Od pewnego czasu chodzi mi po głowie zrobienie małej dioramy, gdzie jednak będzie prąd i moje lokomotywy będą w stanie się przejechać (choćby to było lewo, prawo). Narysowałem sobie niedawno taki plan, jak poniżej, bazując na zestawie Faller 120157. Zestaw wydaje mi się sensowny i chyba może udawać punkt tankowania powiedzmy około 1965 roku na niemieckich kolejach DB. Całość chciałbym zrobić w konwencji showcase layout'u czyli zabudować ścianami teren "akcji" a resztę torów roboczych pozostawić niewidoczne dla widzów.
Pomimo, że projekt mały zależałoby mi na jakimś poziomie realizmu dlatego chciałem zapytać o kilka rzeczy. Przede wszystkim czy taki układ torowy ma sens, szczególnie chodzi mi o położenie toru do odbioru paliwa (bliższego budowli) i toru do tankowania lokomotyw. A także o fakt, że obydwa tory chciałem zakończyć kozłami oporowymi.
Oddzielną kwestią jest temat tankowania oleju do parowozów, które zostały przerobione na taki system paliwa. W zestawie jest oddzielna wieża do tankowania takiego oleju, czy waszym zdaniem mogłaby być przy tym samym torze co tankowanie Dieseli i czy parowozy mogłyby wjeżdżać tyłem na takie stanowisko?
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi
Pomimo, że projekt mały zależałoby mi na jakimś poziomie realizmu dlatego chciałem zapytać o kilka rzeczy. Przede wszystkim czy taki układ torowy ma sens, szczególnie chodzi mi o położenie toru do odbioru paliwa (bliższego budowli) i toru do tankowania lokomotyw. A także o fakt, że obydwa tory chciałem zakończyć kozłami oporowymi.
Oddzielną kwestią jest temat tankowania oleju do parowozów, które zostały przerobione na taki system paliwa. W zestawie jest oddzielna wieża do tankowania takiego oleju, czy waszym zdaniem mogłaby być przy tym samym torze co tankowanie Dieseli i czy parowozy mogłyby wjeżdżać tyłem na takie stanowisko?
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi
Załączniki
-
112,5 KB Wyświetleń: 140