• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Strychowa makieta modułowa

Tomku, popatrzyłem na ten link do "thwoditsch'a" i pewną ciekawostką jest to jak zmieniała się branża modelarska... w sumie są tam zdjęcia z imprez z około dwudziestu lat. I muszę napisać, że widać postęp technologiczny...oj widać.

Pozdrawiam,
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Prace nieustannie posuwają się w kierunku ostatecznego zwycięstwa. Czeka mnie ułożenie torów w parowozowni, w tym celu rozpocząłem prace wyprzedzające. Podmalowałem talerz obrotnicy i posadzkę stanowiska do szlakowania. Obie konstrukcje to gotowce, ale dodałem od siebie spękania płyt, dodatkowe szczeliny dylatacyjne no i oczywiście patynę. Po zamontowaniu na module i po zamocowaniu torów dodam jeszcze zacieki rdzy i inne ślady eksploatacyjne.

IMG_20180524_000657.jpg IMG_20180524_000727.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Ostatnio dużo się działo w moim życiu rodzinnym, więc tempo prac nieco spadło, ale mały płomyk cały czas się tli. Prace mimo braku czasu posuwają się mozolnie do przodu. Teraz zabrałem się za układanie torów i budowę urządzeń w obrębie parowozowni. Do stanowiska nawęglania dobudowałem obrotowy żuraw dodając od siebie imitację wyposażenia wnętrza.
IMG_20180612_225824.jpg


IMG_20180612_225844.jpg

Zamieniłem wiotki i nienaturalnie zachowujący się sznurek z zestawu na drucik - może ciut za gruby, ale trzymający fason.
IMG_20180613_000725.jpg


Płyta stanowiska do szlakowania już zamocowana, do niej przyklejone szyny. Do obrotnicy zamocowałem pomost, modyfikując całkowicie system podawania zasilania, gdyż fabrycznie (PECO) w pewnym położeniu następował zanik napięcia. Do pomostu planuję w późniejszym terminie dobudować kiosk z blaszek.
IMG_20180618_221106.jpg


Jako produkt uboczny patynowania urządzeń parowozowni (z powodu rozlania specyfiku do patynownia) postanowiłem wysmarować dawno temu kupiony za śmieszne pieniądze skład wagonów od LIMY.
Wagony były wykonane z nienaturalnie wyglądającego plastiku, dlatego wcześniej przeszły częściowe malowanie aerografem - szczególnie od góry i od czoła, trochę z boku - z pominięciem miejsc występowania napisów.
Ponadto fabryczne osie pozostawiały dużo do życzenia, dlatego wymieniłem je na osie od PIKO.
Tak prezentowały się po pierwszych zabiegach:
IMG_20180524_000634.jpg


A tak po spatynowaniu całości i dodaniu zacieków imitujących pył kredowy:
IMG_20180613_000754.jpg

IMG_20180613_000828.jpg


IMG_20180613_001254.jpg
IMG_20180613_001310.jpg
IMG_20180613_001341.jpg

Błyszczą się z powodu sztucznego oświetlenia i lampy. Na żywo są matowe.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Przy okazji mam pytanie: Chcę dobudować dodatkowe zasieki na węgiel i przedłużyć tory występujące przy stanowisku nawęglania Fallera -> czy są takie imitacje takich torów w handlu?


 

Kempol

Znany użytkownik
Donator forum
MSMK
GGM
Sprawdzę w domu, wydaje się że Busch H0f może pasować (nie imitacja, a normalny tor). Mam i takie zasieki i tor H0f, wieczorem pomierzę i dam znać.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Weekend spędziłem bezowocnie nad rozplanowaniem rozjazdów o obrębie głowicy stacji osobowej na estakadzie. Teoretycznie wszystko pasowało, ale praktyka nieco sprawę skomplikowała. Pierwotnie miałem zastosować 15 stopniowe rozjazdy PIKO do półtrapezu i rozjazdy 10 stopniowe ROCO, ale po wykonaniu tunelu w ścianie, okazało się, że zaplanowana geometria nie pasuje. Całość rozjazdów musiałem przesynąć w stronę stacji i wtedy zaczęły się problemy: iglice rozjazdów wypadły na wiadukcie, co skomplikowało nieco budowę napędu, ponadto geometria rozjadów 15 stopniowych jakoś zaczęła mnie razić. Pa całej sobocie przymiarek olśnienie przyszło w niedzielę wieczór. Zamieniłem rozjady 15 st. PIKO na 10 st. PECO, co spowodowało zmianę rozstawu torów z 6,19 cm na 5 cm. Zmiana zaś rozstawu torów wymusiła przycięcie rozjazdów ROCO. Dremel i lutownica poszły w ruch. Wszystkie mechanizmy wypały poza wiaduktem, układ się nie zmienił, zaś geometria oparta została na łagodnych rozjazdach 10 stopniowych. A oto efekt rzeźbienia w materii torowej:

Po lewej będzie jeszcze bocznica wchodząca w tunel. Niestety ze względu na skos ( po wycięciu profilu) będzie dostępna jedynie dla trakcji spalinowej.
IMG_20180625_072638.jpg


Rozjazd PECO i tor ROCO na drugim planie:
IMG_20180625_072827.jpg


Widok z tunelu:
IMG_20180625_072904.jpg


Połączenie skróconych rozjazdów PECO i ROCO. Szyny przyciętych rozjazdów ze względu na tendencję szyn do prostowania się są usztywnione drutem miedzianym podlutowanym od spodu.
IMG_20180625_072712.jpg


Widok z lotu ptaka:
IMG_20180625_072804.jpg


Przycięty anglik i rozjazd ROCO.
IMG_20180625_072655.jpg


Zaawansowanie prac torowych. Najnowsze przyrosty zaznaczone na niebiesko:
zaawansowanie.jpg
 
Ostatnio edytowane:

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Nigdzie w ofercie PECO nie ma rozjazdów 10st.,"najbliższy"kąt to 9,5st. a to nie to samo.Przy układaniu przejścia rozjazdowego nie ma to
większego znaczenia ale przy innym układzie torów już ma i to czasem sporo.
 
Pieknie,zazdroszcze ze juz moze jezdzic,u mnie taboru przybywa ale jeszcze nie ma gdzie jezdzic,narazie ciagle pojedyncze elementy makiety,obecnie dworzec :) Pozdrawiam
 

Podobne wątki