• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Statki

Reakcje
5 0 0
Po dłuższej przerwie do szczecińśkiego portu zawitał ciężarowiec holenderskiego armatora "BigLift Shipping".

Jest to światowy lider (posiadający 15 specjalistycznych statków) w oceanicznym załadunku & transporcie sztuk ciężkich o wadze do 1,800 ton, oraz wielkogabarytowych jak np. ro-ro do 2,500 ton.

Happy Dragon (152m x 25m) bo o nim mowa przypłynął do nas po skromne (łącznie) 140 tonowe elementy konstrukcji urządzenia dźwigowego, które następnie trafiły do portu w Hamburgu.

PS. W 2018 r do BigLift ma dołączyć kolejny ciężarowiec (Happy Sun) posiadający na swoim pokładzie dwa 800 tonowe żurawie masztowe Huisman .
 

p11c

Znany użytkownik
Reakcje
13 0 0
Takie coś dostałem od znajomych Polaków z Pińska na Białorusi. Kiedyś stacjonowała tam nasza potężna Flotylla Rzeczna a dziś pływają sobie stateczki pasażerskie. Może wam też spodobają się te widoki.
 

Załączniki

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
564 11 5
Prom na Wyspie Puckiej Szczecin o bardzo ciekawej nazwie CYGAN może ktoś wie coś o tym promie kto go zbudował i skąd się tam znalazł
DSCN1342.JPG
DSCN1343.JPG
DSCN1344.JPG
DSCN1350.JPG
DSCN1351.JPG
DSCN1357.JPG
DSCN1358.JPG
DSCN1359.JPG
DSCN1360.JPG
DSCN1361.JPG
DSCN1362.JPG
DSCN1363.JPG
DSCN1364.JPG
DSCN1365.JPG
DSCN1366.JPG
DSCN1369.JPG
 
Reakcje
5 0 0
Holownik: Mentor (DWT: 136 T GT: 452 T BP: 52 T) "Marine Group AB"
Pchacze: Andy 25m x 6,70m x 4,70m, Pomorzak "UW Service"
Pontony: Carrier-4 (DWT: 4,300 Ton GT: 1,681 T) 57,12m x 23,16m x 4,95m,
Carrier-10 (DWT: 10,400 Ton GT: 4,136 T) 91,44m x 27,42m. "Marine Group AB"
Ładunki: Elementy mostu kablobetonowego o łącznej wadze 9,700 Ton, dwie nowe stalowe konstrukcje mostu Cłowego w Szczecinie o wymiarach 14m x 100m i łącznej wadze 1,644 Ton
 
Reakcje
5 0 0
Szczecin: wciąganie na pochylnię Wulkan pogłębiarki & Transport stępki pod budowę promu.



Przygotowania do remontu klasowego barki zbiornikowej "Ba-Shipservice-16" w "Szczecińskim Parku Przemysłowym".

Barka: BA-16 (38,55 x 8,90 x 2,35 m GT: 233, rok budowy: 1976)
Suwnica: Famak Q=450 ton/66 m↑ (80 x 98,5 m) V=0,7-20 m/min
Zamawiający: "Ship - Service S.A." (należąca do Grupy Orlen)
Wykonanie remontu: "Mirand Project Management", której początki działalności wskazują na rok 1996.
 
Reakcje
5 0 0

Statek ciężarowiec: HLV Fairmaster K-3000 Class (DWT: 12,989 ton, GT: 18,099)
Żuraw masztowy: Huisman HLMC (2x SWL 1,500 ton - max udźwig 3,000 ton)
Holowniki: Heros (DWT: 174 Ton GT: 365 BP: 45 T), Euros (GT: 280 BP: 32 Ton), Fairplay-V (DWT: 120 Ton GT: 208 BP: 26 T), Hermes (GT: 184 BP: 18 Ton)
Ponton: Carrier-10 (DWT: 10,400 Ton GT: 4,136) 91,44m x 27,42m "Marine Group AB"
Ładunek: Ship Unloader Type Grab o wadze 1,800 ton
 

Gabaryty

Użytkownik
Reakcje
5 0 0

Pierwszy transport (Szczecin-Cuxhaven/Niemcy) 3 fundamentów kratownicowych tzw. "jacketów" dla morskiej farmy wiatrowej - "Borkum Riffgrund 2". Morska farma wiatrowa "BR 2" ma planowaną wydajność do 450 MW. Spośród 56 stalowych fundamentów, na których instalowane będą turbiny wiatrowe, 20 to fundamenty kratownicowe, pozostałe 36 to monopale. Wykorzystane turbiny wiatrowe będą największymi na niemieckich wodach: 56 turbin o mocy 8 MW i 164-metrowych rotorach dostarczy firma "MHI Vestas". Morska farma wiatrowa wyprodukuje wolną od CO2 energię odpowiadającą rocznej konsumpcji elektryczności 460,000 niemieckich gospodarstw domowych.

Ładunek: Jacket-y - 1,905 ton (3x 635 ton), 60 m↑, ← 28 m →
Holowniki: Serwal 3 (GT: 112 BP: 18,5 ton), Boa Brage (GT: 490 BP: 65 ton), Euros (GT: 280 BP: 32 ton) Fairplay Towage & BOA Management AS
Ponton: Boa Barge 44 (DWT: 10,866 Tons GT: 4,479, wymiary: 91,44 x 30,48 x 6,09 m) BOA Management AS