• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Sterowanie analogowe

Reakcje
0 0 0
#1
Witam wszystkich na wstępie jestem tutaj nowy i jestem początkującym modelarzem kolejowym.
Proszę o pomoc w kwestii sterowania na makiecie.
Myślę o sterowaniu makietą w sposób analogowy. Moje pytanie to czy można zrobić tak żeby na makiecie poruszały się jednocześnie dwa składy jeden po łuku zewnętrznym a drugi po łuku wewnętrznym.
Myślę o stworzeniu małego panelu sterowniczego na zasadzie przełączników hebelkowych i naciskowych (włącz-wyłącz) do sterowania zawrotnicami i semaforami.
Jaki powinien być układ semaforów i rozmieszczenie i jak je połączyć oraz gdzie zastosować odcinki izolowane.
Myślę jeszcze o możliwości zatrzymywania dwóch jeżdżących składów i uruchamiania trzeciej lokomotywy do manewrowania po reszcie układu.
W załączeniu wrzucam schemat mojej makiety a w tygodniu wrzucę zdjęcia z postępu prac.
Z góry dziękuję za okazaną pomoc i na bieżąco będę informował o postępach na mojej makiecie.
 

Załączniki

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10 1 0
#2
Można, tylko po co. Analogowe sterowanie lokomotywami nie ma żadnego sensu dzisiaj. Daje tak ograniczone możliwości i dużo pracy dodatkowej jest potrzebne przy makiecie. A koszt cyfry to 300 PLN za roco multimouse lub minibox plus dwa fredy. Plus po dekoderze do lokomotywy. Za 75 zł najtańsze. A jedziesz jak chcesz. Jak chcesz to możesz mieć dźwięk.
Panel sterowania analogowy pozostaw sobie do sterowania zwrotnicami i semaforami.
 
OP
OP
L
Reakcje
0 0 0
#3