Stacja Wielichowo, to jeden z ciekawszych obiektów dawnej Śmigielskiej Kolei Dojazdowej. Od 1973 roku, kiedy zlikwidowano odcinek do Rakoniewic, była to stacja końcowa tej kolejki. Niestety obecnie już nie dojedzie się tu pociągiem ze Śmigla, a teren stacji wraz z budynkiem dworca i magazynu został zagospodarowany przez klub motocyklowy. To charakterystyczne miejsce zainspirowało mnie do próby odtworzenia jego dawnego klimatu w miniaturze.
Budynek dworca jest dość dobrze udokumentowany fotograficznie, więc nie miałem problemu ze stworzeniem jego modelu. Obiekt prawdopodobnie ucierpiał podczas działań wojennych i był częściowo odbudowywany. Na większości zdjęć, które zgromadziłem, widać spore zaniedbanie budynków i wieloletni brak remontów. Niestety, totalnie zaniedbana parowozownia jednostanowiskowa nie dotrwała do dziś, ale zachowały się jej fotografie i fundament, na podstawie którego można było oszacować wymiary. Trzecim obiektem jest betonowy szalet, prawdopodobnie wybudowany w okresie PRL.
Wszystkie budynki wykonałem zasadniczo z papieru. Zaprojektowane graficznie ściany wydrukowałem i nakleiłem na sztywniejszy karton. Niektóre elementy, jak np. imitacje rynien są wykonane z plastiku, a papa z papieru ściernego. Imitację bruku wyryłem ręcznie w płytce spienionego PVC, drzwi do parowozowni i pomost przy magazynie to fornir. Kozioł oporowy, wskaźniki i pompa "abisynka" są własnej roboty. Zieleń to mieszanka różnych produktów modelarskich i naturalnych.
Diorama, którą ulokowałem na skrzynce ze sklejki o wymiarach podstawy 56,5 cm x 36,5 cm, obejmuje w moim zamyśle najciekawszy fragment stacji z budynkiem dworcowo-magazynowym, sąsiednim szaletem i fragmentem brukowanej drogi oraz parowozownią jednostanowiskową. Skrzynka jest zrobiona w taki sposób, aby można ją było kiedyś rozbudować o kolejny segment zawierający część towarową stacji z rozjazdami i wyjazd do Śmigla lub w drugą stronę o nieistniejący szlak do Rakoniewic. Zastosowałem tor kolejowy firmy PECO, do którego od spodu dolutowałem przewody z myślą o ewentualnej rozbudowie.
Poniżej kilka zdjęć z zastosowaniem tła wydrukowanego na kartkach A4. Dioramę planuję jeszcze nieco ożywić o towary na rampie i np. jakiś wagon.
Budynek dworca jest dość dobrze udokumentowany fotograficznie, więc nie miałem problemu ze stworzeniem jego modelu. Obiekt prawdopodobnie ucierpiał podczas działań wojennych i był częściowo odbudowywany. Na większości zdjęć, które zgromadziłem, widać spore zaniedbanie budynków i wieloletni brak remontów. Niestety, totalnie zaniedbana parowozownia jednostanowiskowa nie dotrwała do dziś, ale zachowały się jej fotografie i fundament, na podstawie którego można było oszacować wymiary. Trzecim obiektem jest betonowy szalet, prawdopodobnie wybudowany w okresie PRL.
Wszystkie budynki wykonałem zasadniczo z papieru. Zaprojektowane graficznie ściany wydrukowałem i nakleiłem na sztywniejszy karton. Niektóre elementy, jak np. imitacje rynien są wykonane z plastiku, a papa z papieru ściernego. Imitację bruku wyryłem ręcznie w płytce spienionego PVC, drzwi do parowozowni i pomost przy magazynie to fornir. Kozioł oporowy, wskaźniki i pompa "abisynka" są własnej roboty. Zieleń to mieszanka różnych produktów modelarskich i naturalnych.
Diorama, którą ulokowałem na skrzynce ze sklejki o wymiarach podstawy 56,5 cm x 36,5 cm, obejmuje w moim zamyśle najciekawszy fragment stacji z budynkiem dworcowo-magazynowym, sąsiednim szaletem i fragmentem brukowanej drogi oraz parowozownią jednostanowiskową. Skrzynka jest zrobiona w taki sposób, aby można ją było kiedyś rozbudować o kolejny segment zawierający część towarową stacji z rozjazdami i wyjazd do Śmigla lub w drugą stronę o nieistniejący szlak do Rakoniewic. Zastosowałem tor kolejowy firmy PECO, do którego od spodu dolutowałem przewody z myślą o ewentualnej rozbudowie.
Poniżej kilka zdjęć z zastosowaniem tła wydrukowanego na kartkach A4. Dioramę planuję jeszcze nieco ożywić o towary na rampie i np. jakiś wagon.
- 16
- 11
- 5
- Pokaż wszystkie