• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Stara Br 118 i problem z silnikiem

Reakcje
0 0 0
#1
Witam mam pytanko.Czy jest możliwość dostania silnika do modelu lokomotywy Br 118 firmy Gutzold? Niestety żadne smarowanie już nie pomaga, lokomotywa jezdzi coraz wolniej,a silnik coraz głośniej pracuje.Jeśli idzie dostać do niej silnik to ile by taka przyjemność kosztowała.Chyba że ktoś ma pomysł na reanimacje starego.Z góry dzięki za pomoc.Szkoda mi starej Br-ki,a nie chce by zaczęła zbierać kurz stojąc cały czas na bocznicy.
 

Darth Maul

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
349 1 0
#2
Jeżeli jest to stary Gutzold to musisz szukać na złomie,nie znam sie zabardzo ale może szczotki juz sie wytarly w silniku u Makieciarza kupisz takie ktore powinny podejść,są wlasnie specjalnie do starych typów ;) Sam mam taką w swojej kolekcji z lat mlodzieńczych i ona juz calkiem odmowila posluszenstwa.Zbieraj kase na nową Br118 z duzo lepszym silnikie z kolami zamachowymi itp.A i tak juz mogą być luzy na wale, po prostu sie już wytarło.
 
OP
OP
tomek25poznan
Reakcje
0 0 0
#4
Hejka tak się właśnie składa że to jest stara poczciwa loko gutzolda.Choinka szkoda mi jej.Loko czyściłem do sucha,potem smarowałem.Przez jakiś czas jezdziła w miare dobrze,potem znowu zaczęła zwalniać i hałasować.Myślę że to problem z silnikiem(też był rozbierany na części pierwsze).Szczotki tego silnika faktycznie nie wyglądały kolorowo.Spróbuję najpierw je wymienić.i zobaczymy co będzie się działo.
 
OP
OP
tomek25poznan
Reakcje
0 0 0
#5
Hejka Michał.No u mnie składy nie stoją muszą jezdzić.Staruszka ma swoje latka,a nie chce jej spisywać na straty.Wszedłem przed chwilą na stronę gutzolda i jest tam silnik do niej ale cena jego wynosi tyle co zakup drugiej lokomotywy na allegro :)
 
OP
OP
tomek25poznan
Reakcje
0 0 0
#7
Pomysł dobry ale ja mam nawalone w głowie na punkcie tych staruszek z lat 80.Zaraz bym chciał mieć sprawną jedną i drugą.I tak mówiąc szczerze bardziej mi zależy na tamtych lokomotywach i wagonach z lat 80 niż na obecnych modelach.Nie wiem czemu ale mam do nich sentyment.Już doszedłem do takich aktów desperacji że proszę kumpli żeby przeszukali szafy piwnice w poszukiwaniu właśnie modeli z tamtych lat nawet jeśli by już nie jezdziły,były niekompletne itp. :)
 
Reakcje
1 0 0
#8
rozumiem doskonale Twój sentyment, mam podobnie i nie moge sie z niego wyleczyc :) Jak mozesz to podeslij fotke na maila lub link to poszperam w swoich gratach
 
OP
OP
tomek25poznan
Reakcje
0 0 0
#9
Witam zadecydowałem że na początek kupię szczotki do silnika.Aktualne są już do niczego i może to sprawia problem.A jak to nie pomoże to trzeba się będzie rozglądnąć za nowym serduszkiem do mojej Br-ki
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#10
Najczęściej to szczotki siadają. Dlatego o wiele lepsze są silniki bezszczotkowe, ale to już dość spory wydatek. Do starego Gutka nie warto. Możesz wstawić fotkę silnika?
 

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
126 3 0
#13
ach ja mam szczególny sentyment właśnie do tej loki- BR118
mam 2- czerwoną i niebieską Panoramę, zbieram na nową Gutzoltowską i poluję na kolejne 2 dwie, stare, czerwone na allegro, może ma ktoś taką do sprzedania??
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#16
tomek25poznan, tak sobie myślę, że jak chcesz polować na nowy silnik do swojego modelu, to kupując drugi używany model tylko po to, by wyciągnąć z niego silnik, możesz się nieźle na tym przejechać i żałować, bo taki silnik może być w podobnym albo i jeszcze gorszym stanie.

Miałem też ten model i chodził dosyć straszniasto. Był do tego bardzo głośny. I to pomimo pewnych zabiegów renowacyjnych. Chyba niestety tak już mają te stare modele Guetzolda i Piko, te 20-to letnie, że te ich silniki to obecnie nie nadają się już do użytku.

Możesz próbować kupić jakiś tani model Roco, by z niego wyciągnąć silnik, ale modele Roco, nawet używane i tanie, mogą jednak być na tyle drogie, że taka przebudowa Cię nieco wyniesie. Do tego trzeba umieć to zrobić. A efekt i tak będzie sporo zostawiał do życzenia, bo w tych starych modelach niestety przekładnie również są kiepskie - także głośne, dające opory ruchu i niepłynny ruch modelu.
 
OP
OP
tomek25poznan
Reakcje
0 0 0
#17
Witam no tu się muszę z tobą zgodzić.Przekładnie zębate są strasznie głośne w tym modelu.Jak nie są dobrze (obficie) nasmarowane to chodzi wszystko jak traktor.Co do silnika to narazie kupię nowe szczotki i zobaczymy jak to skutek przyniesie.Bardziej martwią mnie luzy tam gdzie wchodzi wał.Gdzieś tam raz na necie obiło mi się że ludzie dorabiają tuleje w miejsce starych.Nie wiem ja się na tych sprawach aż tak dobrze nie znam.
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#18
Wymiana silnika na PIKO to zupełna strata kasy. Jeśli już zdecydujesz się na wymianę silnika, to kup jakiś tani (do 100zł bywają) model ROCO, i z niego weź silnik.
 

Podobne wątki