• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Stacyjka na wschodzie 1944

franekdolas55

Nowy użytkownik
#1
Witam jestem nowy w modelarstwie H0 ale do tej pory zajmowałem się 1:35 przeważnie IIWŚ
chciałem zrobić dioramę pewnej stacyjki na wschodzie na dole jest zdjęcie modelu 250cm/100/100/50 to jest moja pierwsza diorama tej wielkości i mam do was jako specjalistów kilka pytań :
1 - jaka lokomotywa ciągała wagony niemieckie w latach 44-45
2 - jak podsypka jest lepsza czy może lepiej rulon gotowy ?
3 - czy jak mam dwa zestawy startowe to mogą one obsługiwać 4 torowiska ?
 

lyck

Nowy użytkownik
#3
franekdolas55 napisał(a):
1 - jaka lokomotywa ciągała wagony niemieckie w latach 44-45
A co masz na myśli mówiąc "wschód"? Bo jeśli chodzi o rok 1944 to wschód był baaardzo rozciągliwy i sięgał od Odessy na początku po Wisłę pod koniec. Początek roku 1945 r. zawęził wschód do terenu od Mazur po Poznańskie.
Najbardziej sensowny parowóz dla całego 1944 r. to niemiecka seria 52 u nas po wojnie oznaczona jako Ty2. Zbudowano ją specjalnie by zarzynać na froncie wschodnim. W 1945 r. gama parowozów mocno się rozszerzyła bo front był na terenie uważanym przez Niemców za rdzennie niemiecki, więc można było spotkać praktycznie każdą serię budowaną przed wojną np. 38 (PKP: Ok1), 50 (Ty5), 55 (Tp1, Tp2, Tp3, Tp4), 56 (Tr5, Tr6) i wiele innych. Seria 44 (Ty4) raczej nie wykraczała poza węglówkę Gdynia-Śląsk.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 30
Planuję 19
Planuję 6

Podobne wątki