• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SU46

Jacek R

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
Dołączę kiepskim zdjęciem ale może ktoś coś podpowie - przezrocze zrobione chyba w 06/07.1980r w okolicach Jeleniej Góry. Na przejeździe kolejowym ale nie mam pojęcia gdzie dokładnie. SU46-? wydaje mi się, że druga cyfra to 5 i tyle wiem.
2017-05-04-0001 b.jpg
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.498 35 1
piękne zestawienie składu - obala kilka mitów i pewnie wprowadzi w zakłopotanie wielu co mają problemy z zestawieniami składów w skali 1:87 :LOL:
a lokomotywa to może być SU46-052.
 

Jacek R

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
Wpatruję się w powiększeniu i na tym ORWO Chrom bardziej mi pasuje SU46-025 - też była w Jeleniej Górze w tym czasie
 

Romun

Użytkownik
Reakcje
91 0 0
Zdjęcie obejrzał mój przyjaciel ówczesny maszynista MD Jelenia Góra.
Według jego opinii jest to SU46-025 z pociągiem 77642 Karpacz-Goerlitz ( zestawienie kolei DR).
Pociąg znajduje się na odcinku Karpacz-Mysłakowice.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Nie chciałem zabierać głosu, bo nie byłem pewien, ale też mi się wydaje, że to są wagony DR, nie PKP. Nie da się odczytać skrótu zarządu DR czy PKP, ale wielkość i proporcje tego napisu (wysokość i długość) bardziej mi pasują na DR. Małe wątpliwości budzi kolor wagonów, trochę za bardzo oliwkowy, ale to może być zniekształcenie oddania koloru na starej fotografii.
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
834 9 0
Akurat to, że na fotografii powyżej mamy wagony DR to nie ulega wątpliwości. We flocie PKP nie było igreków 2 klasy prod. NRD bez ogrzewania nawiewnego (dostawy sprzed 1971 r.), a na fotografii dokładnie taki wagon idzie za SU46. Można to rozpoznać m.in. po charakterystycznej kratce na dachu (tu od strony lokomotywy), jak również braku tego całego 'wisiora' skrzynek i przewodów od ogrzewania nawiewnego na środku poniżej spodu pudła. Ponad wszelką wątpliwość jest to jeden z wagonów 2 klasy standardu Y kolei DR dostarczonych w 2 partiach w 1966 (85 szt.) i 1969 (57 szt.) roku. Nie mniej interesujący jest REKO serii 'Bghw' lub 'Bghwe' idący jako drugi w składzie. Wagony te zasadniczo przewidziane były wyłącznie do ruchu krajowego, aczkolwiek widywałem je już kilkukrotnie na archiwalnych zdjęciach w ruchu międzynarodowym (głównie przygranicznym).

Jeżeli to istotnie odcinek Karpacz-Mysłakowice, to zdarzały się na nim wagony DR już wcześniej. O ile dobrze pamiętam, w SRJP 1974/1975 kursował bezpośredni wagon 2 klasy kolei DR w rel. Leipzig-Karpacz i szedł właśnie tędy.
 
Ostatnio edytowane:

Jacek R

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
Panowie szacun i wielkie dzięki za rozszyfrowanie fotki sprzed 37 lat :). Su46-025 też mi pasuje, wagony jak najbardziej DR, a kolega Rumun podpowiedział linię i zerkam na Google street i czy to nie jest Milków ?
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
Jak widzimy od czerwca 1975 r były to bezpośrednie wagony rel. Dresden - Karpacz i Karpacz - Reichenbach. A i skład był prowadzony dużo ciekawszą trakcją. :)

D-1489.jpg
 

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
363 2 0
Pozwolę sobie na prezentację wyników małego dochodzenia, które przeprowadziłem po powrocie z pracy (zamiast spać :D)

http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/?locale=pl&gui=new&sessionID=3279335
https://www.google.pl/maps/@50.8074...4!1spu67wK-G6Vl25buvj4vVww!2e0!7i13312!8i6656

Na zaprzyjaźnionym forum kolega @Qcyk zauważył popularny chlebek po lewej stronie kadru. Ja zgodnie z moim wykształceniem zacząłem rozpoznawać teren po budynkach. I tak wyszło. Przepraszam za bezczelne mazanie pędzlem po fotografii.



Ten zielony bohomaz to na szybko przeniesiona elewacja tego budynku, który na zdjęciu z SU46 jest w budowie - na zdjęciu numer 2 widać ładnie jego okna. Brązowym kolorem zaznaczyłem kalenicę wychynajacą ponad brzydkim klockiem natomiast czerwonym kolorem zaznaczyłem najbardziej widoczny domek z lukarną z dwoma okienkami.

Jakby ktoś miał jeszcze wątpliwości - na zdjęciu SU46 się lekko łamie w prawo a po lewej od lokomotywy widać rozkraczny słup SN 3 żyłowy. Linie SN ponadto biegną przed i za torem - jest tam tak do dziś. Szkoda, że google street view robiło zdjęcia latem gdy bujna roślinność wszystko załaniała. Nie wiem jak wyglądał tam system dróg ale fotografię popełniono najprawdopodobniej z miejsca upuszczenia ludzika google. Zdjęcie z geoportalu celowo obróciłem do góry nogami.
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
834 9 0
Tak się akurat złożyło, ze miałem dziś okazję spotkać wyżej wspomnianą SU46-041 na terenie lokomotywowni Leszno. Pożar, jak to miało miejsce w niemal wszystkich wcześniejszych przypadkach, zdewastował całkowicie kabinę A (nr 1) maszyny, zasadniczo przypieczętowując jej dalszy los. Sytuacja ta skurczyła ilostan czynnych maszyn rodziny 303D do jedynie 7 egzemplarzy na dzień 14.05.2017 r. Można więc powiedzieć, że to niestety kolejny sygnał zapowiadający schyłek planowej eksploatacji serii SU46,

DSC06439.jpg

SU46-041 / Leszno / 14.05.2017 r.
 

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
363 2 0
SU46-004 - Olsztyn/Białystok
SU46-017 - Lublin - służy głównie prowadzeniu pociągów w kier. Chełma i Ukrainy.
SU46-029 - Węgliniec (kruszywa)
SU46-035 - Węgliniec (kruszywa)
SU46-047 - Węgliniec (kruszywa)

No i w teorii sprawna jest ST46-01 ale nie wiem jak z papierami. Rok temu w czerwcu, kiedy w teorii była niesprawna i odstawiona widziałem w Węglińcu jak w tumanach dymu robiła manewry.

Ważna sprawa - kiedy jeździła SU46-041 potrafiła jednego dnia pracować w Lesznie by nagle znaleźć się np. w Szczecinku. Podobnie było z SU46-054. Wpisywanie przydziału przy dużym zapotrzebowaniu na przewozy (głównie pojawiające się znikąd eszelony) może być zgubne ale opisałem to tak jak wyglądało w większości. Nie znam losów pozostałych lokomotyw. SU46-041 ratowała jeszcze swoją posługą firmę Orlen bo im zdefektowały dwa ST44 i pracowała ona z orlenowskimi cysternami na D29-14. Jej służba w ostatnich dniach pracy odbywała się głównie w Gostyniu, Miejskiej Górce i Ostrowie Wlkp ze składami związanymi z obsługą cukrowni (razem z lokomotywami ST43 i ST44 PKPC).
 
Ostatnio edytowane:

Mateusz M

Znany użytkownik
SKMK
Reakcje
18 0 0
:cry::cry::cry: Szkoda takiej loki. Epoka zielonych SU46 zakończyła się.
Czemu nie jakaś niebieska..... tylko ta ostatnia zielona:mad:
041 to mój ulubiony lok z tej serii lokomotyw.
 
Ostatnio edytowane:

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
834 9 0
Rozwijając wątek sprawnych lokomotyw serii SU46 na dzień dzisiejszy to jest to trudne do sprecyzowania, gdyż co najmniej kilka maszyn charakteryzuje się zdecydowaną tendencją do awarii zmieniających ich bieżący stan sprawności na ewentualnej liście. Taką lokomotywą jest np. SU46-004. Licząc i tą maszynę, mamy sumarycznie o 1 więcej, czyli 8 szt. sprawnych. Ściślej prezentuje się to następująco:

-SU46-004 / Olsztyn.
-SU46-017 / Lublin.
-SU46-023 / Węgliniec.
-SU46-029 / Węgliniec.
-SU46-031 / Olsztyn.
-SU46-034 / Węgliniec.
-SU46-035 / Węgliniec.
-SU46-047 / Węgliniec.
 

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
363 2 0
Warto tutaj zaznaczyć, że powyższe dzieło jest zasługą dwóch pracowników spółki PKP Cargo, którzy wedle znanych mi informacji (jeden z nich jest moim kolegą) poświęcili w pełni swój prywatny wolny czas na wykonanie naprawy pudła - szpachlowanie, łatanie ubytków, szlifowanie oraz malowanie. Robili wszystko sami. Nie wiem czy życzyliby sobie wymienienie ich z imienia i nazwiska, więc niech to pozostanie tajemnicą. Wyszli ze swoim hobby na kolejny - wyższy poziom bycia miłośnikiem kolei.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 2
Koleje w Polsce 6

Podobne wątki