• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Statki

Sebastian.W

Aktywny użytkownik
Reakcje
43 0 0
Czyli nie zobaczymy już wielkich jednostek jakie kiedyś budowała stocznia:(. W Gdańsku miasto zatraciło już ten stoczniowy klimat gdzie "praca szła pełną parą" na pochylniach. W Szczecinie widocznie jest podobnie:(. Nie wgłębiam się w politykę tylko jakoś tęsknie za tym obrazem z dzieciństwa gdzie np. w Gdańsku w nocy widać było błysk spawania i iskry szlifierek..
 

Gabaryty

Użytkownik
Reakcje
5 0 0
Szczecin - Port. 13.II.2016. Załadunek na statek ciężkiego transformatora energetycznego wyprodukowanego przez ABB. W akcji uczestniczył ciężki żuraw pływający Lodbrok (Q: 260 ton), który podniósł transformator a następnie przepłynął z nim kilkaset metrów do nabrzeża Angielskiego gdzie cumował statek Fast Julia (79.78 m × 11 m). Do ładowni (wymiary: 55,80 x 9,20 m) statku został załadowany transformator.

 

Gabaryty

Użytkownik
Reakcje
5 0 0
8 grudnia 2015 roku w stoczni w Szanghaju odbyła się uroczystość nadania imienia oraz oddania do eksploatacji nowego statku Chipolbrok Pacific dla Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okrętowego SA Chipolbrok.

Jest to nowoczesna wielozadaniowa jednostka o nośności 31600 DWT przeznaczona do przewozu dużych obiektów przemysłowych i ładunków typu "project cargo" ze szczególnym naciskiem na transport morski sztuk ciężkich i wielkogabarytowych. Statek ma 190 m długości i 28 m szerokości. Posiada 3 ładownie, z czego dwie są o długości ponad 50 metrów, co pozwala na załadunek i przewóz pod pokładem sztuk o wyjątkowej długości. Statek wyposażony jest w 3 żurawie MacGregor o udźwigu 350 ton każdy, umożliwiające przeładunek sztuk ciężkich o wadze jednostkowej do 700 ton.

Chipolbrok Pacific w swej dziewiczej podróży zacumował m.in. w Szczecinie, gdzie w swoich wielkich ładowniach przywiózł 6340 ton stalowych blach. Może sam ładunek nie należy do "very heavy" ale zaś sama jednostka robi wrażenie.

 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
957 15 0
Wsumie to nie statek o jakiś tam wielkich gabarytach ale sprzęt bardzo modny wśród Anglików. Tu na kanale w Reading, Berkshire (południowo-wschodnia Anglia):

IMG_20160609_153232.jpg

Przodem:

IMG_20160609_153306.jpg

[DOUBLEPOST=1466021645,1466020680][/DOUBLEPOST]I jeszcze taka:

IMG_20160609_153024.jpg

Widok z okolic parku. Zero barierek ochronnych itp. Nie radził bym iść tamtędy na "bani" nocą:

IMG_20160609_152948.jpg
 
Reakcje
5 0 0
W dniu wczorajszym wypłynął ze Szczecina pierwszy transport (3 z planowanych 91 sztuk) tzw. podstaw pośrednich (Transition Pieces) dla Dong Energy.

W piątek zostały załadowane przy pomocy najwyższej suwnicy w Europie na specjalistyczny ponton Wismar (DWT: 10,000 Tons, 90 x 32 x 6,68 m) należący do Hochtief.

Podstawy o wymiarach: 22 m↑, ∅=6,5 m, 4x 344 ton, zostały wzięte na hol przez pełnomorski holenderski holownik EN Avant 20 armatora Muller Dordrecht & lokalny Euros.

Transport ok. godz. 12:40 opuścił port Szczecin, kierując się do niemieckiego Nordenham, gdzie zostaną załadowane na ponton 4 długie tzw. monopale (część morskiej podstawy wiatrowej znajdującej się pod wodą).

Następnie holowany zestaw popłynie do Great Yarmousth w Wielkiej Brytanii, gdzie podstawy zostaną załadowane na specjalny statek tzw. "Jack-Up" i następnie zamotowane na farmie Race Bank (27 km od wybrzeży hrabstwa Norfolk).


 

Gabaryty

Użytkownik
Reakcje
5 0 0
Ciężarowiec konwencjonalny BBC Brite H.

Jest to jeden z najnowszych statków (L=146 m, B=23m) oddany do użytku w tym roku należący do floty BBC Chatering.

Ponad 75 m ładownie pozwalają zabrać wyjątkowo długie a dwa żurawie Liebherr CBB klasy 250 ton sprawiają, że ładunek może być również wyjątkowo ciężki (w tandemie potrafią udźwignąć 500 ton).

Tym razem z ładowni BBC Birte H przeładowana na barkę rzeczną została m.in. ok. 300 tonowa paczka, która przypłynęła do nas z Anglii.

 

Gabaryty

Użytkownik
Reakcje
5 0 0
Cztery platformy pośrdenie (nowość) jeden monopal wypłynęły wczoraj do niemieckiego Nordenham, gdzie najprawdopodobniej zostanie załadowany kolejny monopal.

Platformy są ustawiane na farmie "Race Bank" (powierzchnia ok. 29 mi²) na Morzu Północnym, przez specjalny statek samo-podnośny (tzw. Jack-Up) "Innovation".

Jednostka została zbudowana w Gdyni (Crist) i jest największym pływającym Jack-Up wyposażonym w potężny żuraw offshore Liebherr CAL 64000-1500 Litronic (Q=1,500 ton/31,5 m).

Statek ten może zabrać 8,000 ton ładunku/platform.

W 2017 roku instalacją turbin (Simens 6 ME) na Morzu Północnym zajmie się "A2SEA A/S", która należy do Dong Energy. W 2018 "Race Bank" zostanie uruchomiona z 5 letnią gwarancją serwisową (Simens & Dong).

 
Reakcje
5 0 0
Załadunek sekcji jednostki pływającej.

W operacji uczestniczyła samojezdna 300 tonowa plaforma Cometto SYT, która transportowała gotowe sekcje z hali, oraz ciężki żuraw samojezdny Liebherr LTM 1500-8.1 z garażu "Herkules". Jego zadaniem było przestawienie sekcji bliżej nabrzeża - w granicach zasięgu żurawii okrętowych na statku "Atlantic".