• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Sterowanie Cyfrowe do dwóch lokomotyw

Reakcje
0 0 0
#1
Witam,

Poszukuję sterowania cyfrowego do makiety. Przyznam się, że jestem kompletnie zielony w sprawach DC i DCC. Chciałbym po prostu się dowiedzieć o co w tym chodzi. Chciałbym sterować na raz dwoma lokomotywami i mieć ciągłe i naprzemiennie(czerwone i białe) światła. Mam teraz analoga zestaw startowy Husarz. Da się coś z tego zrobić? Zamierzam kupić Talent 2 tylko jeszcze nie wiem jakiej firmy. Wydaje mi się, że da się mieć sterowanie analogowe i zrobić tak, żeby w tym samym czasie światła od loko się świeciły i ona sama nie jechała.

Byłbym bardzo wdzięczny za wtajemniczenie mnie w DCC i napisanie kilka porad.
 
OP
OP
Bartłomiej
Reakcje
0 0 0
#2
"O prędkości obrotowej silnika decyduje stosunek czasu, przez który silnik jest zasilany do czasu, gdy zasilania jest odcięte.
Taki cykl jest powtarzany dość często - w nowoczesnych dekoderach z częstotliwością do kilkudziesięciu kHz (tysięcy razy na sekundę). W ten sposób silnik zyskuje znaczny moment obrotowy już przy bardzo niskiej prędkości. " (z tej strony)

Czy to oznacza, że od tego jak wolno może jechać lokomotywa zależy sterowanie, a nie silnik w lokomotywie?
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10 1 0
#3
Husarz piko jak mniemam jest przygotowany do zainstalowania w nim dekodera (8 pin)
Światła fabrycznie tylko białe. Instalacja czerwonych wymaga przeróbki i to znacznej
Przy sterowaniu analogowym światła bedą sie świeciły tylko wtedy gdy odłączysz silnik fizycznie od zasilania. W analogu oświetlenie i silnik jes podłączony bezpośrednio do torów.
 
OP
OP
Bartłomiej
Reakcje
0 0 0
#4