• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Statki

Gabaryty

Użytkownik
Reakcje
5 0 0


Masowce: - m/s Szczecin (190 x 28,5 m, GT: 24,145 DWT: 37,930 Ton, Rok budowy: 2012) - m/s Isolda (199,9 x 23,6 m, GT: 21,387 DWT: 34,948 Ton, Rok budowy: 1999) - m/s Mamry (189,6 x 23,6 m, GT: 20,603 DWT: 30,206 Ton, Rok budowy: 2012) - m/s Isadora (199,9 x 23,6 m, GT: 21,387 DWT: 34,948 Ton, Rok budowy: 1999)
Holowniki asystujące: Serwal 3 (GT: 112 T BP: 18,5 Ton), Tygrys & Leopard (DWT: 27 Ton GT: 119), Heros (DWT: 174 Ton GT: 365 BP: 45 T) Fairplay Towage & MSR Gryfia
 

Gabaryty

Użytkownik
Reakcje
5 0 0

Drugi transport (Szczecin-Cuxhaven/Niemcy) 3 fundamentów kratownicowych tzw. "jacketów" dla morskiej farmy wiatrowej - "Borkum Riffgrund 2".

Ładunek: Jacket-y - 1,905 ton (3x 635 ton), 60 m↑, ← 28 m →
Holowniki: Boa Brage (GT: 490 BP: 65 ton), Euros (GT: 280 BP: 32 ton) Fairplay Towage & BOA Management AS
Ponton: Boa Barge 44 (DWT: 10,866 Tons GT: 4,479, wymiary: 91,44 x 30,48 x 6,09 m) BOA Management AS
 
Reakcje
5 0 0
Statek samochodowiec: - m/s Elbe Highway (147,93 x 26,4 m, GT: 23,498 DWT: 7,750 ton, rok budowy: 2005) “K” Line European Sea Highway Services
Statek pasażerski (ro-ro): - Copernicus (150,3 x 23,4 m, GT: 14,398 DWT: 7,330 ton, rok budowy: 1995) Moby Cargo (Livorno - Italy)
Holowniki: Fairplay-V (DWT: 120 ton, GT: 208, uciąg na palu: 26 t), Leopard (DWT: 27 t, GT: 119), Heros (DWT: 174 t, GT: 365 UP: 45 t) MSR Gryfia & Fairplay Towage
 

Gabaryty

Użytkownik
Reakcje
5 0 0

Holownik: AHTS Sar Loke (GT: 2,598, DWT: 2,752 Ton BP: 192 Ton, 73,75 x 16,40 m) Olsen Gruppen AS



Ładunek: Steel structure bridge, weight 140 Tons Stocznia Szczecińska & Port Szczecin
Holowniki: Hermes (GT: 184 BP: 18 Ton), Serwal 3 (GT: 112 BP: 18,5 Ton) Fairplay Towage
Ponton: Partner-1 (DWT: 4,250 Ton GT: 1,746 - 74 x 20 x 4,50 m, data produkcji: 2011/12, numer budowy: 967) Partner Stocznia
 
Reakcje
5 0 0

Statek typu samochodowiec: m/s Danube Highway (147,93 x 26,4 m, GT: 23,498 DWT: 7,788 ton, Year Built: 2006) “K” Line European Sea Highway Services (dok pływajacy No.5 - 216 x 35 x 8 m, DWT: 17,000 ton, żurawie dokowe: 2 x 20 ton
Statek pasażerski (ro-ro): Copernicus (150,3 x 23,4 m, GT: 14,398 DWT: 7,330 ton, rok budowy: 1995) Euroafrica Shipping Lines, ex. Moby Cargo (Livorno - Italy)
Ponton: Stralsund (DWT: 10,000 ton, 90 x 32 x 6,68 m) DEME Group
Holowniki: Centuar II (30,30 x 9,80 m ASD, GT: 337, uciąg na palu: 45 ton, rok budowy: 2007), Fairplay-II (DWT: 120 ton GT: 208, uciąg na palu: 30 ton, rok budowy: 1974), Tygrys & Leopard (DWT: 27 ton GT: 119), MSR Gryfia & Fairplay Towage
Barki samowyładowcze: - Geelvinck (77,2 x 11,37 m, GT: 1,403 DWT: 2.743 ton, rok budowy: 1975, pojemności ładowni: 1800 m³, Jan De Nul Group (dok pływający No.1 - 156 x 26 x 7,2 m, DWT: 7,200 ton, żurawie dokowe: 1x 8 ton & 1 x 10 ton - Nijptangh (77,2 x 11,37 m, GT: 1,403 DWT: 2.743 ton, rok budowy: 1974, pojemność ładowni: 1800 m³, Jan De Nul Group (Floating Dock No.1 - 156 x 26 x 7,2 m, DWT: 7,200 ton, żurawie dokowe: 1x 8 ton & 1 x 10 ton
Statek drobnicowiec: Fast Wil (79,78 x 11 m, GT: 1,391 DWT: 2.285 ton, rok budowy: 1985, Fast Group
Pogłębiarka nasiębierna ssąca ze smokiem wleczonym: Inż. Stanisław Łęgowski (KM Dredger L3) - 77,81 x 12,94 x 6,2 x 5,6 m, GT: 2,016 DWT: 3,002 ton, rok budowy: 1968), głębokość pogłębiania: 20-30 m, pojemność ładowni: 1,600 m3, łączna moc silników: 3060 kW
 

spur 1

Znany użytkownik
Reakcje
1.328 2 0
Północna Norwegia,miejscowość Orkangen ,mały port do którego średnio co dwa miesiące cumuje statek ,z dwoma szpulkami o śr 50m i na te szpulki nawija około 15km rur o śr 50cm ,rury są spawane z odcinków 12m na odcinek około 1200m potem już te długie wciągane są na statek i spawane na pokładzie w całość . Ten wysoki maszt z kołem na rufie służy do układania rurociągu na dnie morza,w czasie rejsu maszt się składa do pozycji poziomej .
 

Załączniki

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
10.344 47 0
Jako że na forum jest kilku fanów statków to odświeżam temat z pytaniem.
Czy są gdzieś dostępne zdjęcia wraku Bolesław Krzywousty, który od 1990 roku "zalega" u wybrzeży Erytrei po porwaniu przez piratów?
Jedyne zdjęcie, które znalazłem to satelitarne. 16°24'1"N 39°11'30"E
1.png