• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK SU46 - ST46

OP
OP
pado

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.509 33 0
No ja odbieram to tak: łołapie...lę jesteś wielki. Już wiesz?
Dziękuje za miłe słowo ;)
To, że wydruk trzeba szlifować to niestety smutna prawda, ale... bawiąc się syreną zauważyłem, że lepiej przeszpachlować i dopiero szlifować niż wygładzać sam wydruk...
Nie zgodzę się z tobą w tej materii ;) Wygładzanie jest zależne od tego jak głęboka jest nierówność, a w moim przypadku zeszły one w większości po pomalowaniu tego miejsca podkładem i zeszlifowaniu papierem ściernym. Szpachli nie daję na czoła bo potem jej nie zbiorę z uwagi na jej grubość, twardość i powierzchnię/miejsce do szlifowania. Następne fotki jakie tu wrzucę to model po drugim podkładzie i wtedy porównamy różnicę ;)

Dziś kolega @SP9XUR widział moje wydruki na żywo, po pomalowaniu podkładem gołym okiem. Widział także model wagonu 401Zb po pomalowaniu + kalki, jaki prezentowałem w drugim watki. Może podzieli się z wami swoimi spostrzeżeniami na temat tych wydruków ;)
 

Astro

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
9.810 301 15
Szpachli nie daję na czoła bo potem jej nie zbiorę z uwagi na jej grubość, twardość i powierzchnię/miejsce do szlifowania.
no tak, zapominam że to wszystko maleńkie i trudno szlifować... Choć powiem ci, że mam szpachlę humbrola i wybornie się ją szlifuje, nie jest twarda jak tamiya - z tą się mordowałem. No ale w sumie wiesz lepiej co ci łatwiej i co daje lepszy efekt końcowy.
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
Swoją drogą to pytanie jest też czyi jaka szpachla trzyma się dobrze materiału światłoutwardzalnego z jakiego są te wydruki ? Ja osobiście nie stosowałem szpachli do wydruków 3D i popieram Szymona, że dla skali Z i pewnie też N warto stosować technikę w której szlifuje się wydruk pomalowany podkładem. W takim wypadku trochę ten podkład robi za szpachlę w szczelinach a obróbka tak przygotowanego wydruku jest OK. Szymon też dobrze rozwinął technikę prawidłowego ustawienia orientacji wydruku na skutek czego sam wydruk jest lepszy i ma mniej warstwowania oraz technikę oddzielania detali - na pozór więcej roboty bo trzeba je wkleić ale pozwala to znacznie lepiej i łatwiej wyszlifować powierzchnie podstawowe. Ja ostatnio zacząłem tez testować "automatyzację szlifowania" wydruków - czyli wykorzystania narzędzia typu Dremel z końcówka w formie siateczki ściernej - przy odpowiednim stosowaniu (nie za silny docisk) sprawdza się dobrze - nie prowadzi to do szybkiego zeszlifowania ryfli a można usprawnić etap szlifowania-polerowania.
 
OP
OP
pado

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.509 33 0
Do takich powierzchni i tych grubości braków w budzie, szpachli nie zastosuje bo bym poległ z jej wyszlifowaniem. Mam tylko doświadczenia ze szpachlą wamodu i wiem że to twarda skorupa się zrobi, którą zebrać z zakamarków bardzo trudno. Może inne szpachle są lepsze....ale to i tak przesada aby je stosować na ubytki rzędu 0.1mm:) zwykły podkład w farbie elegancko załatwia sprawę. Poniżej fotki pudła
20181013_082853.jpg
20181013_082754.jpg
20181013_082736.jpg
20181013_082718.jpg
20181013_082630.jpg
z porannego malowania budy drugi raz po wczorajszym szybkim przeszlifowaniu. Teraz jeszcze jeden lekki szlif tego co widać wyżej iuzbrajam pudło w dodatki. Się doczekać nie mogę :)

Jak odbieracie czoła z wczoraj i dziś? Zapewniam że te mikro dziury jeszcze znikną jak na to pójdzie farba i lakiery bezbarwne.
 
OP
OP
pado

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.509 33 0
jaka jest różnica pomiędzy gorszym czołem i lepszym czołem? czy tylko podkład i szlifowanie?
Jaka jest różnica ?? No taka jak ja widać na zdjęciu ;) Obie strony modelu zostały pomalowane podkładem MrHobby i zfotografowane. Na nich wiać różnice pomiędzy jedną, a drugą stroną samego wydruku, choć teoretycznie powinny być takie same. Jest to pewnie efekt samej technologii drukowania. Po pierwszym pomalowaniu podkładem, buda została przeszlifowana papierem ściernym, zwłaszcza czoła + dach i ponownie pomalowana podkładem-to te późniejsze zdjęcia. Na nich widać że jedno i drugie czoło bardzo się do siebie zbliżyły jakością ;)
Teraz model zostanie jeszcze delikatnie doszlifowany i uzbrojony we wszystkie dodatki jakie do niego przewiduje na dachu i na bocznych ściankach ;)
potem ostatnia warstwa podkładu i finalne kolory farb ;)
 
OP
OP
pado

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.509 33 0
Już byś chciał wszystko wiedzieć tak kawa na ławę ;) Nie wiem jeszcze sam czym wymaluję pudło swojej SU 46 :).
Planuję użyć setu HATAKA do PKP CARGO, ale po doświadczeniach w malowaniu pudła SP 47 w 1:220 mam mieszane uczucia co co tych farb...
kolor bazowy (niebieski) chcę zrobić na MrHobby C65, bo lepiej mi sie tymi farbami maluje. Lepiej kryją i sprawiają wrażenie solidniejszych. Nie wiem czy dobiorę kolor na ten ciemny grot/bumerang na pudle. Póki co to szukam jakiegoś dobrego odcienia. Sęk w tym że miałem problemy, aby do farb Hataka przykleić maskowanie. Jednak zrodził się pomysł jak je zrobić na nowo więc i może problem z farbami zniknie ;)
 

SP9XUR

Znany użytkownik
Reakcje
837 1 0
(...)
Dziś kolega, widział moje wydruki na żywo, (...) Widział także model wagonu 401Zb po pomalowaniu (...)
Tak, widziałem, zrobiły na mnie piorunująco pozytywne wrażenie... aż zacząłem myśleć ... dlaczego zainwestowałem w H0 ?? :D
Wydruki przednie ! warianty z kalkami wyglądają obiecująco a gotowe modele na żywo prezentują się świetnie. SZACUN !!
 
OP
OP
pado

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.509 33 0
Witajcie. Dziś parę fotek brzydkiego kaczątka :)
Modrl został ponownie przeszlifowany tam gdzie trzeba, a dziś rano dostał wszystkie dodatki jakie dla niego przewidziałem:
- antena
- rury wydechowe
- blaszki z żaluzjami, pomostami i klapami rewizyjnymi
- gniazdo sterowania
- wlot powietrza do kabiny na czole
- lampy
- i brakuje tylko trąbek na dachu.

Dodatkowo podmalowałem kabinę od wewnątrz na czarno aby światło nie przebijało. Lada dzień całość wrzucę w podkład i jedziemy z kolorem.
20181014_130434.jpg 20181014_130455.jpg 20181014_130512.jpg 20181014_130529.jpg 20181014_130546.jpg 20181014_130610.jpg
 
OP
OP
pado

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.509 33 0
Z niecierpliwością czekam na dalsze efekty. Część detali i tak widać trzeba robić z blaszek, ale dzięki temu jest o wiele lepiej :)
Tak jest blaszki są świetnym uzupełnieniem wydruku. Tylko trzeba mieć dobre dojście do nich ;)
Ja tez czekam. BR 229 juz zamowiona jako dawca napendu :)
Też czekam na swoją 119. Liczę że do środy dotrze do mnie ;)

Póki co to składam testowe podwozie i nadwozie na tym co mam od kolegi @Misiek.
Jak pisałem dziś wcześniej, pudło uzbroiłem we wszystko co przewidziałem do tego odelu. Wyłapuje jeszcze jakieś drobne błędy które wymagają drobnej korekty... ale to już drobnostka. Mam nadzieję że nic poważniejszego mnie już nie zaskoczy ;)
Widok na model z bliska przy lampie, błyskowej która podkreśli każde niedociągnięcie....
54-SU46 (8).jpg
54-SU46 (10).jpg
54-SU46 (13).jpg


54-SU46 (11).jpg
54-SU46 (16).jpg
54-SU46 (17).jpg
parę fotek z taborem seryjnym ;)
nawet zderzaki loka trafiają w wysokość wagonów ;)
54-SU46 (14).jpg

i moim własnym ... :) :) :)
54-SU46 (18).jpg

a także z jednym z lepszych producentów taboru na rynku (wg mnie)
54-SU46 (22).jpg
i tu uważam że nie mam się czego wstydzić.
Jakbym miał zaplecze techniczne jak Brawa to bym tu szalał z taborem PKP ;)

niebawem ciąg dalszy.... a ja czekam na wasze opinie.
 

Załączniki