• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Strychowa makieta modułowa

OP
OP
tomekkor

tomekkor

Aktywny użytkownik
Dobudowano kolejne przyczółki:
IMG_20171212_221938.jpg

Brakuje tylko bruku na jezdni i chodników.
IMG_20171212_222633.jpg

Pod spodem, pod każdym torem będą jeszcze przycięte z wysokości blachownice TT i oświetlenie led.
IMG_20171212_222407.jpg

Będę się musiał zgłosić do kolego Ostbahn po barierki na miarę :)
https://www.google.pl/maps/@51.1004...4!1s3lSRiSAZUr1RplayGyeaJg!2e0!7i13312!8i6656

Pierwsze przymiarki architektoniczne ;)
IMG_20171212_222119.jpg

IMG_20171212_222046.jpg

PS.
Ciekawe zdjęcie i klimacik jaki mnie kęci: Przedwojenny Wrocław. Pod linkiem widok z pociągu na ul. Zielińskiego:
https://dolny-slask.org.pl/6590461,foto.html?idEntity=512625

Dziś - po działaniach dwóch największych urbanistów XX wieku tworzących tu na przełomie '44 i '45 - miejsce to niestety wygląda tak:
https://www.google.pl/maps/@51.1010...4!1sOAlixTEGrCq458U0c0p9cg!2e0!7i13312!8i6656
 
Ostatnio edytowane:

Terebesz

Znany użytkownik
Szkoda tamtego Wrocławia! Ale z drugiej strony jak się porówna z Królewcem to i tak trzeba uznać że jakoś wojnę przeżył ;) (nie chcę wyjeżdżać z polityką, mam na myśli urbanistykę i nic więcej).

Twoja estakada jest świetna, uwielbiam takie wielkomiejskie, poniemieckie klimaty. We wczesnych latach 90. odkryłem niesamowicie zapuszczone stacje Berlina Wsch (Ostkreuz, Warschauer Str.), potem Lipsk i Drezno, muszę przyznać że tamte widoki zdruzgotały mi mózg.
Kibicuję wątkowi.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Aktywny użytkownik
Wczoraj późnym wieczorem zakończyłem montaż i malowanie elementów przęseł wiaduktu:
IMG_20171219_010420.jpg

Przęsła stalowe są pod torami, a żelbetowe pod peronami:
IMG_20171219_013624.jpg

W związku z tym, że jest to w sumie bohater 2 planu, poprzecznice są w uproszczeniu (prawdę mówiąc tych po środku prawie nie widać ;) )
IMG_20171219_010310.jpg

Teraj do pracy wejdą elektrycy i założą oświetlenie :)

Przyczółki otrzymały ostateczny kolor (granit), pozostanie jeszcze patynowanie i dopieszczanie:
IMG_20171219_013724.jpg

PS. Zdjęcia wyszły słabe - robione wieczorową porą, słuchawką od telefonu :)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Aktywny użytkownik
Wczoraj z powodu choroby całej ekipy budowlanej udało się jedynie ustawić na sucho wszystkie elementy na swoim miejscu, po czym ekipa udała się na leczenie pod pierzynę ;)
IMG_20171219_201036.jpg


PS. Jako wypełniacz dodam zdjęcia wykonane niedawno przeze mnie:
IMG_20171218_134325_1.jpg IMG_20171218_134300.jpg IMG_20171218_133901.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Aktywny użytkownik
Wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2018!
Wielu udanych prac modelarskich, fantastycznych modeli, głebokiego portfela i dużo czasu na zabawę!

Skoro można już dodawać zdjęcia, przedstawię przedświąteczny efekt prac przy wiadukcie, którego kamieniarka i przęsła otrzymały już patynę. Wiadukt otrzymał także oświetlenie. Tak się to prezentuje:

IMG_20171223_202501 M.jpg IMG_20171223_201725 M.jpg IMG_20171223_202253 M.jpg IMG_20171223_201806 M.jpg IMG_20180102_173406 M.jpg IMG_20180102_173418 M.jpg IMG_20180102_175132 M.jpg IMG_20180102_175253 M.jpg IMG_20180102_175330 M.jpg
 
Genialna robota, zawsze było moim marzeniem zrobić właśnie takie moduły z nasypem i naszym dworcem :) Pisałeś w wątku Jacka o hali peronowej, masz zamiar choć trochę się zbliżyć wielkością do naszego dworca, z budynkiem, czy tylko same hale na 2-3 perony? Pytam, bo jestem ciekawy jaką wielkość to może osiągnąć :)
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Aktywny użytkownik
Będą 2 perony wyspowe, 4 tory osobowe - po 2 na peron, 2 hale dworcowe i 3 tory towarowe poza halami. Od frontu budynek dworca na bazie Dworca Bonn od Fallera.
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Aktywny użytkownik
Kolejny etap prac pod wiaduktem.
Przed wklejeniem nawierzchni na stałe wykonałem perspektywicznie stalową linkę pod Car Faller. Niech sobie będzie, może się w przyszłości przyda.
IMG_20180110_231846.jpg IMG_20180110_231857.jpg IMG_20180111_001758.jpg

Dodałem również barierkę - by ludzie wychodząc z peronów nie wchodzili na jezdnię.

IMG_20180111_012849.jpg IMG_20180111_013012.jpg
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Aktywny użytkownik
Corel z grubsza opanowany, dzięki dużej pomocy kolegi Hajek.
A więc Coreluję sobie estakadę. Poniżej rysynek nietypowego odcinka pomiędzy widuktem (tym przedstawianym) a krańcem modułu.
corelowanie.jpg
a tak wyglada z odcinek powtarzalny:
corelowanie2.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Aktywny użytkownik
W międzyczasie ekipy torowe rozpoczęły układanie torów w sekcji towarowej. Plac budowy obejmuje 5 modułów.
IMG_20180210_170518.jpg
Łuki przechodzą przez 3 moduły, na każdym z modułów odcinek toru składa się 2 polutowanych ze sobą flexów.
Dwa połączone odcinki flexów są układane na sucho i łapane pineskami. Zaznaczam wtedy miejsca cięcia szyn na końcach modułu oraz zaznaczam miejsca lutowania przewodów zasilających i miejsca otworów w podłożu.
Następnie do szyny lutuję przewody zasilające i wiercę otwory w podłożu. Docięty na wymiar odcinek toru w kablami zasilającymi ponownie mocuję na sucho na podłożu, dokonuję korekt i przesunięć szyn, rozsuwam podkłady itp.
Utrzymanie jednolitego łuku wymaga dużej precyzji i skupienia. Po wstępnym ułożeniu torów i strzale z oka, dla sprawdzenia poprawności trasowania łuków stosuję ręczne przetaczanie składu osobowego. Jak nie "faluje" to znaczy, że jest OK. Po wykonaniu ewentualnych korekt punktowo zalewam co 10 podkład "kropelką" i ponownie sprawdzam składem. Jak jest OK, zalewam co 5 podkład kropelką. Po kilku godzinkach łuk ułożony o_O
IMG_20180210_210743.jpg
Obecnie mam już gotowe 2 tory z łukami w sekcji towarowej, trzeci tor jest w trakcie. Pozostały jeszcze tory szlakowe, ale te zrobię na końcu jak już będę miał odpowiednio wyćwiczony "dryg"
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Aktywny użytkownik
Kilka zdjęć warsztatowych:
Dla sztywnego połączenia szyn na łuku stosuję taki patent: Przecięta na pół spinka do szyn zalana cyną.
IMG_20180212_204431.jpg

Po zlutowaniu szyn uzupełniam podkład i wygląda to tak:
IMG_20180212_204751.jpg

Na łączeniu modułów szyny ustawiam liniowo i usztywniam w taki sposób, uzupełniam podkłady, trasuję, mocuję pineskami i przyłapuję na kropelkę.
IMG_20180212_205153.jpg

Gotowe połączenie torów na granicy modułów:
IMG_20180212_205313.jpg

Trasowanie łuków C.D.
IMG_20180212_225411.jpg
 

4Rings

Aktywny użytkownik
Jak stawiałem moje tory to powinienem też tak łączyć tory flex na łukach. Niestety nie pomyślałem a cięciu spinek na pół i nie chcialem wycinać za dużo podkładu, także tylko je lutowalem. A potem wszystkie luty pod naprężeniem pękały. Wreszcie musiałem dodać kawałek drutu z zewnątrz każdej szyny żeby luty się trzymały. Działa, ale używanie połowy spinek by wyglądało o wiele lepiej.
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Aktywny użytkownik
Sprawozdanie z realizacji:

1. To jest pierwsze połączenie wykonane na samym początku prac torowych . Nie jestem do końca zadowolony ze zbyt dużej szpary między szynami. Po rozkręceniu modułów wymienię fragment szyny i to lepiej spasuję.
IMG_20180217_114223.jpg


2. Rozjazdy na granicy modułów - wykonane wczoraj. Tu już dysponując większym doświadczeniem i "drygiem" w ręku łączenie szyn wykonałem zadawalająco. Szyna na pierwszym planie jest przedłużona.
IMG_20180218_190929.jpg


3. Szczegół modernizacji rozjazdu PIKO - iglice lutuję do blaszek, w których są osadzone, tak by znajdowały się w pozycji "po środku".
Zalety: 100% przewodność elektryczna i stabilna, wypoziomowana i liniowa pozycja względem szyny. Po zamalowaniu niedociągnięcia lutowania zostaną zamaskowane.
Demontuję także mechanizm ze sprężynką, gdyż docelowo rozjazd będzie ustawiany przez serwo.
IMG_20180218_191015.jpg
IMG_20180218_191023.jpg


4. Wjazd na bocznice.
IMG_20180218_191257.jpg


5. We względu na wątpliwą przejezdność anglików od PIKO (code 100) stosuję te od ROCO (code 83). Mimo różnicy wysokości szyn -wysokość całkowita szyn i podkładów jest identyczna - wystarczy zastosować odpowiednie złączki ;)
IMG_20180218_225210.jpg


6. Angliki ROCO wymagają polaryzacji środkowej - wspólnej szyny, stąd te przewody.
IMG_20180218_190915.jpg
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Podobne wątki