• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Stacja ''STRZYŻÓW''

patryk96

Znany użytkownik
Reakcje
36 3 0
Budowa Strzyżowa zakończona.Efekty prac i premiera modułów stacji można było zobaczyć na wystawie makiet kolejowych w Krakowie w grudniu 2017 roku. Tam też przeszły chrzest bojowy pod względami technicznymi jak i sterowania. Wszystko dobrze się skończyło i nie jest to pierwsza i nie ostatnia prezentacja na wystawach ;) Wielkie podziękowania dla Andrzeja Witosa, Adama (inkson) i Rafała (Rafał1970). Bez nich moduły by nie powstały.
 

Załączniki

patryk96

Znany użytkownik
Reakcje
36 3 0
Pozdrawiam.
 

Załączniki

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.855 214 0
Stacja piękna, bardzo urokliwa.
Miałem przyjemność jeździć po niej w Krakowie, jak również mój "dziewiczy" skład dotarł na tą przepiękną stację.
PANOWIE GRATULUJE(y)(y)(y).

20171203_161736.jpg
20171203_161717.jpg
20171203_161706.jpg
20171203_145946.jpg

20171203_161532.jpg
 
Ostatnio edytowane:

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
Tam też przeszły chrzest bojowy pod względami technicznymi jak i sterowania. Wszystko dobrze się skończyło.
Szczerze gratuluję tej stacji. Jest wykonana przepięknie. Zastanowiło mnie czy rzeczywiście przy semaforach wjazdowych powinny stać trzystawne tarcze ostrzegawcze. Mimo, że nie raz bywałem na tej stacji nie mogę sobie przypomnieć czy tak było. Niezależnie jednak od tego jak było, rozumiem, że jako naczelnik stacji wystąpiłeś do DRKP w Rzeszowie aby stworzyć możliwość ułożenia przebiegów bez zatrzymania po dwóch torach głównych Twojej stacji - czy mógłbyś powiedzieć, które tory wybrałeś? Jest jeszcze jedna rzecz, która nie do końca pasuje do tak przepięknie wykonanej stacji - polskie strzały na tarczach ostrzegawczych powinny być białe z czerwoną obwódką. Zauważyłem też pewną nieprawidłowość - na jednym z powyższych zdjęć tarcza wskazuje sygnał Ot3 (czyli semafor, do którego odnosi się tarcza wskazuje sygnał Sr3 czyli wolna droga ze zmniejszoną prędkością), stojąc przy
zamkniętym
semaforze (wskazującym sygnał Sr1). To najpewniej pułapka systemu uzależnień, które zastosowałeś. Jestem noga z elektroniki i nie wiem co doradzić - może kilkukanałowy przełącznik przy semaforze wjazdowym aby sygnał Sr1 na nim przy okazji odcinał prąd od przelotowej tarczy ostrzegawczej? Można podpytać Szefa Wszystkich Szefów (Tomek K jakby ktoś nie wiedział) jak to zrobił na stacji Świerków Miasto (tam jest nawet jeszcze wyższy stopień wtajemniczenia, gdyż po nastawieniu sygnału "wolna droga" przy wjeździe tarcza przelotowa zostanie unieruchomiona do momentu skasowania sygnału bez względu na to, co się zrobi z semaforem wyjazdowym - tak jak na prawdziwej kolei).
Mam nadzieję, że moje słowa nie będą odbierane jako jakieś czepialstwo. Wbrew pozorom jest to najwyższy zachwyt, który chciałbym wyśpiewać ale maciupeńka kłujka powoduje, strach, że nie dam z siebie wszystkiego w tym opiewaniu Twojego kunsztu.
Pozdrawiam i podziwiam. Michał
 
Reakcje
1.731 13 0
Chłopaki, moduły Bomba :). Widać włożoną ciężką pracę .... Patryk , majowa sceneria, aż pachnie :)...Może kiedyś uda mi się przewietrzyć mój tabor na TYCH torach :p...
 

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.855 214 0
Ja jako początkujący mechanik, tak jak pisałem powyżej miałem przyjemność odwiedzić kilka razy Strzyżów parowozem Ty45 - 4. Podczas moich jazd nie zauważyłem niczego szczególnego oprócz pięknej stacji, ale może to dlatego że dopiero się uczę. Parowóz jechał płynie, żadnych zatrzymań czy wykolejeń na rozjazdach nie miałem.
 

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.286 2 0
Moja Pt47 miała problemy, ale ona nie była projektowana na takie rozjazdy. Co do pozostałych parowozów, wypowiedzieć się muszą inni koledzy.
 

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.286 2 0
Problemy były właśnie z Pt47.Reszta czajników przechodziła płynnie ;)
Projektując Pt47 zakładałem minimalny promień w okolicy 700-800 mm, ale próby jezdne pokazały, że szczególnie kombinacja przeciwnych łuków o promieniach rzędu 850 mm wykoleja ją - trochę winne są tu koła RB-Model o obrzeżach mniejszych niż zaleca NEM, niedzielone wiązary, osłony trzonów tłokowych zamontowane na stałe, itp.. Ale faktycznie nie przewidywałem wtedy, że na imprezach modułowych będą się zdarzać łuki o takim promieniu jak w EW1.

Tym niemniej stacja fantastyczna, ma świetny klimat do robienia zdjęć taboru jak i pojazdów (miejsce z fragmentem drogi z przejazdem kolejowym).
 

Podobne wątki