• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta strychowa

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#81
Po nałożeniu tłucznia niestety korek już kompletnie nie ma wpływu na wygłuszanie. Jak wchłonie wikol do środka, robi się twardy i kruchy.
Ja przyklejałem na nierozcieńczony wikol. Kilka minut i przyklejone.
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.512 31 1
#82
Z tym korkiem to są 2 szkoły: stosować i nie stosować. Sam już nie wiem....
Jak na razie to bardziej przemawia do mnie niestosowanie, ze względu na mniej warstw do klejenia, mniej pracy, pewniejsze mocowanie, a z czasem mniejsze ryzyko rozklejenia się.
Co do hałasu, to moje skrzynki są bardzo masywne (płyta górna ze sklejki 15mm) więc chyba nie będzie rezonować, tak jak cienka sklejka.
Inna sprawa, że w 95 % odwzorowuję równię stacyjną i nie muszę robić torów na nasypach. Przy klejeniu torów bezpośrednio do sklejki zużyję mniej szutru.

Co do malowanie sklejki przed mocowaniem i szutrowaniem torów, postanowiłem, że pomaluję jedynie międzytorze jakąś bejcą lub inną farbą wodną, by jedynie przebarwić sklejkę i nie tworzyć warstwy, mogącej się w późniejszych etapach odspoić.
 
Ostatnio edytowane:

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
6 1 0
#86
Z tym korkiem to są 2 szkoły: stosować i nie stosować. Sam już nie wiem....
....
Co do hałasu, to moje skrzynki są bardzo masywne (płyta górna ze sklejki 15mm) więc chyba nie będzie rezonować, tak jak cienka sklejka.
Inna sprawa, że w 95 % odwzorowuję równię stacyjną i nie muszę robić torów na nasypach. Przy klejeniu torów bezpośrednio do sklejki zużyję mniej szutru.
....
Moje doświadczenia są odmienne. Zrobiłeś bardzo solidne a co za tym idzie sztywne skrzynki. Pudła rezonansowe będą z nich dość dobre. Oczywiście korek nie wytłumi wszystkich drgań ale 'wytnie' te z górnego pasma.

Jeśli chodzi o równie stacyjną to możesz przykleić cały płat korka nierozpuszczonym wikolem.

...ale ja Ci radzę jak uważasz ;).
 

Darek1957

Znany użytkownik
Reakcje
1.236 0 0
#88
Korek najlepiej przykleić butaprenem. Schnie bardzo szybko i trzyma się mocno podłoża. Pamiętaj tylko, że klejąc butaprenem, należy posmarować obie klejone powierzchnie i kilka minut odczekać przed ostatecznym ułożeniem korka.
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.512 31 1
#90
Pomaluj zabarwionym na brązowo wikolem.
To dobry pomysł: wodę wikolową zabarwię pigmentem.

Jak masz taką grubą sklejkę to już nic nie podkładaj pod tory tylko sobie je ułóż, przymocuj tymczasowo śrubkami i zalej wikolem.
Moje doświadczenia są odmienne.
Muszę się przespać z Kolegów opiniami.

Moje skromne doświdczenie polegakące na przecięciu kawałka toru i zabawa w lutownie zmaskakrowała moją koncepcję, którą sobie uknułem, a minowicie: Chciałem na skręconych skrzynakch układać tory flex jak leci, lutować je do wcześniej przymocowanych do czół skrzynek gwoździków/śrubek, a następnie po zlutowaniu szyn do gwoździków/śrubek - ciąć drwemelem na łaczeniu skrzynek. Niestety mój dremel jest na tyle gruby, że po przyłożeniu do płaszczyzny toru tnie je po skosie - patrząc z boku...
... o topieniu się podkładów nawet nie będę wspominał.

No nic to, podnoszę się i walczę dalej.

Muszę zmienić koncepcję. Boję się, że montaż etapami na odcinku skrzynek nie da zadawalającego efektu liniowości toru (a to jest mój konik), o ciągłości krzywych w łukach nie wspominam.
Chyba muszę kupić ręczną piłkę do cięcia szyn.

Mój plan nr 2 polega na tym że:
- po wytrasowaniu osi toru, zamocuję miedzine gwoździki dokładnie po szynami na czołach profili,
- przygotuję w środku profili otwory pod zasilanie - również położone dokładnie pod szynami,
- usunę podkłady z wcześniej przygotowanych odcinków torów flex w okolicach lutowania (coby się nie topiły)
- ułożę je jak leci, dbając o ich profil podłużny i poprzeczny,
- polutuję szyny do łebków gwoździków/śrubek i do kabli zasilających,
- uzupełnię wcześniej usunięte podkłady, tak by na łaczeniach profili były podwójne (jak w prawdziwiwym łączeniu szyn)
- przyfastryguję wstępnie podkłady toru kropelką / tudzież innym klejem szybko schnącym,
- zaleję tory wodą wikolową z pigmentem w kolorze podoża,
- po wyschnieciu potnę piłką szyny na łaczeniu profili,
- zaszutruję uzywając wody wikolowej.

Czekam na opinie. Jestem przygotowany na lecące jajka i pomidory ;)

(wpis edytowany - wywaliłem linki, które przestały się wyświetlać)
 
Ostatnio edytowane:

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
974 82 11
#91
Piłkę do torów zrób sobie sam np wklejając żyletkę między dwie listewki 15mmx3mm a jak klej wyschnie "ponacinaj"
dość gęsto ostrze żyletki zwykłym nożem do tapet i tyle.Taka piłka jest dużo ciensza od tej fabrycznej więc możesz
ułożyć tory w całości a potem przeciąć je na stykach skrzynek.
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.256 496 29
#92
Piłkę do torów zrób sobie sam np wklejając żyletkę między dwie listewki 15mmx3mm a jak klej wyschnie "ponacinaj"
dość gęsto ostrze żyletki zwykłym nożem do tapet i tyle.Taka piłka jest dużo ciensza od tej fabrycznej więc możesz
ułożyć tory w całości a potem przeciąć je na stykach skrzynek.
Dopóty, dopóki będzie ostra,potem będzie ciąć w nieprzewidywalny sposób, najczęściej nie prostopadle do toru, przećwiczone.
Jeśli możesz rozsunąć skrzynki to miedzy nie włóż karton o grubości powiedzmy 1 mm, skręcasz kładziesz tory, przecinasz tam gdzie karton, nawet kupną"grubą" piłką, pilniczek kilka ruchów, ostrożnych aby nie wyrwać szyny z podkładów i masz idealnie położony tor.
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.512 31 1
#94
Ja właśnie tak mam, więc muszę przycinać bez przekładki
Jutro znajomy przynisie mi swoją piłkę do torów- poćwicze sobie.
Sprawdzę tez czy są elastyczne przedłużacze do mojego dremela, coby podejść prostopadle do szyn. Mam do niego cieniutkie tarcze, szkoda, żeby taki sprzęt leżał w szufladzie.

Edit: są, po 25 zł, kupiłem ☺
 
Ostatnio edytowane:

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.256 496 29
#99
Nie powiem że najlepsze bo nie dostępne dla zwykłych śmiertelników , ale świetnie nadają się do cięcia szyn "maszynki" do robienia tzw. "haltpunktów" napędzane sprężonym powietrzem, w których można mocować tarcze cierne do cięcia o grubości 0,3 mm, przykładamy naciskamy i przecięte.

P1250704.JPG


Tu na zdjęciu tarcza jest zdemontowana ze względu na małą wytrzymałość na boczne uderzenia.
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.512 31 1
Bez przesady, taki dremel i tarcze to koszt jednej EU07, a po zrobionej makiecie można go sprzedać i odzyskać znaczną część wkładu w tą inwestycję :)

Wracając do kwesti mocowania szyn do czoła modułu mam pytanie: Jakie gwoździki miedziane stosujecie? (długość i średnica)
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki