• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta strychowa

OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
Dobudowano kolejne przyczółki:
IMG_20171212_221938.jpg

Brakuje tylko bruku na jezdni i chodników.
IMG_20171212_222633.jpg

Pod spodem, pod każdym torem będą jeszcze przycięte z wysokości blachownice TT i oświetlenie led.
IMG_20171212_222407.jpg

Będę się musiał zgłosić do kolego Ostbahn po barierki na miarę :)
https://www.google.pl/maps/@51.1004...4!1s3lSRiSAZUr1RplayGyeaJg!2e0!7i13312!8i6656

Pierwsze przymiarki architektoniczne ;)
IMG_20171212_222119.jpg

IMG_20171212_222046.jpg

PS.
Ciekawe zdjęcie i klimacik jaki mnie kęci: Przedwojenny Wrocław. Pod linkiem widok z pociągu na ul. Zielińskiego:
https://dolny-slask.org.pl/6590461,foto.html?idEntity=512625

Dziś - po działaniach dwóch największych urbanistów XX wieku tworzących tu na przełomie '44 i '45 - miejsce to niestety wygląda tak:
https://www.google.pl/maps/@51.1010...4!1sOAlixTEGrCq458U0c0p9cg!2e0!7i13312!8i6656
 
Ostatnio edytowane:

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
202 4 0
Szkoda tamtego Wrocławia! Ale z drugiej strony jak się porówna z Królewcem to i tak trzeba uznać że jakoś wojnę przeżył ;) (nie chcę wyjeżdżać z polityką, mam na myśli urbanistykę i nic więcej).

Twoja estakada jest świetna, uwielbiam takie wielkomiejskie, poniemieckie klimaty. We wczesnych latach 90. odkryłem niesamowicie zapuszczone stacje Berlina Wsch (Ostkreuz, Warschauer Str.), potem Lipsk i Drezno, muszę przyznać że tamte widoki zdruzgotały mi mózg.
Kibicuję wątkowi.
 
Ostatnio edytowane:

Rozczochrany

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
208 7 3
Nie lepiej przyczółki pomalować w kolorze piaskowca i zbliżyć je w ten sposób do oryginału na którym się wzorujesz?
Tak czy inaczej, wyglądają zacnie.
Kibicuję dalszym pracom
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
Wczoraj późnym wieczorem zakończyłem montaż i malowanie elementów przęseł wiaduktu:
IMG_20171219_010420.jpg

Przęsła stalowe są pod torami, a żelbetowe pod peronami:
IMG_20171219_013624.jpg

W związku z tym, że jest to w sumie bohater 2 planu, poprzecznice są w uproszczeniu (prawdę mówiąc tych po środku prawie nie widać ;) )
IMG_20171219_010310.jpg

Teraj do pracy wejdą elektrycy i założą oświetlenie :)

Przyczółki otrzymały ostateczny kolor (granit), pozostanie jeszcze patynowanie i dopieszczanie:
IMG_20171219_013724.jpg

PS. Zdjęcia wyszły słabe - robione wieczorową porą, słuchawką od telefonu :)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
Wczoraj z powodu choroby całej ekipy budowlanej udało się jedynie ustawić na sucho wszystkie elementy na swoim miejscu, po czym ekipa udała się na leczenie pod pierzynę ;)
IMG_20171219_201036.jpg


PS. Jako wypełniacz dodam zdjęcia wykonane niedawno przeze mnie:
IMG_20171218_134325_1.jpg IMG_20171218_134300.jpg IMG_20171218_133901.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
Wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2018!
Wielu udanych prac modelarskich, fantastycznych modeli, głebokiego portfela i dużo czasu na zabawę!

Skoro można już dodawać zdjęcia, przedstawię przedświąteczny efekt prac przy wiadukcie, którego kamieniarka i przęsła otrzymały już patynę. Wiadukt otrzymał także oświetlenie. Tak się to prezentuje:

IMG_20171223_202501 M.jpg IMG_20171223_201725 M.jpg IMG_20171223_202253 M.jpg IMG_20171223_201806 M.jpg IMG_20180102_173406 M.jpg IMG_20180102_173418 M.jpg IMG_20180102_175132 M.jpg IMG_20180102_175253 M.jpg IMG_20180102_175330 M.jpg
 
Reakcje
7 0 0
Genialna robota, zawsze było moim marzeniem zrobić właśnie takie moduły z nasypem i naszym dworcem :) Pisałeś w wątku Jacka o hali peronowej, masz zamiar choć trochę się zbliżyć wielkością do naszego dworca, z budynkiem, czy tylko same hale na 2-3 perony? Pytam, bo jestem ciekawy jaką wielkość to może osiągnąć :)
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
Będą 2 perony wyspowe, 4 tory osobowe - po 2 na peron, 2 hale dworcowe i 3 tory towarowe poza halami. Od frontu budynek dworca na bazie Dworca Bonn od Fallera.
 

Sklejacz

Aktywny użytkownik
Reakcje
421 24 0
Zdecydowanie takie wielkomiejskie klimaty to coś co znacznie bardziej mi pasuje niż wiejska idylla. Szkoda, że tak mało tego na naszych makietach ;)
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
Kolejny etap prac pod wiaduktem.
Przed wklejeniem nawierzchni na stałe wykonałem perspektywicznie stalową linkę pod Car Faller. Niech sobie będzie, może się w przyszłości przyda.
IMG_20180110_231846.jpg IMG_20180110_231857.jpg IMG_20180111_001758.jpg

Dodałem również barierkę - by ludzie wychodząc z peronów nie wchodzili na jezdnię.

IMG_20180111_012849.jpg IMG_20180111_013012.jpg
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
Corel z grubsza opanowany, dzięki dużej pomocy kolegi Hajek.
A więc Coreluję sobie estakadę. Poniżej rysynek nietypowego odcinka pomiędzy widuktem (tym przedstawianym) a krańcem modułu.
corelowanie.jpg
a tak wyglada z odcinek powtarzalny:
corelowanie2.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
W międzyczasie ekipy torowe rozpoczęły układanie torów w sekcji towarowej. Plac budowy obejmuje 5 modułów.
IMG_20180210_170518.jpg
Łuki przechodzą przez 3 moduły, na każdym z modułów odcinek toru składa się 2 polutowanych ze sobą flexów.
Dwa połączone odcinki flexów są układane na sucho i łapane pineskami. Zaznaczam wtedy miejsca cięcia szyn na końcach modułu oraz zaznaczam miejsca lutowania przewodów zasilających i miejsca otworów w podłożu.
Następnie do szyny lutuję przewody zasilające i wiercę otwory w podłożu. Docięty na wymiar odcinek toru w kablami zasilającymi ponownie mocuję na sucho na podłożu, dokonuję korekt i przesunięć szyn, rozsuwam podkłady itp.
Utrzymanie jednolitego łuku wymaga dużej precyzji i skupienia. Po wstępnym ułożeniu torów i strzale z oka, dla sprawdzenia poprawności trasowania łuków stosuję ręczne przetaczanie składu osobowego. Jak nie "faluje" to znaczy, że jest OK. Po wykonaniu ewentualnych korekt punktowo zalewam co 10 podkład "kropelką" i ponownie sprawdzam składem. Jak jest OK, zalewam co 5 podkład kropelką. Po kilku godzinkach łuk ułożony o_O
IMG_20180210_210743.jpg
Obecnie mam już gotowe 2 tory z łukami w sekcji towarowej, trzeci tor jest w trakcie. Pozostały jeszcze tory szlakowe, ale te zrobię na końcu jak już będę miał odpowiednio wyćwiczony "dryg"
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
Kilka zdjęć warsztatowych:
Dla sztywnego połączenia szyn na łuku stosuję taki patent: Przecięta na pół spinka do szyn zalana cyną.
IMG_20180212_204431.jpg

Po zlutowaniu szyn uzupełniam podkład i wygląda to tak:
IMG_20180212_204751.jpg

Na łączeniu modułów szyny ustawiam liniowo i usztywniam w taki sposób, uzupełniam podkłady, trasuję, mocuję pineskami i przyłapuję na kropelkę.
IMG_20180212_205153.jpg

Gotowe połączenie torów na granicy modułów:
IMG_20180212_205313.jpg

Trasowanie łuków C.D.
IMG_20180212_225411.jpg
 

4Rings

Znany użytkownik
Reakcje
874 1 0
Jak stawiałem moje tory to powinienem też tak łączyć tory flex na łukach. Niestety nie pomyślałem a cięciu spinek na pół i nie chcialem wycinać za dużo podkładu, także tylko je lutowalem. A potem wszystkie luty pod naprężeniem pękały. Wreszcie musiałem dodać kawałek drutu z zewnątrz każdej szyny żeby luty się trzymały. Działa, ale używanie połowy spinek by wyglądało o wiele lepiej.
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
Sprawozdanie z realizacji:

1. To jest pierwsze połączenie wykonane na samym początku prac torowych . Nie jestem do końca zadowolony ze zbyt dużej szpary między szynami. Po rozkręceniu modułów wymienię fragment szyny i to lepiej spasuję.
IMG_20180217_114223.jpg


2. Rozjazdy na granicy modułów - wykonane wczoraj. Tu już dysponując większym doświadczeniem i "drygiem" w ręku łączenie szyn wykonałem zadawalająco. Szyna na pierwszym planie jest przedłużona.
IMG_20180218_190929.jpg


3. Szczegół modernizacji rozjazdu PIKO - iglice lutuję do blaszek, w których są osadzone, tak by znajdowały się w pozycji "po środku".
Zalety: 100% przewodność elektryczna i stabilna, wypoziomowana i liniowa pozycja względem szyny. Po zamalowaniu niedociągnięcia lutowania zostaną zamaskowane.
Demontuję także mechanizm ze sprężynką, gdyż docelowo rozjazd będzie ustawiany przez serwo.
IMG_20180218_191015.jpg
IMG_20180218_191023.jpg


4. Wjazd na bocznice.
IMG_20180218_191257.jpg


5. We względu na wątpliwą przejezdność anglików od PIKO (code 100) stosuję te od ROCO (code 83). Mimo różnicy wysokości szyn -wysokość całkowita szyn i podkładów jest identyczna - wystarczy zastosować odpowiednie złączki ;)
IMG_20180218_225210.jpg


6. Angliki ROCO wymagają polaryzacji środkowej - wspólnej szyny, stąd te przewody.
IMG_20180218_190915.jpg
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Podobne wątki