• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model własny SU4210-004

Aspirant

Aktywny użytkownik
Reakcje
201 2 3
#1
Cześć
Jestem w trakcie realizacji robienia lokomotywy SU4210-004 w H0. Do tego projektu podchodziłem od poczatku roku, ale dopiero od 1,5 miesiąca udaje coś się robić.
Narazie lokomotywa jest robiona w papierze, jest to prototyp przed zrobieniem właściwej w metalu. Pierwotnie miała być z druku 3D, ale skończyła mi się licencja na invetora i porzuciła ten pomysł, nie żałuję decyzji.
Jest to pierwszy model gdzie sam mierzę lokomotywę, skaluje ją i tworzę od podstaw.
 

Załączniki

OP
OP
A

Aspirant

Aktywny użytkownik
Reakcje
201 2 3
#2
Prototyp dostał dach i prowizorycznie malowanie pędzelkiem.
Teraz kolej na powolne wykonanie z metalu i przy tym od razu potrzebne korekty.
Barierki zostały już zwymiarowne i w niedługim czasie będe je wykonywać.

P_20200825_122504_vHDR_Auto_1.jpg
 
OP
OP
A

Aspirant

Aktywny użytkownik
Reakcje
201 2 3
#7
Zgodnie z radą, użyłem polistyren i metal do detali. Efekt bardzo mi sie podoba, choć musze potrenować nad szczegółami drzwi do komory silnika.
Dach nad silnikiem będzie pokryty szpachlą modelarską i wtedy dopiero wezmę się za szczegóły.
Jeszcze dużo roboty przede mną.
Podwozie zamierzam wziąść od SM42 z Piko i przerobić aby wyglądał jak najbardziej wiernie orginałowi
P_20201027_120846_vHDR_Auto_1.jpg
P_20201027_120911_vHDR_Auto_1.jpg
P_20201027_120953_vHDR_Auto_1.jpg
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.173 3 0
#9
No, tempo rzeczywiście szybkie. Widać, że elementy z blachy robisz własnoręcznie. Szczegóły drzwi, otwory wentylacyjne, faktycznie do poprawy. Może pochwalisz się jak je robiłeś (wygląda jak by były "wydrapane" jakimś rysikiem). Życzę powodzenia.
 

Antez

Aktywny użytkownik
Reakcje
447 0 6
#11
Prototyp dostał dach i prowizorycznie malowanie pędzelkiem.
Teraz kolej na powolne wykonanie z metalu i przy tym od razu potrzebne korekty.
Barierki zostały już zwymiarowne i w niedługim czasie będe je wykonywać.

Zobacz załącznik 750490
Praca całkiem całkiem jak na prototyp, popracuj na malowaniem. Pokaz tą stoneczkę z tyłu
 
OP
OP
A

Aspirant

Aktywny użytkownik
Reakcje
201 2 3
#12
No, tempo rzeczywiście szybkie. Widać, że elementy z blachy robisz własnoręcznie. Szczegóły drzwi, otwory wentylacyjne, faktycznie do poprawy. Może pochwalisz się jak je robiłeś (wygląda jak by były "wydrapane" jakimś rysikiem). Życzę powodzenia.
Wykorzystuję czas wolny jaki teraz mam, od następnego tygodnia będę miał go mniej.
Otwory wentylacyjne jak napisałeś były robione za pomocą rysika. Na blaszce zaznaczałem szerokość i starałem w równych odległościach zrobić ślad ostrym narzędziem. Drzwi są tak wklejone aby można było łatwo je wymontować i wkleić nowe.

Przy wycinania otworów mam najbardziej problem z cięciem pod kontem prostym. Mam jeszcze w tym mało praktyki.

Na dzień dzisiejszy w mojej SU4210 mógłbym wykorzystać barierki i kabinę maszynisty od 6Dg produkcji Ostbahn. Na pewno o wiele lepiej by wyglądał, ale narazie wolę sam wszystko zrobić.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#13
Wykorzystuję czas wolny jaki teraz mam, od następnego tygodnia będę miał go mniej.
Otwory wentylacyjne jak napisałeś były robione za pomocą rysika. Na blaszce zaznaczałem szerokość i starałem w równych odległościach zrobić ślad ostrym narzędziem. Drzwi są tak wklejone aby można było łatwo je wymontować i wkleić nowe.

Przy wycinania otworów mam najbardziej problem z cięciem pod kontem prostym. Mam jeszcze w tym mało praktyki.

Na dzień dzisiejszy w mojej SU4210 mógłbym wykorzystać barierki i kabinę maszynisty od 6Dg produkcji Ostbahn. Na pewno o wiele lepiej by wyglądał, ale narazie wolę sam wszystko zrobić.
I tak trzymać, Twoje doświadczenie jest Twoim doświadczeniem. Sam robiłem otwory wentylacyjne podobną metodą. Wycinałem skalpelem pod kątem uprzednio zaznaczając dokładnie każde wycięcie. Po kilku razach doszedłem jak najlepiej trzymać skalpel i co robić kiedy zaczyna skręcać. Otwory na okna najlepiej zacząć od wywiercenia otworów blisko kątów za nim skalpelem Wytniesz całe okno. Po tem małymi pilniczkami wyrównywać aż do zadowolenia.
 
OP
OP
A

Aspirant

Aktywny użytkownik
Reakcje
201 2 3
#14
Zacząłem od nowa robienie SU4210, tym razem wykozystalem polistyren 0,75 mm zamiast o grubości 1 mm. Dzieki temu o wiele łatwiej było wycinać elementy.
Na zdjęciu sa prezentowane każdy z wersji robionych lokomotyw
P_20201110_182815_vHDR_Auto_1.jpg

Jestem zadowolony z najnowszego egzemplarza. Jeszce przed malowaniem muszę dodać kilka szczegółów i porobić poprawki.
Najgorsze do zrobienia jest czoło lokomotywy ze względu na jego kształt. Zrobiłem z chyba 11 wersji zanim powstała taka która mnie zadowoliła.
Teraz musze sie skupić na kabinie maszynisty, planuje zrobic uproszczoną kabinę.
P_20201110_182839_vHDR_Auto_1.jpg

P_20201110_182932_vHDR_Auto_1.jpg

P_20201110_182925_vHDR_Auto_1.jpg
 

Załączniki