• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta strychowa

OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.512 31 1
Wczoraj pomalowałem kanały farbą akrylową - aerografem.
20200515_073404.jpg


A tu już spatynowane* ;) Mimo wszystko widać , że są nierówne.
20200515_103115.jpg

*na stacji Wrocław-Brochów

Przy okazji mam pytania:
Jak wygląda zakończenie takiego kanału? Jest jakaś studzienka?
Jak przekraczać tory?
 
Ostatnio edytowane:

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
Super to drugie zdjęcie! Wyglada jak prawdziwe (na telefonie)
 

route

Aktywny użytkownik
Reakcje
415 2 0
Jak wygląda zakończenie takiego kanału? Jest jakaś studzienka?
Jak przekraczać tory?
Wrocław Brochów obok WB11, przejścia pod torami są wyprowadzone w studzienkach
wb.jpg

wb2.jpg

źródło:

Podobnie jest w Jaworzynie Śląskiej
JS.jpg

źródło:
JS2.jpg


Przykład zakończenia w Żarowie. Kończą się koryta i resztę drogi kable pokonują w ziemi najprawdopodobniej do szafy torowej z lewej strony (skąd są dalej rozprowadzane). Widziałem też zakończenia trasy korytkowej bezpośrednio szafą torową ale nie mogę znaleźć żadnego zdjęcia.
z.jpg
 

route

Aktywny użytkownik
Reakcje
415 2 0
Jak to na kolei są stalowe, betonowe i drewniane jak trzeba;)
z2.jpg

Żarów

EDIT:
W Jaworzynie jest betonowa
js3b.jpg

źródło:

Na Brochowie stalowa
wb3s.jpg

źródło
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.512 31 1
Czy są dostępne w handlu imitacje napędów rozjazdów z V / VI epoki, czy trzeba je sobie samemu strugać ?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
Link WM-MODEL prowadzi do profilu Władka, a nie jego oferty (jeśli taka w ogóle jest), a pod drugim linkiem są pokrywy napędów mechanicznych, nadających się od II epoki po dzień dzisiejszy. Koledze tomekkor chodzi chyba o imitacje elektrycznych napędów zwrotnicowych najnowszego typu, występujących w epoce V i VI. Ale faktem jest, że w rzeczywistości do dziś stosowane są napędy zwrotnicowe wszystkich typów, poczynając od mechanicznych (jak w ofercie Ostbahna), jak i elektryczne różnych typów, nie tylko te najnowsze. Więc jeżeli mogą być stare napędy mechaniczne, to te Ostbahna jak najbardziej pasują. Niestety, nie wiem, kto oferuje imitacje napędów elektrycznych.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
To jest napęd tzw. typu "B" (w odróżnieniu od przedwojennego napędu Siemensa, określanego na PKP jako typ "A"), na licencji szwedzkiego Ericssona, produkowany dawniej przez ZWUS Katowice, a później przez inne firmy, jak ten na zdjęciu. Bardzo stara konstrukcja, stosowana na PKP od III epoki, a spotykana dość powszechnie aż do dziś.
 

Podobne wątki