• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Strychowa makieta modułowa

OP
OP
tomekkor

tomekkor

Aktywny użytkownik
Też miałem taki dylemat, kiedy rozpoczynałem montaż. Lutowanie podyktowane jest przede wszystkim tym, że łączę ze sobą tory różnych producentów, gdzie każdy stosuje nieco inny profil szyny, zarówno jeśli chodzi o wysokość szyny jak i szerokość stopki.
Kolejnym powodem było łączenie 2 flexów na łuku - zastosowanie jedynie złączek bez zlutowania szyn, nie gwarantowało utrzymania wymaganej przeze mnie idealnej geometrii. Poza tym szyny w flexach PIKO mają duże luzy w stosunku do podkładów i konieczne jest usztywnienie łączeń.
Jak będzie się działo coś złego na środku dłuższych odcinków zrobię nacięcia kompensacyjne dremelem.
Na razie -a pierwsze odcinki torów już leżą od lutego - nic niepożądanego się nie dzieje.

Tymczasem zakończyłem montaż torów w obrębie stacji osobowej.
IMG_20180701_222411.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Aktywny użytkownik
Tak, muszę ten plan nieco uaktualnić. Tak ja pisałem wcześniej - projekt cały czas ewoluuje :)

Na skrajnym torze będą magazyny spedycji kolejowej i by wyciągnąć część wagonów lokomotywa musiała by wyjeżdżać na szlak, a tymczasem bocznica stałaby nieużyteczna.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Aktywny użytkownik
Kolejny fragment ułożonego torowiska poszedł pod topór. Tym razem 3 tory w planowanej lokomotywowni.
Postanowiłem, że wbrew pierwotnym złożeniom zbuduję jednak kanały rewizyjne pod wszystkimi torami wewnątrz hali.
W celu przeróbki tego fragmentu zdemontowałem segment, by móc wygodnie i z obu stron mieć dostęp do placu budowy.
IMG_20180702_222134.jpg
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Aktywny użytkownik
Po zdemontowaniu torów, wyciąłem otwory pod kanały, posklejałem kanały i uzbroiłem w oświetlenie:
IMG_20180704_010330.jpg


Następnie zamontowałem szyny, przemalowałem je aerografem na kolor rdzawy i przystąpiłem do prac związanych z przymiarką budynku lokomotywowni, która powstanie z gotowych elementów Auhagena, nieco przeze mnie przerobionych. Musiałem ściąć ściany, by bramy pasowały rozstawem do torów. W miejscu cięcia, ze względu na pocienienie przekroju ściany nośnej, zastosowałem jak w rzeczywistości słup stalowy, który usztywnił konstrukcję:

IMG_20180705_084923.jpg


Wstępna przymiarka:
IMG_20180704_203202.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki