• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Stacja Rudy

hamulcowy

Aktywny użytkownik
#1
Wczoraj będąc w Rudach zobaczyłem, że na torach stoi nowy nabytek. Jest to pochodzący z huty Florian parowóz Borsig Bn2t.
Jego opis można znaleźć pod linkiem http://tomi.holdys.pl/index2.php?desc=on&par=tkb15.
Wyprodukowano go w 1928r. i cały swój wąskotorowy żywot do 1979r spędził w hucie Florian. Po wycofaniu z eksploatacji ustawiono go jako pomnik na terenie huty, a w 2015r. wstawiono go na teren Wojewódzkiego Parku Kultury i Wypoczynku w Chorzowie, a stamtąd trafił do Rud.
Zrobiłem trzy zdjęcia tego parowozu. W internecie można znaleźć zdjęcia z czasów, gdy stał w hucie. Miał wtedy kompletne wiązary. Brakowało jedynie izolacji bloków cylindrowych.
IMG_20180125_150846_HDR.jpg


Na moich zdjęciach widać, że brakuje korbowodów i wodzików suwakowych.

IMG_20180125_150944_HDR.jpg


IMG_20180125_151013_HDR.jpg


Przeglądałem książkę pana Krzysztofa Soidy, ale wśród załączonych rysunków taboru GKW, tego parowozu nie znalazłem. Jest parowóz o podobnie przysadzistej sylwetce o nazwie Hutnik, ale tu podobieństwa się kończą, od rozstawu osi poczynając, poprzez wygląd kotła, po rozstaw na jaki "Hutniki" produkowano.
 
OP
OP
hamulcowy

hamulcowy

Aktywny użytkownik
#2
Dziś, to jest 24.02.18, W Rudach odbyła sie jazda pociągu z amatorami fotografowania kolei. Zdjęcia są autorstwa Mirosława Michalaszka i opublikowane za jego zgodą. Z tego co mi relacjonował, jakiś składzik ciągnięty przez lokomotywkę Lyd1, a całe towarzystwo woziło sie wagonem motorowym MBxd2
 

Załączniki

Podobne wątki