No więc byłem dzisiaj w Rudach i zbadałem sprawę tego drugiego toru. Przy okazji spotkałem dwóch pracujących panów przy remoncie rozjazdu nr 8.
Dziś tor ten kończy się kilka metrów za drogą i wygląda tak:
Był to tor odstawczy i kończył się w okolicy widocznego na kolejnym zdjęciu, słupka hektometrycznego:
Jak ktoś się uprze, to dostrzeże odciski w ziemi po dawnych szwelach. Panowie od naprawy rozjazdu powiedzieli mi, że tam nie było nigdy wajchy, a kozioł oporowy był z giętych szyn. Tak więc wynika z tego, że pierwszym rozjazdem od strony Gliwic jest ten tuż koło płotu, przy końcu peronu.
I na koniec, jak już jesteśmy na stacji, to pojawił się na niej nowy nabytek.
Jest to parowóz Borsig, który pozyskano z huty Florian. Ma trochę zdekompletowany układ przeniesienie napędu i brak mu izolacji na cylindrach.
Dziś tor ten kończy się kilka metrów za drogą i wygląda tak:
Był to tor odstawczy i kończył się w okolicy widocznego na kolejnym zdjęciu, słupka hektometrycznego:
Jak ktoś się uprze, to dostrzeże odciski w ziemi po dawnych szwelach. Panowie od naprawy rozjazdu powiedzieli mi, że tam nie było nigdy wajchy, a kozioł oporowy był z giętych szyn. Tak więc wynika z tego, że pierwszym rozjazdem od strony Gliwic jest ten tuż koło płotu, przy końcu peronu.
I na koniec, jak już jesteśmy na stacji, to pojawił się na niej nowy nabytek.
Jest to parowóz Borsig, który pozyskano z huty Florian. Ma trochę zdekompletowany układ przeniesienie napędu i brak mu izolacji na cylindrach.