• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Stacja ''STRZYŻÓW''

OP
OP
Inkson

Inkson

Moderator
Zespół forum
BGM
Reakcje
1.404 28 0
#61
Czyli tabliczki na semaforach mają być tak opisane jak na załączonym rysunku, a czy na pulpicie też mają być napisane te dodatkowe cyferki?
 
P

Paweł Piotr

Gość
#62
Pulpit jest odzwierciedleniem sytuacji w terenie, czyli stanu rzeczywistego, więc oznaczenia i numeracje urządzeń srk powinny być na pulpicie takie same, jak w terenie, ale nie jest to konieczne, można takie uproszczenie dopuścić... :)...
 
OP
OP
Inkson

Inkson

Moderator
Zespół forum
BGM
Reakcje
1.404 28 0
#63
Wielkie dzięki, teraz mogę spokojnie rysować blachę na pulpicie.
[DOUBLEPOST=1450552618,1450551374][/DOUBLEPOST]Chyba dobrze opisałem te semafory?
Kościelec1klm.jpg
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#65
No nie do końca dobrze! Jeśli piszesz na pulpicie przy literach oznaczeń semaforów indeksy prędkości to maja one być pisane jako indeks górny, a nie dolny lub na środku. Dalej, ToC i ToM to gdzie stoją? Bo powinny stać tuż przed semaforami A i P, a jeśli tak to narysuj je obok semaforów, a dolne końce oznaczenia masztów połącz łukowa kreską (Nie ma narzędzi aby to narysować, a skaner mam w pracy - może Paweł Ci to narysuje).
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#68
Ponieważ jestem "upierdliwym malkontentem" to przyczepię się jeszcze do jednej rzeczy! Tarcza ostrzegawcza przelotowa na zdjęciu jest trójstawna (ma strzałę) co sugeruje, że przebiegi "bez zatrzymania" są nie tylko po torze głównym zasadniczym Nr 1, ale również po torze głównym dodatkowym (lub po torach) co teoretycznie jest możliwe, ale na tej wielkości stacji na linii jednotorowej i to przy urządzeniach mechanicznych nigdy nie było stosowane - przynajmniej ja się z taki rozwiązaniem nie spotkałem w realu. Na takich stacjach "przelot" jest zawsze tylko "na wprost" czyli po torze głównym zasadniczym, a do tego wystarczają tarcze przelotowe dwustawne. Raczej trójstawne powinny być ToA i ToP, no chyba, że zakładasz, że jest to linia drugorzędna lub znaczenia miejscowego i wtedy tarcze mogą być dwustawne.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#70
Tak jak pisałem - w realu takiego rozwiązania jak 40 lat w "tym siedzę" to nie spotkałem choć technicznie jest ono wykonalne. Jeśli ToM i ToC pozostawisz trójstawne to musisz wykonać przebiegi "bez zatrzymania" również choć po jednym torze głównym dodatkowym czyli wjazd "na krzywo" i wyjazd "na krzywo", a nie tylko po torze głównym zasadniczym czyli wjazd i wyjazd "na wprost". Wykonalne tylko bardziej komplikuje obwody:podstepny:. Twoja decyzja:niepewny::).
 

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
#71
Tomku, ku memu sporemu zaskoczeniu "takie numery" zdarzają się w dzisiejszych czasach. Byłem świadkiem jak na tor zasadniczy nr. 1 w Szadku został przyjęty skład a dobre 15 minut później wyprzedziło go po torze dodatkowym numer 3 kolejne brutto. Co więcej zawalidroga z "jedynki" wypełzł w stronę Otoku jakieś 20 minut później. Pewnie w regulaminie stacji nie ma takich zależności i sytuacja była mocno "niecodzienna" a jazda odbywała się na Sz. Ja na swojej makiecie właśnie w celu uproszczenia przyjąłem, że po dodatkowych nie ma przelotów i już (choć bardzo teoretycznie są możliwe). Swoją drogą muszę przepytać dyżurnego jak to wygląda. Generalnie na "węglówce" już widziałem różne dziwadła więc nie zapamiętałem co wtedy wskazywał semafor drogowskazowy ani tym bardziej wyjazdowy. Nie miałem wtedy radia wiem nie wiem co zaszło, ale z drugiej strony wiele razy słyszałem, ze po ułożonej i utwierdzonej drodze, podanym "na wprost" mechanik dopomina się o jazdę na bok bo on musi się zatrzymać.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#72
Tomek, jak słusznie piszesz, teoretycznie tarcza przelotowa trójstawna jest możliwa przy przejazdach po torach głównych dodatkowych. Ale pomijając fakt, że w urządzeniach mechanicznych rzadko, jeżeli w ogóle, stosuje się takie przebiegi (ja też się w swej praktyce z tym nie spotkałem), to pytanie, czy byłby sens i potrzeba stosowania w takiej sytuacji tarczy przelotowej? Jeżeli wjazd następuje z V=40 km/h, to maszynista po wjeździe na tor dodatkowy będzie miał dość czasu, żeby zobaczyć i właściwie zinterpretować sygnał na semaforze wyjazdowym, a potem odpowiednio do niego regulować prędkość jazdy. Idea tarczy przelotowej powstała z potrzeby informowania maszynisty o sygnale na semaforze wyjazdowym w wypadku wjazdu w stację z pełną prędkością, mogącą przekraczać nawet 100 km/h. Przy takiej prędkości są małe szanse na zatrzymanie, gdyby wyjazd był na "stój" i dlatego tarcza jest potrzebna.

Dla odróżnienia, w urządzeniach przekaźnikowych regułą jest możliwość przejazdu bez zatrzymania po wszystkich torach głównych.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#73
Tutaj nie tyle chodzi o widoczność wskazań semafora wyjazdowego z toru głównego dodatkowego, ile o zachowanie zasady następstwa sygnałów. Jeśli jest możliwy przebieg bez ztrzymania po torach głównych dodatkowych, to odpowiednie zależności w skrzyni zależności umożliwią podanie odpowiedniego sygnału na tarczy przelotowej. Jeśli takiej możliwości nie ma, sygnal zezwalający na semaforze wyjazdowym z toru głównego dodatkowego będzie można podać dopiero po rozwiąniu przebiegu wjazdowego na ten tor.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#75
Jest konieczne, jeśli tablica zależności przewiduje przebiegi bez zatrzymania po torach głównych dodatkowych, co technicznie jest możliwe, ale sporadycznie stosowane na tej wielkości stacji, o czym pisał Tomek i Andrzej. Jeśli nie ma takich przebiegów bez zatrzymania po torach głównych dodatkowych, w zupełności wystarczy zwykła dwustawna tarcza ostrzegawcza jako przelotowa.
 
OP
OP
Inkson

Inkson

Moderator
Zespół forum
BGM
Reakcje
1.404 28 0
#76
Segmenty i pulpit Kościelca są już skończone pod względem skrzynek, torów i elektryki. Na zdjęciach brakuje dwóch środkowych segmentów, a długość torów stacyjnych między semaforami wyjazdowymi wynosi, najkrótszy 2,3mb, najdłuższy 3,1mb. Dalszą część relacji z prac wykończeniowych poprowadzi ''patryk96''.
20160202_102649.jpg 20160202_102707.jpg 20160202_102812.jpg 20160202_102612.jpg 20160202_102715.jpg 20160202_102635.jpg 20160201_153454.jpg 20160202_102740.jpg
 

patryk96

Znany użytkownik
Reakcje
36 3 0
#77
Witam.Tak jak napisał "inkson" poprowadzę pracę wykończeniowe na stacji Kościelec. Lecz Kościelec zmieni nazwę na Strzyżów,ponieważ układ torowy jest zbliżony do oryginału i powstanie dworzec,nastawnie i otoczenie odpowiadający oryginału. Obecnie dwie skrzynki środkowe są już prawię gotowe, brakuje dworca i zabudować obok niego. Jedna z Nastawni jest już gotowa ,pracę skupione są teraz przy budynku dworca. W najbliższy weekend reszta skrzynek znajdzie się u mnie na warsztacie :podstepny: Jeśli chodzi o skrzynki kolegi inksona są bardzo staranie,precyzyjnie i solidnie wykonane. Bardzo dobrze wykonuje się na nich zieleń i wykończenie.Taka sama sytuacja występuje przy ułożeniu torów i całej elektryki. Podziwiam jego pracę i moim skromnym zdaniem wielkie brawa i szacunek ! (y) :D
 

Załączniki

patryk96

Znany użytkownik
Reakcje
36 3 0
#78
c.d
 

Załączniki

patryk96

Znany użytkownik
Reakcje
36 3 0
#79
c.d
 

Załączniki

Podobne wątki