• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Stacja "Wioletkowo" czyli projekt bagażnikowy

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#1
Stacja będzie nosiła nazwę Wioletkowo i budowana jest ona z i dla mojej zony ;)
Cały projekt oparty jest o 100% realna stację Wrzeście
https://goo.gl/photos/D34r7ZQCfWmFasPu8
Założenia są bardzo proste:

-Najważniejsze aby stacja w kartonach bez problemu mieściła się w bagażniku combi, aby umożliwić całej rodzinie normalny wyjazd z walizkami na imprezę modelarską!!!
-4 moduły 25 x 85 cm zakończone profilami LL250 - będzie to główna cześć stacji zawierająca głowice, długość pomiędzy ukresami to 2,7 m.
-2 moduły 25/50x42 cm zakonczone profilem LL500 i profilem LL250
-Torowisko Roco 2,5 mm (tak tak wiem że niemodelarskie, że przeskalowane ale tanie i mam go sporo) zwrotnice 10 stopniowe wiec nie będzie źle ;)
-Napędy najzwyklejsze conrady
-Semafory wjazdowe zamontowane na modułach przejściowych 250/500 (tak nie będzie zachowana odległość pomiędzy semaforem wjazdowym a głowicą jednak analizując spotkania 50 cm w zupełności wystarczy)
-Semafory wjazdowe zostaną zmienione z kształtówek na świetlne pom/czer/pom pociągi wyprawiane na rozkaz dyżurnego
-Zabudowa zgodna z realną zabudową stacji Wrzeście

Poniżej zamieszczam link do materiałów z semaforka....

https://goo.gl/photos/RSogHBddxyrTDwuq5

Na tym etapie wykonane są już wszystkie skrzynki, niebawem rozpoczynam układanie torowiska

IMG_20160716_203006.jpg IMG_20160716_203029.jpg IMG_20160716_203052.jpg IMG_20160716_203022.jpg IMG_20160716_203012.jpg
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.265 103 84
#4
Hmmm... nie mam tu za bardzo doswiadczenia (skrzynki modulowe) ale czy MDF to dobry wybor na nie? Z tego co widze to wszyscy robia ze sklejki. Z mojego doswiadczenia MDF to słaby materiał na cos co ma byc trwale, ciagle obijane (przy pakowaniu do samochodu zawsze sie w cos stunie) i odkręcane (sruby, nogi). Jest tez malo odporny na wilgoc.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#5
Semafory wyjazdowe raczej zielone/czerwone/pomarańczowe i wyprawiane na "nakaz jazdy" podawany przez dyżurnego ruchu bo rozkaz zastępuje "Wolną drogę" na semaforze.
 
OP
OP
LUKASZdiy

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#7
W sumie jest to juz moja 4 makieta z mdf
Hmmm... nie mam tu za bardzo doswiadczenia (skrzynki modulowe) ale czy MDF to dobry wybor na nie? Z tego co widze to wszyscy robia ze sklejki. Z mojego doswiadczenia MDF to słaby materiał na cos co ma byc trwale, ciagle obijane (przy pakowaniu do samochodu zawsze sie w cos stunie) i odkręcane (sruby, nogi). Jest tez malo odporny na wilgoc.
Zbudowałem już kilkanaście skrzynek z mdfu jak i z sklejki i nie widzę żadnych deformacji.
 
OP
OP
LUKASZdiy

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#9
Semafory wyjazdowe raczej zielone/czerwone/pomarańczowe i wyprawiane na "nakaz jazdy" podawany przez dyżurnego ruchu bo rozkaz zastępuje "Wolną drogę" na semaforze.
Ale kolega Łukasz nic nie pisał o semaforach wyjazdowych:
Troszeczkę się już pogubiłem powiem szczerze stacja nie ma semaforów wyjazdowych, składy wyprawiane są na "nakaz jazdy jak napisał kolega Tomek.
Zatem zgodnie z informacjami jakie zebrałem zamieniając semafor wjazdowy z kształtowego na świetlny powinienem użyć konfiguracji pom/czer/pom

Stój czerowne
Wjazd dwa pomarańczowe

lub:
stój czerwone
wjazd na wprost pom górne
wjazd na bok na 2 pomarańczowe
w obu przypadkach tarcza ma postac znaku statycznego
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#10
Fakt(n) Omsknęła mi się literka. Wjazdowe owszem pomarańczowe/czerwone/pomarańczowe i jednak dobrze by było i białe na ew. "Sz". Co do tarcz to jeśli chodzi o tarcze ostrzegawcze to tarcze stałe stosowało się przy sygnalizacji kształtowej. Obecnie nawet na ustawienie takiej tarczy trzeba mieć zgodę z centrali w Warszawie. W "realu" czasem zdarzały się tarcze stałe przed semaforami świetlnymi, ale nie jako rozwiązanie stałe tylko jako "proteza" w sytuacji albo "na szybko" tarcza stała albo nic. Sam "popełniłem" dwa takie przypadki. Jeden przed semaforem z bocznicy w sytuacji gdy tarcza świetlna istniała po postawieniu ok 48 godzin po czym "znikała" wraz z kablem, a w drugim przypadku gdy przy przebudowie posterunku okazało się, że przed semaforem wjazdowym z toru niewłaściwego nie ma nic(!). Dlatego lepszym rozwiązaniem była by tarcza świetlna w układzie zielone/pomarańczowe. Jeśli problemem było by jej wyświetlanie zgodnie ze stanem semafora to można zawsze świecić tylko ciągłe światło pomarańczowe tłumacząc, że jest usterka i tarcza się "nie stawia":podstepny:. Ale głośno tego nie powiedziałem;):).
 
OP
OP
LUKASZdiy

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#11
Fakt(n) Omsknęła mi się literka. Wjazdowe owszem pomarańczowe/czerwone/pomarańczowe i jednak dobrze by było i białe na ew. "Sz". Co do tarcz to jeśli chodzi o tarcze ostrzegawcze to tarcze stałe stosowało się przy sygnalizacji kształtowej. Obecnie nawet na ustawienie takiej tarczy trzeba mieć zgodę z centrali w Warszawie. W "realu" czasem zdarzały się tarcze stałe przed semaforami świetlnymi, ale nie jako rozwiązanie stałe tylko jako "proteza" w sytuacji albo "na szybko" tarcza stała albo nic. Sam "popełniłem" dwa takie przypadki. Jeden przed semaforem z bocznicy w sytuacji gdy tarcza świetlna istniała po postawieniu ok 48 godzin po czym "znikała" wraz z kablem, a w drugim przypadku gdy przy przebudowie posterunku okazało się, że przed semaforem wjazdowym z toru niewłaściwego nie ma nic(!). Dlatego lepszym rozwiązaniem była by tarcza świetlna w układzie zielone/pomarańczowe. Jeśli problemem było by jej wyświetlanie zgodnie ze stanem semafora to można zawsze świecić tylko ciągłe światło pomarańczowe tłumacząc, że jest usterka i tarcza się "nie stawia":podstepny:. Ale głośno tego nie powiedziałem;):).
czyli semafory 4 komorowe pom/czer/pom/biały + tarcza ziel/pom
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
#13
Może Ci się przyda - w najnowszym numerze Kolei Małych i Dużych artykuł o stacji Wrzeście ! Plany, zdjęcia, opis ...
 

Podobne wątki