• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Stacja Rudy H0e.

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
458 47 4
#42
Kłaniam się nisko. Rudy to piękny teren stacyjny. Często zaglądam na ich podwórko, ale przykre, bo mało co idzie się dowiedzieć co tam u nich się dzieje. Segmenty będą kosztowne i czasochłonne, ale efekt będzie na 100% powalał na kolana. Szkoda tylko, że nadal nie ma na rynku taboru którym wypełniłbyś tory tak pięknego układu przystacyjnego.
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#44
Szkoda tylko, że nadal nie ma na rynku taboru którym wypełniłbyś tory tak pięknego układu przystacyjnego.
ależ demagogia!
69w, 60W, 4 rodzaje brnakarda, Lxd2, Lyd1, Mbd1, Las z dwoma rodzajami tendra, Roco'wskie Goerlitze - 4 rodzaje, Platrforma Paulusa, Cysterna z Rogowa, 3Aw, Marcin Wojda za momencik pokaże Px'a Mateusz Wmc a ja Mbxd2 i Bxhpi.... i na bank coś pominąłem!
Jakie masz jeszcze braki???? :)
 

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
458 47 4
#46
ależ demagogia!
69w, 60W, 4 rodzaje brnakarda, Lxd2, Lyd1, Mbd1, Las z dwoma rodzajami tendra, Roco'wskie Goerlitze - 4 rodzaje, Platrforma Paulusa, Cysterna z Rogowa, 3Aw, Marcin Wojda za momencik pokaże Px'a Mateusz Wmc a ja Mbxd2 i Bxhpi.... i na bank coś pominąłem!
Jakie masz jeszcze braki???? :)
Miałem na myśli seryjne modele. Może inaczej... Miąłem na myśli modele jakich ja nie mam gdzie kupić. hahahaha Masz pokazany gdzieś tutaj ten tabor?
 

Marcin Wojda

Moderator Grupy H0e
Zespół forum
FREMO Polska
H0e
Reakcje
164 0 0
#49
Miałem na myśli seryjne modele. Może inaczej... Miąłem na myśli modele jakich ja nie mam gdzie kupić. hahahaha Masz pokazany gdzieś tutaj ten tabor?
Trochę odbiegasz od tematu, ale dla jasności: z gotowych modeli dostępne jest przecież Lxd2 Bemo i Lyd1 Piotra, a węglarki Ziehla są w zapowiedziach. Da się z tego złożyć skład typowy dla GKW czyli Lxd2 plus 10 (co najmniej) węglarek. A jak ktoś włoży odrobinę wysiłku i zrobi sobie do tego np. brankard bądź jakiś wagon osobowy to zupełnie sensowne minimum ma w zasięgu ręki. Do tego Las Zvolacka i Wmc Mateusza (choć tu z dostępnością pewnie będzie trudniej) i mamy już zupełnie sensowne zaplecze taborowe.
Oczywiście obowiązkowo wszystko w wersji z podwójnymi zderzakami, jak na fotkach poniżej. ;-)

Lyd1 Piotra (fot. Piotr)
9.jpg

Lxd2 (z blach fototrawionych, ale zderzaki do Bemo też da się przecież dorobić)
IMG_8766a.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Kaczor

Użytkownik
Reakcje
26 0 0
#50
Wy narzekacie na brak taboru w H0e? W TTe wszystkie lokomotywy w Polsce zmieściły by się na jednej dłoni a moduły i tak powstają ;)
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#51
Jako że most w Rybinie niemal skończony czas ruszyć z kolejnym projektem. Skrzynki na Rudy zamówione. Najpierw powstaną skrzynki z rysunku poniżej. Dojdzie jeszcze lewa iprawa skrzynka wyjazdowa oraz górna z torem dla trójkąta.

Rudy roboczy.jpg


Za moment ruszam z produkcją rozjazdów tymczasem z @Inkson dumam nad pulpitem dla Rud.
Rozjazdów jest 25 docelowo 28. Pulpit musi być przejrzysty i intuicyjny. Powstał projekt oparty o proporcjonalnie zmniejszony rzeczywisty układ makiety. Wymiary 990/200 mm

Pulpit ver 3.jpg


Pozostaje kwestia sterowania napędami MTB. Klasyka czyli przełącznik hebelkowy czy wypas i informacja zwrotna itd..
Chętnie poczytam uwagi i pomysły "elektroniczne"
 

marek1704

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
H0e
Reakcje
213 0 0
#54
Jeżeli chcesz bawić się sam, to full wypas z potwierdzeniem i np. wykorzystaniem Arduino i kolorowymi ledami pokazującymi ułożenie szlaku, chociaż z doświadczenia wiem, że zniechęci Cię kabelkologia.
Ale...
Prawdziwa zabawa jest na spotkaniach. Może taką stację powinny obsługiwać dwie osoby? Proponuję MTB, przełączanie hebelkowe, ale z potwierdzeniem położenia na pulpicie bo stacja duża i można nie dojrzeć położenia rozjazdu.
Moje zdanie jest takie - im prościej tym lepiej.
To mój wkład w Twoje wielkie dzieło :)
 

Inkson

Moderator
Zespół forum
BGM
Reakcje
1.404 28 0
#55
Wg mnie lepiej byłoby aby układ torów był bardziej rozszerzony w pionie bo wtedy będzie bardziej czytelny. Przykładem może być kawałek pulpitu z prawdziwej stacji.
20171204_080300m.jpg

usrk_przebiegi_p.jpg
 

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
458 47 4
#56
Kibicuje tematowi. To poważne wyzwanie. Efekt będzie powalał na kolana, bo w tej skali to będzie naj większa chyba stacja jaką się będziemy widzieć w tej skali.
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#57
Ponieważ jestem stary to unikam elektroniki i kablologii na makiecie jak ognia, zastanawiałem się nad mechanicznymi napędami takimi jak zrobiłem na Zaniemyslu. Niestety wymusiło by to sterowanie dwoma skrzynkami z drugiej strony.. raczej mocno uciążliwe. Dlatego rozważam taki pomysł: napędy MTB MP1, pulpit z przełącznikami hebelkowymi i podświetlaniem diodowym schematu przebiegu. Jednak żeby nie generować ogromnej ilości przewodów i móc zastosować tańszy MP1 zamiast MP5 (przy 25 szt to ma znaczenie) pulpit będzie zasilany stałym napięciem dzięki temu będę mógł wykorzystać sygnał do napędu rozjazdu do diód podświetlających przebieg. Wiem nie będzie to typowy sygnał zwrotny lez z drugiej strony i tak nie ma czujnika przy iglicach i jeśli z jakiegoś powodu mechanicznego nie przełożą się iglice to nie będziemy tego wiedzieć bo napęd wykona ruch, switch pokaże ten ruch a iglice się nie domkną.. taka informację uzyskam również wg mojego pomysłu jedynie nie będę wiedział jak faktycznie spali się napęd. Czy mam rację? Czy prawdziwą informację zwrotną dają tylko dekodery akcesorów?
 

Inkson

Moderator
Zespół forum
BGM
Reakcje
1.404 28 0
#58
jeśli z jakiegoś powodu mechanicznego nie przełożą się iglice to nie będziemy tego wiedzieć bo napęd wykona ruch, switch pokaże ten ruch a iglice się nie domkną.. taka informację uzyskam również wg mojego pomysłu jedynie nie będę wiedział jak faktycznie spali się napęd. Czy mam rację?
Tu masz racje.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
974 82 11
#59
Maćku po prostu zdubluj styki sygnalizacyjne MTB mp1 przy pomocy przekaźników (koszt ok 3zł za dwa, kabelkologia prostsza niż budowa cepa),
a jak rozlecą się iglice albo pęknie drucik łączący je z napedem to zasygnalizuje to "wykrzaczający" się tabor;).
 

matej

Moderator Grupy TMM
Zespół forum
FREMO Polska
T M M
Reakcje
147 5 0
#60
Wiem nie będzie to typowy sygnał zwrotny lez z drugiej strony i tak nie ma czujnika przy iglicach i jeśli z jakiegoś powodu mechanicznego nie przełożą się iglice to nie będziemy tego wiedzieć bo napęd wykona ruch, switch pokaże ten ruch a iglice się nie domkną.. taka informację uzyskam również wg mojego pomysłu jedynie nie będę wiedział jak faktycznie spali się napęd. Czy mam rację? Czy prawdziwą informację zwrotną dają tylko dekodery akcesorów?
Kontroli położenia iglic to chyba nikt nie robi - tak na prawdę trzeba by sprawdzać położenie belki poruszającej iglicę (lub imitacji suwaka w tych lepiej odwzorowanych rozjazdach). Jeżeli już, to kontroluje się stan napędu rozjazdu. Ale nawet wtedy powinno być to przez przełączniki krańcowe robione. Ze sterownikami serwonapędów też różnie bywa. Nie mniej nie ma co zawracać kijem Wisły - lepiej zrobić prosto, ale solidnie. Na Rudach pewnie sprawdzi się rozwiązanie takie jak zamierzasz zrobić. Jedyne co mam do zarzucenia tym napędom, to dołączone do nich druciki no przeniesienia napędu. Są zdecydowanie za grube, przy źle zamocowanym napędzie może to się skończyć oderwaniem iglicy od belki napędowej/suwaka.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki