazało zupełnie słusznej :) (poprzednia informacja została już edytowana)

Zatem do kogo trafią pomorskie SUki?
SU46-009, 010 i 030 zakupiła firma Bamar Eksport-Import
SU46-039 i 051 zakupiła firma Koksik Sp. z o.o. z Gdańska

Raczej rozwiązują się wątpliwości czy lokomotywy wrócą do ruchu, mimo że dla sprzedanych pojazdów nie było wymogu fizycznej likwidacji.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 2
Koleje w Polsce 6

Podobne wątki