• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? STEROWANIE Z21

PAWEŁ SOSNOW

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam
Na wstępie zaznaczam, że jestem początkującym modelarzem. :)
Chciałbym się dowiedzieć, zrozumieć jak poprawnie korzystać z Z21 po przez aplikację w telefonie czy tablecie? Mam problem z świadomym programowaniem lokomotyw i zwrotnic. Nie rozumiem, jak nadawać adresy. To co mi się udało zrobić na czuja to uruchomić dwie różne lokomotywy i proste zwrotnice. Udało mi się wydobyć niektóre dźwięki z dekodera, tyle że to wszystko na czuja.
Czy ktoś za Was może mi pomóc to ogarnąć? Jest jakiś "podręcznik" do tego?

pozdrawiam.
Paweł S
 

Laku

Aktywny użytkownik
Reakcje
387 24 1
#2
1. wchodzisz w aplikację Z21 na telefonie
2. wchodzisz w "Programming"
3. wchodzisz w "Program Loco Adress"
4. Klikasz "Read"
lokomotywa zaczyna migać światłami i "podrygiwać". Ustawia się domyślnie jej adres na 3 (hmm albo 5 nie pamiętam teraz ale raczej chyba 3)
5. wyskoczą ci tam dane CV1 CV17 CV18 CV29Bit5. Potem klikasz "Program" ( jak chcesz inny adres niż 3, bo np. masz już inną lokomotywę ustawioną na 3ce to wpisz inną cyfrę w miejscu gdzie miga ten kursor w polu "Adress" zanim klikniesz "Program")
6.Teraz masz już lokomotywę zaprogramowaną.
7.Wychodzisz do głównego menu
8.Wchodzisz w "Settings"
9. Wchodzisz w "Locomotive Settings"
10.Klikasz plusik w prawym górnym rogu
11. Wybierasz "Locomotive"
12. Wypełniasz te wszystkie rybryki. W "Loko Adress" wpisujesz adres który ustawiłeś wcześniej (patrz punkt 4 i 5