Jak pisałem, dorwałem bardzo wartościowy kontakt do ludzi na wybrzeżu i dostałem od nich lepsze materiały związane z kutrami STOREM. Mam nie tylko dokumentację dotyczącą wariantów, ale też podział na typy i konkretne numery kutrów, jakie pływały na naszym morzu. Bezcenne informacje pozwoliły mi dokonać systematyki na swój użytek.
Dzięki temu zmodyfikowałem i wzbogaciłem typ KS-17 (ten, który pokazywałem do tej pory). Doszły też maszty w pierwotnej formie. Dodatkowo zrobiłem modyfikacje nadbudówki tak by odpowiadała kolejnym wersjom. A że mam zamówienia, więc dziś pokazuję nowe nadbudówki. A za chwilę skończę nadbudówkę kutra ratowniczego R-36 (tam będzie więcej pracy bo i kadłub idzie do modyfikacji).
Wiem, że może niektórym z was wyda się to porąbane, no ale wyobraźcie sobie, że macie Ygreka tylko w jednej wersji
- z kutrami jest podobnie. Teraz jak je postawię koło siebie będą piękne i każdy inaczej spatynowany - jak skład kolejowy
. Bo musicie wiedzieć, że z kutrami jest jak z węglarkami - im więcej kutrów tym lepiej
Kadłub jednego z nowych kutrów po wstępnym szlifie wraz z wyciętą kluzą kotwiczną.
Nowy typ nadbudówki - STOREM 4b (podwyższona sterówka i trzy pokrywy maszynowni). Na dziobie winda kotwiczna.
I na koniec trzy typy nadbudówek (Powyżej pokazałem czwarty typ - 4b). Od lewej:
- KS-17
- STOREM 4a (podwyższona sterówka i pojedyncze okno do maszynownią)
- STOREM 4c (powiększona nadbudówka trzy okna do maszynowni) - ten typ był ostatnią wersją. Pomieszczenia załogi i kuchnię przeniesiono z dziobu na rufę. Powiększono przez to ładownię i dodano zbiornik balastowy.